Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 238 / Bezoekers Vandaag: 4545
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 verbinding ECOS - PC
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jean-Claude

Belgium
14 berichten

Geplaatst - 28 aug 2016 :  23:03:27  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo iedereen,
na twee weken pauze, wou ik vandaag eens met de treinen rijden maar dit bleef bij een poging.
Er is niets veranderd sinds de laatste maal, maar tovh krijg ik geen verbinding tussen de PC en de ECOS.
In bijlage vind je een foto van de zowel de instellingen van de ECOS als van de PC. De verbinding tussen de PC en de ECOS gebeurd via een router.
Weet hierop eventueel raad?
Dank u


Download Attachment: verbinding.pdf
1000,09 KB

mvg
JC
KL: 9.0 build: 4 / ECOS 2 software 4.0.2

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 29 aug 2016 :  10:08:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Hallo JC

Jou router veranderd bij opnieuw opstarten wel eens het laatste cijfer van het IP adres.
De 3 die er nu staat kan zomaar een 2 of een 1 worden.
Dan vindt de PC de ECoS niet meer.

Heb ik zelf ook gehad. Ik ben geen kenner van routers. Ik weet niet of je het IP adres vast kunt zetten.

Ik gebruikte de router om via de smartphone m.b.v. wifi de ECoS te bedienen. Was ook niet alles.
Toen heb ik de router er tussen uitgehaald en de ECoS met een Cross Cable met de PC verbonden.
Heb je geen last meer van veranderede IP toewijzing.

Succes!

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 01 sep 2016 :  14:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jean-Claude,

Normaal gesproken staat bij de configuratie van draadloze netwerken de DHCP-functie aan. Dan kent het netwerk het IP-adres toe en dat is handig voor apparaten die vaak op verschillende netwerken worden gebruikt zoals laptops, tablets en mobiele telefoons. Voor vaste apparaten zoals printers en ook de ECoS is dat onhandig en kun je DHCP beter uitschakelen. Dat is bij jou het vakje bij DHCP-Server. Als je die uitschakelt en de ECoS een adres geeft, zal hij dat ook vasthouden.

Het is daarbij wel verstandig voor de vaste apparaten een speciale range van adressen te gebruiken, die de DHCP niet gebruikt om conflicten te voorkomen. Als je bijvoorbeeld de ECoS het adres 192.168.0.3 geeft en DHCP gaat over de range 192.168.0.1 tot en met 192.168.099 dan krijg je een conflict als DHCP adres 192.168.0.3 aan een ander apparaat wil toewijzen. Je kunt dan voor je vaste adressen beter de range 192.168.0.100 tot en met 192.168.0.199 gebruiken.
Eigenlijk hetzelfde als dat je seinen en wissels niet op hetzelfde adres moet zetten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

RSCosworth

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 02 sep 2016 :  08:05:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Zowel ik als mijn vader hadden hetzelfde probleem.

Alles was goed ingesteld. De ecos was via de webbrowser te benaderen en pingen kon ook.

Van ip conflicten was geen sprake, omdat het rechtstreeks via een crosscable was aangesloten.

Bij mijn vader heb ik het weer aan de praat gekregen door er een router tussen te zetten.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina