Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 106 / Bezoekers Vandaag: 10045
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rangeerterrein niet voor doorgaande treinen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jubbutje

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 23 aug 2016 :  12:19:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Na jaren van bouwen, draden aansluiten en noem maar op heb ik mijn baan zover technisch klaar dat ik redelijk goed tevreden ben.
Bijna alles rijd zoals de bedoeling is via Koploper vaar volle tevredenheid. Er is echter één ding wat ik niet goed krijg, wat ik ook probeer.
Het gaat om de scheiding van 'normaal spoor' en rangeer terrein.
Het gebeurt steeds weer dat normale treinen die op het station moeten stoppen het rangeerterrein op rijden.

Dus zoals op tekening, inplaats van blok 19 of 20 op te rijden, gaat de trein naar blok 27 of blok 28, wat dus niet de bedoeling is.
Blok 27 en 28 zijn rangeersporen waar de rangeerloc vrijelijk moet kunnen rijden en die maakt zo nu en dan ook gebruik van het 'hoofdspoor'

Kan iemand mij helpen met hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?

Groeten,
Jelle

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  12:42:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja hoor Jelle, dat kunnen wij, is ook helemaal niet zo moeilijk denk ik zo maar, maar dan moeten we wel even een backup van je database hebben, dan kunnen we kijken wat je gedaan hebt, en wat je nog kunt doen.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  17:46:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Jelle

Zonder je database gezien te hebben zou ik zeggen geef de treinen die niet naar het rangeerterrein mogen een richtingverbod naar blok 27 en 28.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.1 )
Ga naar bovenaan de pagina

Jubbutje

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  18:09:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Als eerste hierbij een backup van mijn database.
Zoals ik al schreef, ik ben voor het grootste deel echt heel blij zoals alles nu gaat.
Alleen dit laatste (voorlopig) is mij nog een raadsel hoe ik dat op moet lossen zodat het 'normale' spoorverkeer niet steeds het rangeerspoor op vliegt.

@ Piet; Ik ga daar straks zeker even naar kijken. Het was me nog niet opgevallen, maar er zitten ook zo veel mogelijkheden in Koploper dat ik op een gegeven moment bijna "koploperblind" wordt. Alhoewel ik me dan afvraag of ze dan nooit meer het rangeer terrein op kunnen. In principe zouden ze dat alleen moeten kunnen als ik de daar ergens op een spoor wil parkeren.

Maar ik leer iedere dag weer bij.

Download Attachment: Berenstein_20160823_111207.bck
107,9 KB

Groeten,
Jelle

Bewerkt door Jubbutje op 23 aug 2016 18:11:37
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  19:53:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Maak een variabele treinroute aan met naam uitgesloten voor blok 27 en blok 28. Zet een vinkje in de tabel bij uitgesloten bij 27 en 28
Laten hem gelden voor Treintypes.

Vul vervolgens bij onderhouden treintypes in op tabblad Treinroutes dat hij gelding is voor alle treintypes behalve de rangeertreinen.

Nu zullen alleen de rangeertreinen naar deze blokken rijden.
En klaar is klaartje.

Ook het eventueel parkeren op de opstelsporen kan, maar doe dit eerst maar laten werken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 23 aug 2016 20:02:36
Ga naar bovenaan de pagina

Jubbutje

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  23:06:45  Toon profiel  Reageer met citaat
@Wim, Heel hartelijk bedankt voor deze aanwijzing.
Ik ga er van de week gelijk mee aan de slag nadat ik twee wisseldecoders heb vervangen die vanmiddag spontaan de geest gaven. Nagekeken, maar ze doen echt helemaal niets meer.
Het waren maar 'oude' krijgertjes, dus niet echt een grote ramp. Maar gelijk maar eerst een nieuwe wisseldecoder decoder besteld. Zodra die binnen is kan ik weer los gaan en dit verhaal gaan proberen.

Groeten,
Jelle
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 aug 2016 :  23:10:47  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jubbutje


@ Piet; Ik ga daar straks zeker even naar kijken. Het was me nog niet opgevallen, maar er zitten ook zo veel mogelijkheden in Koploper dat ik op een gegeven moment bijna "koploperblind" wordt. Alhoewel ik me dan afvraag of ze dan nooit meer het rangeer terrein op kunnen. In principe zouden ze dat alleen moeten kunnen als ik de daar ergens op een spoor wil parkeren.





Je kan op het eerste tabblad van een variabele route ook aanduiden dat je door het "slepen"van de lok het verbod kan annuleren.

Zo komt er bij mij tijdens de "havendagen" ook wel eens een personentrein op de goederensporen...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 24 aug 2016 10:08:54
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina