Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 170 / Bezoekers Vandaag: 7641
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geen Intellibox of TWIN-Center gevonden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kruismuis

Netherlands
58 berichten

Geplaatst - 09 jul 2016 :  12:45:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Bij het drukken op het groene spiegelei van Kop;loper krijg ik de melding "Geen Intellibox of TWIN-Center gevonden
Deze week heb ik een Intellibox II gekocht naar aanleiding van enthousiaste beoordelingen op het forum; tweede hands echter nieuw in doos. Nooit gebruikt. Mijn 6021 was kennelijk kapot en achterhaald dus ik had een nieuwe nodig.
De baan is nieuw gebouwd na de nodige fouten in hellinghoogten van 12 jaar geleden. Met Koploper ooit een testrondje gereden vroeger. Met een oude computer 12 jaar geleden. Nu krijg ik tijd en heb de bouw opnieuw opgepakt.
Koploper mag nu contact maken met de intellibox II en dat lukt niet
Natuurlijk heb ik getracht de drivers er goed op te krijgen. Het ging op het oog wel goed met een driver op de com poort 4 en een usb driver.
De intellibox op baudrade gezet zoals geadviseerd op een discussie van jaren geleden door Paul Haagsma zelf.19800 Ook de database hierop afgesteld. En Com poort 4 gekozen zoals uit de hardware profielen juist lijkt te zijn .
Werkte niet met de reeds in de kop genoemde melding. Het programma met de drivers gedeleted en opnieuw begonnen omdat de schuldige altijd de gebruiker lijkt te zijn die de drivers niet goed heeft geinstalleerd. Gek genoeg was er geen vraag waar de drivers vandaan moeten komen en de usb heeft nu kennelijk geen driver gekregen.
Drivers opgehaald bij de site van uhlenbrock Vele malen van alles geprobeerd HET LUKT ME NIET.
De intellibox stuurt de treinen aan als ik handmatig werk
De 43 wissels zijn in bedrijf Het systeem werkt met 4 delta boosters en dat gaat allemaal naar wens
De bezetmeldingen 120 stuks moet ik allemaal nog solderen op mijn 10 bezet melders Maar dat mag geen invloed hebben op het communicatie protocol.
Wie kan me na een week botte frustratie helpen communicatie tussen intellibox en koploper te verkrijgen.
Notabene Als ik loconet protocol kies gaat koploper de database herinrichten maar vernielt dan de naam van de digitale componenten. De gekozen wisseldecoders en bezetmelders zijn daarna blanco. Van communicatie loconet-koploper via intellibox is in dat geval evenmin sprake.
Als ik een andere interface kies komen er foutmeldingen over wissels Maar dat heeft nu niets te maken met de intellibox
Als keuze interface heb ik de keuze Intellibox twin center genomen uit de lijst.
In de fora staat her en der wat over de problemen met compoorten , drivers, kapotte ib 's maar desondanks zie ik de oplossing niet. Graag uw meedenken in de richting van een werkend systeem

Kruismuis

br015

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 09 jul 2016 :  13:27:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van br015  Reageer met citaat
Ik dacht dat u in dit bericht geďnteresseerd zou kunnen zijn:

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3674


m.v.g Frans
Ga naar bovenaan de pagina

kruismuis

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 09 jul 2016 :  14:00:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Beste Frans die topic heb ik bestudeerd de afgelopen week. Helaas zat daar geen sleutel voor mij bij. Het lastige is ook dat zoals al genoemd op de cd rom die bij de intellibox zit wel een testprogramma zit. Hij zet dat ergens op de schijf neer en is niet meer te vinden De naam van het testprogramma wordt niet ergens getoond ook de doelmap wordt slecht aangegeven. De tekst is te onduidelijk om het programma terug te vinden.

Kruismuis
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 jul 2016 :  15:15:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Kruismuis,

Jouw Intellibox II is voor koploper ook helemaal geen Intellibox of TwinCenter, de Intellibox II is voor Koploper een LocoNet centrale.
Daarvoor kiezen en de baudrate op 115200 zetten en niet vergeten eerst de juiste driver te installeren.

Nadat je Koploper op Loconet hebt gezet en de database wordt opnieuw opgebouwd even bij onderhouden digitale onderdelen de bezetmelder aanmelden gewoon het aantal opnieuw opgeven en bij wisseldecoder het aantal op NUL zetten dan heb je de volledige range tot je beschikkingen dan even onderhouden sporenplan openen en sluiten zodat alles opnieuw wordt goed gezet en klaar is kees. Eigenlijk gewoon de stappen doen die koploper je vraagt te doen.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 09 jul 2016 15:24:28
Ga naar bovenaan de pagina

kruismuis

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 10 jul 2016 :  18:03:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Beste Wim, Die opmerking stond vroeger al genoemd. Ik begreep het bij de eerste keer lezen niet. Nu moet ik proberen of de driver nog op windows xp wil komen. Ik heb hem zo vaak er op en eraf gegooid dat er nu rare dingen gebeuren. Hij leest de driver niet meer van de cd rom. Ik ga direct aan de slag om te puzzelen.
Raar ik heb de loconet keuze al eens geprobeerd naar aanleiding van je vroegere opmerking, maar wellicht had ik de drivers toen al verknoeid. Na het eten verder proberen. Ondertussen vandaag waar in blok vastgelegd, de wisselstraten en wat ik verder nog maar tegenkwam. Het programmeer spoor moet nog draden krijgen. Ik heb de 5 viessmann wisseldecoders een adresje kunnen geven. Daar wilde koploper toch ook een decoder ruimte voor hebben nr 11 dus (totaal 44 wissels) De opmerking over 0 wisseldecoders ga ik zometeen ook proberen. Dat had ik nog nergens gelezen.
Gek dat bij de herschrijving van de database de digitale componenten hun naam kwijt zijn. Het onderhoud sporenplan openen en sluiten voor een juiste afhandeling van de database aanpassing kende ik ook nog niet. Het zal nog wel even duren voordat ik op het bovenste knopje van de lift durf te drukken gezien alles dat ik nog niet ken in koploper (Abeltje) Ik bericht nog wel hoe dit afloopt met de intellibox II (loconet)

Kruismuis
Ga naar bovenaan de pagina

kruismuis

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 10 jul 2016 :  18:39:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
WAUW
Na een paar rare opmerkingen van koploper over wisseldecoders die nu op default gezet zijn gaat mijn digitale locje met handbediening via de computer aan het rijden. De wissels krijgen plotseling hun signalen. Nu kan ik weer verder Nu nog 130 bezetmelders solderen. enz enz Bedankt voor het leerzame commentaar en geen driver hoeven te installeren. Dus Intellibox II = loconet Tsja je moet er even opkomen.
Groet

Kruismuis
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 jul 2016 :  10:33:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kruismuis,

Dat het niet werkt heeft maar één hoofd oorzaak, als je de handleiding niet leest van de centrale, en je hebt geen idee welk product je hebt aangeschaft, zal het altijd een verrassing blijven of het wel of niet werkt.

Dit staat op blz 154 van je Intellibox 2 handleiding
quote:
14. Het interface
Bij het computerinterface gaat het om een USB-computerinterface. Dit interface is aanwezig bij IBM compatibel PC’s of Laptops.
Voor de verbinding van de Intellibox II met het USB interface van de computer dient de Uhlenbrock USB aansluitkabel, art.nr. 61070. Dit is een USB kabel met A en B stekkertype, zoals die b.v. ook worden gebruikt voor de verbinding tussen een USB printer en de computer.
Het computerinterface is ingesteld op een dataoverdrachtsnelheid van 115200 Baud.
Het USB LocoNET interface van de Intellibox II kan met de Windows systemen 2000, XP, Vista en Windows 7 worden gebruikt. Er is geen ondersteuning voor oudere Windows systemen zoals 95 of 98.
Voor de modelspoorbesturing kunnen alle PC besturingsprogramma’s, die het LocoNet-protocol ondersteunen, worden gebruikt.


Daarbij staat de clue voor het geheel in de laatste regel.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina