Auteur |
Onderwerp |
|
Scheldestad
Netherlands
20 berichten |
Geplaatst - 28 apr 2016 : 11:52:20
|
Ik kreeg gisteravond een ERROR, met zwart trillend kader erom heen. Kon alleen maar computer uit zetten. Is er een idee waar dit vandaan komt of waar ik moet zoek om dit op te lossen? Graag advies |
|
remunj
Netherlands
1089 Posts |
Geplaatst - 28 apr 2016 : 12:32:47
|
Het zou al helpen als je wat meer info gaf. "Een Error" is zo algemeen.
Kwam het vanuit Koploper of was het Windows foutmelding?
En kon je de computer opnieuw opstarten en daarna Koploper ook?
Of.....
Gr. Eric |
|
|
Scheldestad
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 28 apr 2016 : 15:31:41
|
Vind ik moeilijk om aan te geven. Ik was aan het rijden, toen het zich voor deed. Zoals aangegeven, was het enige wat ik kon de computer afsluiten. Na het opnieuw opstarten is het niet meer mogelijk om te rijden. Op sommige delen van mijn baan wel andere delen niet. Het lijkt wel of daar geen stroom is, maar ik meet geen verschillende waarden. (Ik rijd wel met koploper 9.3) Voor het overige kan ik de computer gewoon gebruiken. |
|
|
prehorst
Netherlands
600 Posts |
Geplaatst - 28 apr 2016 : 16:19:34
|
Ton
Als je een backup heb van je baan kan je koploper opnieuw installeren en de backup terugzetten. Ik denk dat dan je probleem over is.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.1 ) |
|
|
remunj
Netherlands
1089 Posts |
Geplaatst - 28 apr 2016 : 16:44:23
|
Ton,
Is je baan verdeeld in verschillende booster delen? Dit omdat je schrijft dat je op sommige delen wel kunt rijden en andere delen niet. Misschien een booster kapot?
Gr. Eric |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2016 : 13:49:20
|
quote: Zoals aangegeven, was het enige wat ik kon de computer afsluiten. Na het opnieuw opstarten is het niet meer mogelijk om te rijden. Op sommige delen van mijn baan wel andere delen niet.
Dat was bij mij ook ooit het geval. Omdat de treinen nog doorgereden waren tijdens het error, tot ik ingreep.
Daardoor waren, na de opstart, alle blokken bezet dit vlak voor het blok waarin de trein stond volgens Koploper. Dan vertrekt er niets. Enige oplossing treinen uit blok halen en inplanten in het volgende blok.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2533 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2016 : 17:30:44
|
Hoi Ton,
Het lijkt me ook verstandig na te gaan waar de melding vandaan is gekomen. Voor zover ik heb meegemaakt heb ik een dergelijke opmaak van een melding bij Windows of Koploper nooit gezien. Je krijgt dan keurig een melding wat de fout is. Hangt je PC ook aan internet?
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2016 : 19:28:47
|
Volgens mij was het bericht iets met "reading and writing" dat dan constant gerefreshed wordt en daarom knipperde. Dan maar vlug centrale van de spanning gehaald.
Gebeurt gelukkig niet frequent, 1 à 2 maal per jaar.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Scheldestad
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2016 : 19:29:49
|
Nee, ik heb mijn baan niet onderverdeeld met een booster. Via een back up is het niet gelukt. Ik ga inderdaad proberen om alle treinen uit de blokken te halen, maar...???het zijn maar drie blokken! De PC hangt inderdaad ook aan internet, bij wie kom ik er achter waar de fout vandaan komt? al wel vast bedankt voor de adviezen Ton |
|
|
phdirk
Netherlands
2533 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2016 : 12:27:56
|
Hoi Ton,
Heb je een goede virusscanner en firewall op je PC zitten. Ik zou zeker eens een virusscan uitvoeren.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 30 apr 2016 : 13:29:20
|
Je zou ook eens de log files van windows kunnen uitlezen. Misschien dat daar een fout is opgetreden of niet. kun je in ieder geval je pc al uitsluiten. In windows ga naar start dan naar configuratiescherm dan naar systeem en beveiliging dan systeembeheer selecteren en bij systeem beheer aan de rechterkant op logboeken klikken. en selecteer dan windows logboeken
succes Frans |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6228 Posts |
|
Scheldestad
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2016 : 11:12:23
|
Frans, ik heb zoals je aangaf naar de foutmelding gezocht. Het enige relevante wat ik kon vinden 'Het systeem heeft een adresconflict gevonden, hierdoor kan het open netwerk verstoord zijn'?! Overigens is mijn probleem opgelost, het bleek dat er bij twee bezetmelders een probleem was. a. Het draadje erin en eruit en het werkte, b. Hetzelfde gedaan , maar geen reactie, echter in het betreffende blok bleek een stukje rails los te zitten. Hoe dit aan de 'error' te linken is???? Overigens om verdere error te vermijden, ik werk met Windows 10, internet Explorer 9, Twin-Center, Loconet en Norton beveiliging. Iedereen bedankt voor het meedenken. |
|
|
|
Onderwerp |
|