Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 66 / Bezoekers Vandaag: 8323
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 opgave cm virtuele melder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Cees Brocaar

Netherlands
269 berichten

Geplaatst - 02 apr 2016 :  11:39:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen,

De opgave in cm, waarna een virtueel meldpunt wordt bereikt, is dit de afstand berekend vanaf het laatste meldpunt van het vorige blok(ken),of het meldpunt uit de tussen liggende wisselstraat indien dit het geval is?

Mvg,
Cees

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 02 apr 2016 :  14:21:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cees,

Dat kun je makkelijk zien.

Ga met de pijl op een bloknummer staan, klik rechts, klik op "Info bezetmeldpunten" en je ziet jouw virtuele bezetmeldpunt er tussen staan b.v. R60, de R van rijden en 60 van het aantal cm dat je hebt opgegeven.

Groeten

Jan.
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 apr 2016 :  14:31:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt!
Ik heb geen lengte op gegeven, dat is juist mijn vraag?
Lengte vanaf welk punt?

Mvg,
Cees
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 apr 2016 :  14:38:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Cees,

Linksonder in je rijwindow van de trein die deze route rijdt zie je wanneer de virtuele melder en zijn afstand begint. Deze afstand is geen exacte maat in cm/ of sec, maar een benadering.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 apr 2016 :  15:26:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

De route is er nog niet, die wil ik juist maken met een virtueel punt. Tussen de route van a>b ligt een wisselstraat met 2 wissels die elk voorzien zijn van een bezetmelder.De vraag is welke lengte geef ik op voor de eerste virtuele melder die ik in b wil plaatsen direct na de wisselstraat? Die van de laatste melder in blok a of vanaf het punt van de tweede wissel in de wisselstraat?
De helpfile spreekt alleen maar over een bezetmelder met een voorbeeld
in een blok. Maar kan dat ook vanaf een melder zijn, die in een wisselstraat ligt tussen twee blokken? Of kan alle bij?

Mvg,
Cees
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 apr 2016 :  18:34:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Cees,

En wat als je het nu gewoon eens aanmaakt en een proefje doet, dan zie je wat er gebeurd, en is je vraag beantwoord.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 03 apr 2016 :  11:26:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cees,

In de help file staat het volgende;

Het tweede bezetmeldpunt is een virtueel bezetmeldpunt. Dit punt wordt bezet als een trein 150 cm (voorbeeld) heeft gereden na het vorige bezetmeldpunt. Er mogen ook meerdere virtuele bezetmeldpunten achter elkaar worden gebruikt. Bij ieder punt geldt: het is de afstand die is afgelegd na het vorige bezetmeldpunt. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen een echt of een virtueel bezetmeldpunt.

Is dit niet het antwoord op je vraag?

mvg.

Piet

Rij sinds 18 jaar met Koploper (nu 89-1), Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63

Bewerkt door teppp01 op 03 apr 2016 11:31:11
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 03 apr 2016 :  12:50:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Dank voor jullie reacties!

(Piet) zoals ik al schreef de helpfile geeft een heldere uitleg van het getoonde voorbeeld (2e melder)binnen een blokindeling!En dat was niet wat ik voor ogen had, zoals je kunt lezen! Binnen wisselstraten worden ook bezetmelders gebruikt en ik wilde weten of die ook hiervoor inzetbaar zijn.Vandaar mijn vraag.Dat is het fijne van een internet forum.

Ik zou het dus hebben kunnen proberen, zoals Wim al schreef, maar daar ben ik niet zo van!

Mvg,
Cees
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 03 apr 2016 :  17:01:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cees,

Als je de bezetmelders van de wissels opneemt bij te verwachten wissels, kun je ten opzichte van die bezetmelder een virtuele bezetmelder definiëren.

Ik heb het net even geprobeerd met mijn database. In blok 51 heb ik de bezetmelders 7.05 en 7.06. De wissel naar het blok heeft bezetmelder 3.06. Ik heb na de bezetmelder 3.06 een virtuele bezetmelder opgenomen.

Hopelijk geeft dit de informatie waar je naar op zoek bent.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 apr 2016 :  17:19:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cees Brocaar


Ik zou het dus hebben kunnen proberen, zoals Wim al schreef, maar daar ben ik niet zo van!



Nu daar ben ik dus wel van vandaar de ook iets uitgebreidere ervaring met de materie. Lezen doen en kijken wat er gebeurd, de beste leerschool.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina