Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 214 / Bezoekers Vandaag: 10581
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Speciale acties : geluid afspelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ffxpvc

Belgium
67 berichten

Geplaatst - 14 feb 2016 :  16:37:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Recentelijk merk ik soms bezetmelders geactiveerd worden zonder er een trein op komt.
Ik heb een drukknop aan een bezetmelder gekoppeld en deze als noodstop gedefinieerd. Zelfs deze activeert.

Om dit euvel te verhelpen heb ik een speciale actie gemaakt waarbij ik een beep signaal laat horen van zodra 1 bezetmelder actief wordt.

Welnu mrdirect en koploper detecteert de bezetmelder goed maar het geluid wordt bijna nooit afgespeeld. Toch staat de kans op 100%.

Ook in de communicatie logging geen melding van het geluid. Soms doet ie het een keertje wat erop wijst de geluidsfile wel degelijk juist is maar meestal niet.

Heeft iemand een idee

in bijlage een aantal screenshots ter verduidelijking

Misschien als iemand dit zelf eens kan nabootsen.

alvast bedankt
Danny

Download Attachment: log1.jpg
162,47 KB

Download Attachment: log2.jpg
147,44 KB

HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32

ffxpvc

Belgium
67 Posts

Geplaatst - 14 feb 2016 :  16:43:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wel.

Ik heb iets gevonden.
als ik de kans op 99% zet dan doet hij het wel.

Misschien toch een bugje al durf ik dat niet zo zeggen.

mvg
Danny

HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 15 feb 2016 :  12:40:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Danny,

Toch vreemd. Ik heb twee speciale acties die een geluid afspelen, één voor een onterecht stilstaande trein en één voor een handmatig ingezette noodstop (F9). Beide staan op 100% en doen het ook altijd.
Het enige verschil is dat bij mij de speciale actie wordt geactiveerd door een logische actie en bij jou door een bezetmelder.
Mogelijk is er bij jou toch nog iets anders aan de hand, al zie ik uit de plaatjes zo ook niet meteen wat.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

br015

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 15 feb 2016 :  12:55:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van br015  Reageer met citaat
Indien de tijd tussen bezet en vrij heeeeel kort is wordt het geluid niet afgespeeld
Dit heb ik uitgeprobeerd door het geheel in test mode op de pc te laten draaien en dan een bezetmelder snel bezet en vrij te geven.
Indien dit vrij snel gebeurt komt er geen geluid.
Ik dank dat het ook te maken heeft met de snelheid waar de pc de bezetmelding mee verwerkt
grt Frans
Ga naar bovenaan de pagina

ffxpvc

Belgium
67 Posts

Geplaatst - 15 feb 2016 :  17:17:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad als de tijd heel kort is dan kan het inderdaad gebeuren er geen geluid komt. Ik heb andere acties bij 100% en die doen het wel. ik denk er iets raar is met mijn bezetmelders. Ze komen te pas en te onpas door.

Na een tijd stabiliseert alles zich. Mijn spoorbaan ligt op zolder en in het begin is het daar koud. Wie weet ligt het daaraan wel.

Ik zoek verder. Ik denk het probleem niet in koploper zit en eerder in de LPT80 verbonden met mrdirect en de pc maar het is niet consistent.
ik ga eens proberen met een andere pc want het kan niet zelfs een drukknop aan een bezetmelder zelf een foutieve melding heeft. Het is alsof de bezetmelders hun eigen leven leiden.

Ik heb 7X16 bezetmeldingen van LDT en verschillende bezetmelders van verschillende LDT modules doen af en toe raar maar het zijn wel steeds dezelfde input meldingen of toch zo ongeveer.

Dirk en Frans bedankt voor jullie inputs.

mvg
Danny

HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32
Ga naar bovenaan de pagina

br015

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 16 feb 2016 :  12:08:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van br015  Reageer met citaat
Danny kijk eens hier mogelijk helpt je dit met je poort
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=24082.0

blijkt in het verleden ook al een beetje een probleem te zijn geweest, mogelijk moet je wat weerstanden aanpassen zoals in dit onderwerp wordt aangegeven

grt Frans
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 feb 2016 :  12:39:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Frans,

Dit lijkt mij nu helemaal niet aan de orde.
Lees
quote:

Welnu mrdirect en koploper detecteert de bezetmelder goed


Niet van alles erbij slepen wat zeker niet van toepassing is en de probleem steller alleen maar verder van het pad brengt.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

br015

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 16 feb 2016 :  13:48:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van br015  Reageer met citaat
Wim

ik heb die opmerking gemaakt omdat Danny het volgende aangeeft.
quote:

ik denk er iets raar is met mijn bezetmelders. Ze komen te pas en te onpas door.

en dit strookt dan wee niet met wat in het begin wordt vermeld
dat koploper en Mrdirect wel goed detecteren goed.

Dus wat is nu waar?
Ik dat Danny daar even dan duidelijkheid in moet geven

dus waar ligt de waarheid?
mvg Frans
Ga naar bovenaan de pagina

ffxpvc

Belgium
67 Posts

Geplaatst - 16 feb 2016 :  23:23:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans,

Wat goed werkt is dat MRDirect de bezetmelders doorgeeft aan Koploper.

Wat niet goed werkt is dat enkele bezetmeldpunten een bezetmelding doorgeven terwijl die er niet is en dan spreek ik niet over een fraktie van een seconde maar over meerdere seconden en zelfs langer.

Het heeft altijd goed gewerkt tot een paar weken geleden.
Ik gebruik LDT RM-88-N verbonden via S88LPT en zo naar MRDIRECT PC via op COMpoort.

Ergens is daar iets foutief in gekropen. Het uitlezen van de bezetmelders is dus niet goed. Het gaat om verschillende bezetmelders van verschillende LDT boards en dus vermoed ik het probleem bij de S88LPT ligt of bij de PC. Ik ga dit weekend verder zoeken. Ik kan wat spelen met de S88LPT desnoods de chip CD4099 vervangen enzo.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte.

mvg
Danny

HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32
Ga naar bovenaan de pagina

ffxpvc

Belgium
67 Posts

Geplaatst - 16 feb 2016 :  23:27:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Eventjes een correctie op mijn vorige mail.

De S88LPT hangt natuurlijk aan de LPT poort en niet aan een COMpoort.
Vandaar de naam LPT

mvg
Danny

HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 feb 2016 :  12:40:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Danny,

Dit is helemaal geen koploper probleem als het ware.

Je hebt last van overspraak op de s88 verbinding.
De scan frequentie verlagen is wat de oplossing zal bieden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina