Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 230 / Bezoekers Vandaag: 1595
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 230
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Modelspoorwijzer.net

 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Problemen tussen KL en Ecos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
291 berichten

Geplaatst - 11 dec 2015 :  18:11:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een vervelend probleem tussen KL en Ecos. Het blijkt, dat als ik in KL een wijziging aanbreng in de rubriek Kenmerk van een loc de Ecos (of KL) heel vervelend reageert. Dan zegt KL, dat de gegevens van loc x niet meer overeenkomen met die van loc x in de centrale en dat dit moet worden aangepast met de Koppeling in het menu Onderhouden van locomotieven. Als het een mfx loc betreft, is dat geen probleem, dan worden de records in KL en de Ecos weer aan elkaar gelijk gemaakt. Is het een andere loc, dan is het een probleem, want dan werkt de koppeling niet. Dan zit er niets anders op dan de loc in zowel KL als de Ecos te verwijderen en opnieuw in te brengen. Dat is niet zo'n probleem, als in KL aan een loc geen logische acties, telfuncties, speciale acties, variabele routes of vaste routes verbonden zijn. Deze werken pas goed na intensief testen en aanpassen. Het verwijderen hiervan, alvorens een loc definitief uit KL kan worden verwijderd is al een hele klus, maar het weer opnieuw goed inbrengen is vrijwel onmogelijk. Mijn geheugen is helaas zeer beperkt.

Het lijkt erop of Ecos de rubriek Kenmerk beschouwt als de naam van de loc, terwijl hiermee m.i. Iets heel anders wordt bedoeld en ik dit in het verleden altijd heb gebruikt om de locs in een bepaalde volgorde in het rijmenu te krijgen en groepen locs bij elkaar te houden, zodat ik niet het hele rijtje hoefde af te zoeken om een loc te vinden.
Bij een wijziging van de rubriek Kenmerk stuitte ik vroeger nooit op een probleem. Sinds ik versie 4.1.0 op de Ecos heb geinstalleerd echter wel. Verder zegt Kl iedere keer als ik verbing maak tussen KL en de Ecos, dat ik de Legacy modus moet aanvinken, terwijl die overeenkomstig de aanwiijzing in KL constant in de Ecos is aangevinkt. Het lijkt erop, dar er een communicatiestoring tussen ESU en, laat ik het beestje maar bij de naam noemen, Paul Haagsma is geweest. Dit is vanzelfsprekend geen beschuldiging, maar de constatering van een feit. Ik hoop, dat beide partijen dit ook als zodanig willen zien en zich niet aangesproken voelen. Dat is niet mijn bedoeling. Zoiets kan gebeuren. Alleen hoop ik, dat het hersteld kan worden. Op dit moment heb ik alles na veel werk weer hersteld, maar heb in mijn rijmenu nu alle locs door elkaar staan, terwijl ik het prettig zou vinden om bepaalde los bij elkaar te hebben staan.

Wat ik ook vreemd vind is, dat de mfx locs, waarbij ongelijkheid bestond in de rubrieken Kenmerk van KL en naam in de Ecos, opnieuw in de Ecos werden ingelezen en tijdens het inlezen in Kl bestuurbaar waren, maar na het inlezen niet meer. Daarna konden er vreemde reacties optreden, zoals locs, die plotseling van richting veranderden of locs, die zich niets aantrokken van uitsluitingen in variabele routes. Tijdens het inlezen van mfx locs bleven de oude mfx los gewoon zichtbaar in de Ecos. Eerst na synchronisatie kwam ik er achter om welke locs het ging. Ook vind ik vreemd, dat de Ecos, ook na het gelijktrekken doorgaat met het inlezen van in de Ecos bestaande mfx locs, terwijl de synchronistie dan geen verschillen last zien. Alle mfx locs blijven dan bestuurbaar in KL.

Ik hoop, dat deze uitgebreide beschrijving behulpzaam is bij het zoeken naar een oplossing van het probleem en anders zal ik het moeten doen met het steeds weer zoeken van locs, die ik graag bij elkaar zou zien.

Mvrgr
Carel

Wissels

Netherlands
1435 Posts

Geplaatst - 11 dec 2015 :  19:01:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Carel,

ik heb je gisteren reeds geantwoord op het 3railforum, blijkbaar is mijn antwoord voor jou niet afdoende, zodat je ergens anders de vraag nog een keer stelt, voor mij houdt de discussie hier op, omdat jij mijn aanbevelingen van het 3railforum volledig in de wind slaat, en de instellingen op jouw centrale niet consequent door jou opgeslagen worden, bij gebrek of niet functioneren van backup batterijen of het langer ingedrukt houden van de stopknop zodat de instellingen op je centrale bewaard zouden blijven,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 12 dec 2015 :  01:05:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,
Zo is het niet. Ik sluit altijd af met het gedurende tenminste 5 seconden indrukken van de stopknop. Het probleem ontstond plotseling tijdens het automatisch rijden, nadat het gedurende enige tijd goed was gegaan. Tijdens een stop, voordat het probleem optrad, heb ik de kenmerken van enkele locomotieven in Kl gewijzigd, waarna de problemen optraden. Op dat moment meldde Koploper toen ik het automatisch rijden weer wilde starten, dat er een probleem was opgetreden, omdat de gegevens van een loc niet aan elkaar gelijk waren. Ik moest dat herstellen in Onderhouden locomotieven. Ik snapte daar niets van omdat ik niet de naam van een loc in KL had gewijzigd , maar alleen enkele kenmerken. Voor zover ik weet zit de rubriek Kenmerk niet in de Ecos. Toen ook nog bleek, dat de objectnrs van niet mfx locs op 0 waren gesteld in KL snapte ik er helemaal niets meer van. Het kan best zijn, dat ik niet onmiddellijk de stopknop heb ingedrukt, omdat ik me aan het afvragen was, wat er aan de hand kon zijn en dat deze nalatigheid het probleem verergerd heeft, Maar de oorsprong van het probleem ligt niet in datgene, waarvan jij me nu verdenkt.

Ik voeg hier nog aan toe, dat het mij er niet om gaat gelijk te krijgen, maar dat ik te maken kreeg met een probleem, waarvan ik niets begreep en nog niet begrijp, terwijl de uitleg alleen maar zegt, dat de oorzaak ligt in fouten, die ik heb gemaakt, waarvan ik perse weet, dat ik ze niet heb gemaakt. Juist omdat jij me er al eens op gewezen had in het verleden, dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van verschillen tussen KL en Ecos. Daar ben ik dus alert op. Dat ik min of meer in "paniek" vergat de verbinding tussen KL en de Ecos te verbreken geef ik onmiddellijk toe. Dat zal het probleem verergerd hebben, maar daar lag de oorzaak niet.

Ik wil het hierbij laten, naar zou het erg waarderen, als jij anders zou aankijken tegen mijn vragen van wat er aan de hand zou kunnen zijn en de conclusies, die ik trek op grond van wat ik heb waargenomen. De verschillen in mfx locs kan ik begrijpen uit het te laat uitzetten van de verbinding tussen Kl en de Ecos. Maar het plotseling op 0 zetten in KL van de objectnrs van enkele andere locs, nadat ik enkele kenmerken van locs in KL gwijzigd had, niet. Mogelijk heb ik dat niet duidelijk genoeg uitgelegd, dan spijt mij dat, maar op dat moment stond ik voor een raadsel, waarvan ik niets begreep en was het probleem voor mij volstrekt duister. Nu denk ik iets van het probleem te begrijpen, maar niets van de oorzaak, laat staan van de oplossing of hoe dit te voorkomen. Uit het feit, dat Kl meldt, dat er verschillen zijn tussen de gegeven van een loc in KL en de Ecos, terwijl ik dlechts enkele kenmerken van locs in Kl had gewijzigd, terwijl die gegevens voor zover mij bekend niet in de Ecos staan leidde ik af, dat de Ecos de rubriek Kenmerk kennelijk als naam beschouwt en dat daar de oorzaak van de verschillen gezocht moest worden. Want de naam van de locs zelf had ik niet gewijzigd in KL. Als dat niet zo is, zie ik het verkeerd en spijt het me, dat ik een onjuiste conclusie heb getrokken. Maar wat er echt aan de hand is weet ik dan nog steeds niet.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1435 Posts

Geplaatst - 12 dec 2015 :  08:31:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Carel,

dan toch een antwoord ondanks dat het lastig om de discusie op 2 plekken te voerden, inderdaad kijkt Koploper naar het kenmerk en niet naar locnaam, dit heb ik op het 3railforum aangepast omdat dit blijkbaar niet duidelijk genoeg was,

Op het moment dat er een verschil is tussen kenmerk in koploper en naam in de Ecos en/of decoderadres en/of decodertype kan koploper deze loc niet aansturen,

Het vinkje bij Enable Legacymodus moet aangevinkt worden op de Ecos onder instellingen 3, anders stuurt de Centrale geen decoderadres terug naar de computer, dit is zelfs speciaal voor koploper en andere software programmatuur die op adres vergelijken door Esu ingebouwd.

Het 4 cijferige loc id vanaf nr. 1000 is geen vast gegeven, dit blijkt uit het feit dat je een loc wist, de centrale mogelijk aan alle locs met m4/mfx decoder een nieuw nummer kan toewijzen. Dit gebeurd maar sporadisch maar kan hele grote gevolgen hebben met synchroniseren op loc-id. Hier ben je ook al eerder tegen aan gelopen, en Koploper is hierop aangepast. (Ook in diverse andere treinbaanbesturingssoftware kan je tegen dit probleem aanlopen met hele grote gevolgen.)

Het is daarom mogelijk om in Koploper een verloren locomotief opnieuw te linken in koppel centrale in onderhouden locomotieven, hiervoor moeten dus eerder genoemde 3 items exact overeenkomen. Hiermee koppel je dus een reeds in koploper en reeds in de centrale bestaande locs aan elkaar.

Het opnieuw synchroniseren vanuit Centrale naar Koploper is dus niet nodig, en omgekeerd een mfx loc naar de centrale synchroniseren is vanaf koploper 8.6 onmogelijk, juist omdat deze zich daar zelf aanmeld.


Dat een opnieuw aangemelde locomotief zijn rijrichting heeft verloren moet je in de combinatie ecos en locomotief decoder zoeken en niet in Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
96 Posts

Geplaatst - 12 dec 2015 :  10:32:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels


dan toch een antwoord ondanks dat het lastig om de discusie op 2 plekken te voerden,


Dan lijkt mij dit de juiste plaats om de discussie te voeren. Het heeft immer niets met 3-rail te maken maar alles met ECoS en Koploper.

Ik zou zeggen ga hier verder met het probleem oplossen zodat anderen die niets met 3-railforum hebben daar ook profijt van kunnen trekken .

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 13 dec 2015 :  10:46:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,
Dus toch een verschil tussen de rubrieken Kenmerk in KL en Naam in de Ecos. Iets, wat ik al vermoedde, maar helaas niet wist. Als je dat op het 3 railforum hebt gezet, dan heb ik dat gemist.
Op zijn minst gezegd vind ik zo' n oplossing toch merkwaardig. Was er nu echt geen andere mogelijkheid? Nu ben je de mogelijkheid kwijt om de locs netjes te organiseren in het locoverzicht van het rijmenu.

Maar bedankt in ieder geval voor je antwoord. Nu weet ik waar ik aan toe ben.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 13 dec 2015 :  11:37:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,
Als jij concludeert, dat het probleem, dat ik heb aangesneden hier thuis hoort en niet op het 3 railforum, dan zeg ik, dat ik dat betwijfel. Het is een probleem van zowel de Ecos als van Koploper. Waar begin je dan? Ik ben op het 3 railforum begonnen,kreeg een heel betoog, maar geen antwoord op de vraag van wat er aan de hand is, Toen heb ik het hier geprobeerd om te kijken, of iemand mij hier wel kon antwoorden wat nu het probleem is. Dat ik weer met dezelfde persoon te maken zou krijgen, kon ik niet weten.
Uiteindelijk heeft het, zij het met veel moeite (waarom begrijp ik niet), geresulteerd in een antwoord op de vraag, die ik gesteld heb, zodat ook anderen dit nu weten.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
1763 Posts

Geplaatst - 13 dec 2015 :  14:58:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Ik reageer even op je onderstaande citaat:

Op zijn minst gezegd vind ik zo' n oplossing toch merkwaardig. Was er nu echt geen andere mogelijkheid? Nu ben je de mogelijkheid kwijt om de locs netjes te organiseren in het locoverzicht van het rijmenu.

Bedoel je hier het Koploperrijmenu of de ECoS. In het Koploper-locoverzicht kun je, is mijn ervaring, juist altijd de volgorde krijgen die je wilt, al moet je daarvoor wat creativiteit uit de kast halen, bijvoorbeeld slimme kenmerken kiezen.
Vreemde locs (Locs van anderen) hebben bij mij altijd een kenmerk dat begint met Z-. Zo komen ze bij sortering op kenmerk altijd onderaan de lijst.
Aagrunol een voormalige bestrijdingsmiddelenproducent uit het Noorden van het land had bewust ook een naam met twee a's genomen, zodat ze altijd vooraan in de telefoongids stonden (kun je nagaan hoe lang dat geleden is).


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  12:28:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,
Ik bedoel in het Koplopermenu. Het blijkt, dat je in KL nu geen kenmerk meer kunt ingeven of wijzigen, dat ongelijk is aan de naam van de loc, zoals die in de Ecos staat. Want kennnelijk wordt nu de rubriek naam in de Ecos vergeleken met de rubriek Kenmerk in KL. Kl signaleert dan als deze rubrieken niet aan elkaar gelijk zijn. Ecos of KL zet dan onmiddellijk de objectnummers ofwel het identiteitsgegeven van die loc in KL op 0. Vervolgens is die loc met KL niet meer te besturen. Eerst moeten die objectnrs en de rubrieken Kenmerk in Kl en Naam in de Ecos weer aan elkaar gelijk worden gemaakt. Voor een mfx loc is dat niet zo''n probleem, want daar bestaat een aparte koppelingsmogelijkgheid voor in KL, maar voor andere locs is dat een crime. Alle aan zo' n loc verbonden logische en speciale acties, telfuncties, vaste en variabele routes moeten verwijderd worden en weer opnieuw juist ingebracht worden. Dat is een hell of a job. Bovendien moet allespnieuw getest worden, want mijn geheugen is niet feilloos, dus een fout is snel gemaakt. Daardoor is het vanaf nu niet meer mogelijk om locs, die je om de een of andere reden in het rijmenu graag bij elkaar wilt zien d.m.v. de rubriek Kenmerkbij elkaar te houden. Dit geteld bij het feit, dat het al langer bestaande probleem met de mfx locs, ondanks beloften daartoe, niet opgelost is, ook al moet je in menu3 van Ecos een extra rubriek aanvinken, betekent, dat met versie 4.1.0 een verdere verslechtering van het functioneren van KL is opgetreden. Ik trek dan ook de conclusie, dat KL aan het eind van zijn levensduur is gekomen. Ik heb er geen trek meer in om telkens door gebreken in de samenwerking tussen KL en de Ecos,in casu ESU, onverwacht getroffen te worden door onbekende calamiteiten , waarvan het herstel veel moeite en tijd kost. Dan maar tijd en moeite investeren in een programma, dat wel met de ontwikkelingen meegaat en dat je niet in de steek laat op het moment, dat je de mogelijkheden een beetje onder de knie hebt. Hoe jammer ik het ook vind voor de ongekende mogelijkheden, die KL op zich biedt. Ik heb de laatste tijd echter te veel tijd en moeite moeten besteden aan het zoeken en herstellen van fouten, die door de weigering van de ontwerper van KL om een goede oplossing te verzorgen, zijn veroorzaakt. Want dat voor versie 4.1.0 deze oplossing was gecreeerd, wist ik niet en is ook nergens te vinden. Ook niet op,de site van Pahasoft. Daar staat alleen het aanvinken van de extra rubriek in menu3 van de Ecos. Paul Haagsma vindt het sinds 2012 genoeg. Ik vind het nu genoeg.

Daar komt bij, dat degenen, die menen hand- en spandiensten te moeten verlenen om het programma nog zoveel mogelijk aan de noderne ontwikkelingen aan te passen, zich nogal hooghartig opstellen en als je terecht een onjuiste oplossing signaleert, jou de schuld in de schoenen schuiven en je vertellen, dat je allerlei dingen verkeerd hebt gedaan, terwijl dit pertinent niet waar is en pas na lang aandringen schoorvoetend laten merken, dat je gelijk hebt ipv meteen ruiterlijk toegeven, dat dit zo is en een andere oplossing misschien beter was geweest of uitleggen, waarom dat niet mogelijk is.

Als je dat een aantal keren hebt meegemaakt, dan vergaat je de lol om mog aan een van de fora deel te nemen. Misschien alleen om anderen te helpen, maar dan nog zit er vaak een grote mond tussen (wie de schoen past, trekke hem aan).

Kortom, tot voor enige tijd geleden heb ik met veel plezier van Koploper gebruik gemaakt, maar sinds kort is die lol voorbij en daarom ga ik naar andere mogelijkheden zoeken

Sorry voor de "klaagzang", maar jouw vraag was aanleiding niet de oorzaak.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
1763 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  14:32:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Jammer dat het zo loopt en zo gelopen is. Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Ik heb ook de indruk dat de combinatie ECoS<>Koploper geen heel gelukkige is. Met mijn oude TwinCenter draait het nog steeds probleemloos. Met Koploper en ECoS heb je denk ik snel te maken met de situatie van twee kapiteins op één schip en dat levert vaak problemen op.

Het is jammer dat je Koploper vaarwel zegt, want het is in mijn ogen nog wel steeds het meest uitgebreide programma dat er is.

Ik ben benieuwd welk programma je nu gaat kiezen en natuurlijk ook hoe dat gaat bevallen.

Ik hoop nog eens van je te horen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
458 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  19:33:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Ik snap de emotie. Ik zou zeggen post gewoon je vragen over Koploper op het 3railforum en laat je daar niet wegjagen door Walter Wissels, er is een apart board voor besturings programma's zoals ook op de meeste andere fora. En er is genoeg kennis aanwezig.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  20:17:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben en Dirk,
Bedankt voor jullie medeleven. Ban jouw suggestie zal ik, denk ik, als ik voor een ander programma gekozen heb, vaak benutten. Ik vind het ook jammer, dat ik Koploper ga beeindigen. Ik vond en vind het nog steeds het programma met de meeste mogelijkheden. Maar de problemen, waarmee ik nu herhaaldelijk te maken heb, waarvan de oorzaak ligt in het feit, dat Paul Haagsma het genoeg vindt en zich niet echt bekommert om een goede oplossing te vinden, betekent voor mij, dat in de toekomst nog meer van dit soort problemen gaan komen. Als ik dan nog voortdurend te maken krijg met zelf benoemde toezichthouders, die jou ten onrechte gaan vertellen, wat je allemaal fout doet - soms op het onbeschofte af en dat is meerdere malen gebeurd - dan vind ik het genoeg. Ik wens jullie veel succes met Koploper en hoop voor jullie, dat je er nog lang met veel plezier gebruik van zult maken, maar voor mij is het afgelopen.
Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1435 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  23:04:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Carel, allen,

tja soms probeer je iemand te helpen, door dingen uit te leggen, uit te proberen, uit te zoeken en uit te testen, zodat een ieder er voordeel bij zou kunnen hebben, maar op deze manier houdt voor mij ook de support op, maar ik probeer niemand weg te jagen, hier niet en op het 3rail forum niet, jammer vind ik de laatste reacties in dit draadje echter wel.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
4701 Posts

Geplaatst - 14 dec 2015 :  23:37:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Walter, dat noemen we nu stank voor dank.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
458 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  07:10:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Niks stank voor dank. De inspanningen van een ieder worden altijd gewaardeerd. Verder spreek ik niet voor Carel, die mag zelf besluiten wat te doen. Maar hier gaat het mis: het gaat niet meer over de inhoud maar de vorm, de toonzetting is zoals zo vaak: "ik heb je verteld wat je moet doen dus moet het werken". Walter is een beetje op de staart getrapt.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels



ik heb je gisteren reeds geantwoord op het 3railforum, blijkbaar is mijn antwoord voor jou niet afdoende, zodat je ergens anders de vraag nog een keer stelt, voor mij houdt de discussie hier op, omdat jij mijn aanbevelingen van het 3railforum volledig in de wind slaat, en de instellingen op jouw centrale niet consequent door jou opgeslagen worden, bij gebrek of niet functioneren van backup batterijen of het langer ingedrukt houden van de stopknop zodat de instellingen op je centrale bewaard zouden blijven,




Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  11:03:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter, lees nu zelf je eerste twee reacties eens door op de vraag, die ik gesteld heb en het vermoeden dat ik uitsprak over wat er aan de hand was. Dat had je heel simpel ,kunnen beantwoorden met je vermoeden is juist en de reden geven, waarom dit niet anders kon worden opgelost. Dan was er niets aan de hand geweest. In plaats daarvan ging je allerlei dingen opnoemen, die ik niet gedaan had. Daar had ik dus niets aan. Daarom stelde ik de vraag nogmaals op he KL forum en weer ging jij reageren en tegen me uithalen, dat ik mijn gelijk wilde hebben, terwijl het mij daar absoluutniet om ging. Ik wilde alleen duidelijkheid en antwoord op mijn vraag.

Denk je dan, dat ik ga zeggen: dank je wel, Walter voor het fijn en duidelijke antwoord, dat je me gegeven hebt. Dan heb ik er de pest in, dat ik op een gewone vraag en een vermoeden van de oorzaak van het probleem kan zijn, zo behandeld wordt. Zels op mijn PB'tje, waarin ik je bedankte voor het uiteindelijke antwoord, zij het met de bemerking, dat ik het niet chic vond, wat je gedaan hebt, kreeg ik gren reactie.

Zoiets heb jij me ook een keer geleverd, Wim en heb ik je ook tegen anderen zien doen. Daarom heb ik jullie tot zelf benoemde toezichthouders genoemd.

Daar mogen jullie van mij boos om worden, maar nogmaals, wie de schoen past trekke hem aan, maar je kunt hem ook weer uittrekken en misschien bevordert dat de verhoudingen.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  11:25:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,
Ik had je liever en PB'tje als dank voor je ondersteunende reactie gestuurd, maar helaas je hebt geen emailadres opgegeven. Dus daarom op deze wijze: bedankt. Ik hoop, dat beide heren hieruit hun conclusies trekken en ons als normale mensen beschouwen, die vragen hebben en daarop graag een antwoord willen zien ipv ons, laat ik het maar "afzeiken" ( een woord wat ik niet graag gebruik) noemen, want zo voel ik dat.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
4701 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  12:11:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Carel, als het antwoord even niet in je straatje past dan zeiken wij je af? Dan wens ik je veel plezier met iTrain, en bedenk dan wel dat je daar voor het merendeel dezelfde medespoorders tegenkomt. Het gaat je verder goed, hopelijk vind je nog eens wat je zoekt.

Voor jouw informatie, ik was een benoemde toezichthouder, speciaal voor het uitfilteren van eventuele bugs.

En als men nu ook eens minder gebruikt maakt van PB's dan kan iedereen het volgen en weten we ook wat er nu in de achterkamertjes wordt besproken, en verliest niemand meer belangrijke of minder belangrijke informatie.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 15 dec 2015 12:24:14
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1435 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  12:50:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Zels op mijn PB'tje, waarin ik je bedankte voor het uiteindelijke antwoord, zij het met de bemerking, dat ik het niet chic vond, wat je gedaan hebt, kreeg ik gren reactie.



Hallo Carel,

ik heb afgelopen dagen van jouw geen persoonlijk bericht ontvangen, niet via het 3rail forum, niet via het koploperforum en niet via het esu forum, het uitblijven van een antwoord via pb. is daarom logisch,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
96 Posts

Geplaatst - 15 dec 2015 :  16:47:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Ik heb ook de indruk dat de combinatie ECoS<>Koploper geen heel gelukkige is.


Hier is er geen enkel probleem mee hoor.
Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
458 Posts

Geplaatst - 16 dec 2015 :  09:20:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters


Ik had je liever en PB'tje als dank voor je ondersteunende reactie gestuurd, maar helaas je hebt geen emailadres opgegeven.




Geen misverstand, ik zit hier niet om je te ondersteunen in je strijd. Ik geef aan dat het onzin is mensen weg te jagen van welk forum dan ook omdat het niet de juiste plek is om een vraag te stellen. Op het 3Railforum wordt uitgebreid gekletst over iTrain en ik heb nog nooit Walter c.s. daar iets over zien roepen. Dus waarom dan wel over Koploper?

En ik sluit me direct aan bij Wim: het PB cirquit is voor helpers frustrerend. Zeg gewoon wat je vindt, dat maakt het transparant. Mijn PB hier staat uit.

@Johan: klopt maar dat is wel eens anders geweest toch? Hoeveel getob heb jij niet achter de rug met de combi Ecos / Koploper? Het blijft een lastige combi waarbij de Help in Koploper ook niet al te veel soelaas beidt.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1435 Posts

Geplaatst - 16 dec 2015 :  13:29:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Op het 3Railforum wordt uitgebreid gekletst over iTrain en ik heb nog nooit Walter c.s. daar iets over zien roepen. Dus waarom dan wel over Koploper?



Hallo,

er wordt niemand weggejaagd op het 3rail forum over vragen over het gebruik van diverse software programmatuur, zoals Koploper, dus het wordt gewoon toegestaan,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

96 Posts

Geplaatst - 16 dec 2015 :  14:04:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo

Zullen we nu gewoon een slotje hierop doen. Lijkt me veel zinvoller als dat betrokkenen zich, via dit forum, gaan bezig houden of iemand wel of niet, via een ander forum, wordt weggejaagd. Heeft nu echt niets meer met het prima programma Koploper te maken.

Lekker gaan rijden mannen nu.......

Fred

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
291 Posts

Geplaatst - 17 dec 2015 :  11:01:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.
Walter heeft mij een PB'tje gestuurd om het uit te praten. Naar mijn mening heeft hij dat terecht op deze wijze gedaan, want wij hadden een verschil van mening en met zijn beweegredenen tegenover mij heeft niemand wat te maken. Daarom ben ik blij, dat hij het op deze wijze heeft gedaan. Het heeft er in ieder geval toe geleid, dat wij de zaak goed hebben uitgepraat en weer met een schone lei beginnen.

Als ook Wim Ros bereid is er zand over te strooien, dan zijn naar mijn mening de problemen de wereld uit en kunnen we weer mormaal verder.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
4701 Posts

Geplaatst - 17 dec 2015 :  12:01:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Carel, ik zou niet weten waar ik zand over zou moeten strooien, ik heb geen probleem met je, heb de indruk andersom wel. Maar aan onzin en onrecht heb ik een hekel, zeker als men zijn best doet iemand te helpen, en zeker als het achteraf blijkt dat men het bij het rechte eind heeft.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 17 dec 2015 12:30:33
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing Problemen bij het forum? Stuur een email. Conrad
Bestel hier en steun het forum!
© EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina