Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 8039
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Roco 1201 perikelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 26 okt 2015 :  10:55:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumlezer,

Nog steeds heb ik geen oplossing gevonden of op dit forum gezien voor het na uitschakelen van Koploper opnieuw branden van de in het lokwindow onder functies uitgeschakelde sluitverlichting van de Roco 1200 sounduitvoering. In dit geval de turkoise versie.

Heeft iemand al een oplossing in de instellingen van de door de fabriek geplaatste decoder of in Koploper gevonden.

Met mijn Esu lokprogrammer kan ik de decoder niet uitlezen.

Groet,
Coen.

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 okt 2015 :  11:25:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Coen,

Wat is het probleem, wat wil je?
Het uitlezen van een decoder gaat toch gewoon met de ESU programmer lijkt mij. En anders gaat het zeker met de Lenz centrale zelf op een programmeerspoortje. Daar heb je helemaal geen ESU programmer voor nodig.

Als een functie uitgeschakeld is kan koploper hem ook niet opnieuw laten branden, of bedoel je iets anders?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

DVisser

Netherlands
63 Posts

Geplaatst - 26 okt 2015 :  13:21:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Het klopt dat deze Roco decoders niet met de ESU programmer zijn uit te lezen of te programmeren, maar wel gewoon met de centrale (in mijn geval een TwinCenter). Bovendien "onthoudt" de decoder de stand niet van dit soort functies, waardoor bij opnieuw inschakelen van de baan Koploper denkt dat de lichten uit zijn (dus de functie geactiveerd is), maar ze in werkelijkheid weer branden. Ik heb dat opgelost door op sommige sporen de functie te activeren, daardoor gaan de sluitlichten weer uit zodra de loc daar een keer geweest is. Iets beters heb ik niet kunnen verzinnen.

Met vriendelijke groet,
Dick
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 26 okt 2015 :  15:22:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
M.i.z moet je bij lokonderhoud functies je functie definiëren. Heb je bij uitschakelen van Koploper met een functie geactiveerd zal die bij heropstarten van Koploper ook geactiveerd zijn.
Zo werkt het hier tenminste wel met een aantal schakelbare sluitseinen.

In de Rocolok zit Zimo sound decoder. Met CV lesen/schreiben gewoon te benaderen met de ESU programnmar. Uitlezen zoals een ESU decoder werkt inderdaad niet (mag je ook niet verwachten)

Niet ESU decoder programeer ik makkelijker met de ECoS dan met de programmer.
Met de ECOS kun je de basis CV's van vreemde decoders (niet ESU decoders) wel uitlezen.

Mvg, Johan

Bewerkt door Blausee-Mitholz op 26 okt 2015 18:02:14
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina