Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 98 / Bezoekers Vandaag: 6331
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Handmatig treintype opslaan/ophalen blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartSteur

Netherlands
245 berichten

Geplaatst - 16 okt 2015 :  16:09:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Is het mogelijk om naast lengte ook het treintype handmatig op te slaan/halen in/uit blok? Dus via de knopjes in het rijwindow?

Groet.
Bart

Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 okt 2015 :  16:21:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan alleen via vaste route.. dus de plaats is voorzien in de database voor elk blok .

Heb hetzelfde daarom ooit als "wens" geuit op dit forum, kort na de aankondiging, ik weet niet meer na welke versie...
Paul heeft toen daarop geantwoord dat het niet "kon".

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 16 okt 2015 20:14:56
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 17 okt 2015 :  00:41:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo en Bart,

Ik heb het ook altijd al jammer gevonden dat het niet handmatig kan.

Maar als je er goed over nadenkt kom je tot de conclusie dat er dan nog wel het één en ander meer bij komt dan alleen het treintype.

Bijvoorbeeld, welk treintype krijgt de losse loc na het opbergen, moet je daar dan een algemeen treintype voor maken, net als het rangeerloc type wat er al is. Of is het handiger dan bij elke loc apart te kunnen aangeven wat zijn losse loc type is als hij solo rijdt.

Vervolgens krijgt je dan hetzelfde verhaal voor de stuurstand, moet die mee of niet. Kortom het is geen eenvoudige aanpassing, maar het blijft jammer dat het niet kan.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 17 okt 2015 :  10:36:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar het is al opgelost bij een vaste route, meer moet het niet zijn.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

BartSteur

Netherlands
245 Posts

Geplaatst - 18 okt 2015 :  18:18:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ik gebruik inderdaad de vaste route om de gegevens (lengte+treintype) op te slaan. Alleen ga ik dan handmatig de wagens ophalen en op de opstelsporen zetten (omdat je toch iets handmatigs wil, want dat is gewoon leuk).
Jammer dat het niet kan.

Is het dan wel mogelijk om op een snelle manier van treintype te wisselen? Moet nu via onderhouden locomotieven. Zou mooi zijn als dit sneller kon, bijvoorbeeld via rijwindow?



Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 18 okt 2015 :  18:48:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij kan dat alleen in onderhouden locomotieven en in de vaste route.
Er is overigens wel een snelle manier om van het rijwindow in onderhouden locomotieven te komen. Klik als een rijwindow actief is op de knop met het hamertje of op F2, dan kun je direkt de betreffende loc onderhouden. Als je dit al gebruikt, weet ik geen snellere manier.

Huub

Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 18 okt 2015 :  20:17:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Het zou inderdaad handig zijn om het eenvoudig mee te nemen volgens de standaard methode uit de vaste Route.

Dus bij opbergen: Lengte + Treintype + Stuurstand mee het blok in, Losse loc krijgt standaard treintype "Losse loc".

Bij ophalen: Lengte + Treintype + Stuurstand mee nemen.

Verdere instellingen gewoon handmatig in het Rijwindow laten (bv richting stuurstand) daar ben je toch al mee bezig.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

BartSteur

Netherlands
245 Posts

Geplaatst - 25 okt 2015 :  15:36:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Jack.

Het zou inderdaad heel handig zijn. Ik heb een aantal vaste routes waarbij ik de lengte + treintype op sla, maar met handmatig ophalen ben ik treintype dus kwijt. Dat is voor mijzelf niet zo'n ramp, maar m'n pa vergeet dat nog al eens en daardoor lopen er een aantal zaken die gelinkt zijn aan treintypes wel eens mis. Dan is het voor hem een 'chaos' en de lol ervan af.

Is er ooit nog een kans dat dit geïmplementeerd wordt denk je? Zou mijn pa wel blij mee zijn en ik dus ook

Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina