Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 117 / Bezoekers Vandaag: 2095
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 446
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 extra rangeerspoor halverwege een blok: rijrichting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Catweazle

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 26 aug 2015 :  21:18:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb in mijn baan als uitbreiding twee rangeer kopsporen aangelegd. Zij zijn halverwege een bestaand blok 9 aangelegd , de nieuwe blokken zijn 22, 21.
De kopsporen krijgen nog aan het einde twee wissels om straks e.e.a te laten omlopen.
Mijn baan rijdt naar tevredenheid maar door de extra kopsporen moet ik wat aanpassingen aanbrengen in koploper.
Ik realiseer mij dat vanuit de kopsporen rijden naar blok 9 er maar één bezetmelder van blok 9 wordt bereden en dat iedere trein zo lang is dat er doorgereden moet worden naar blok 1 Evenzo als de treinen vanuit 9 naar 21 of 22 gaan. Hoe voer ik dat in en waar moet ik op letten?

Download Attachment: Zugeheimv1.bck
53,87 KB

Bewerkt door Catweazle op 26 aug 2015 21:21:31

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 aug 2015 :  21:39:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit wordt interessant: koploper houdt NIET van wissels in een blok.

Ik vrees dat u het stuk tussen blok 1 en de wissels uit blok 9 moet halen.... of de wissels zo ver mogelijk naar wissel 13 schuiven.

Anderzijds is een uithaalspoor in het verlengde van blok 9, waarop je dan de nieuwe wissels aansluit het ideaal. Dan kun je rangeren zonder het verkeer op de hoofdbaan te storen....is op 1/1 ook gebruikelijk.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Catweazle

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 26 aug 2015 :  22:03:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Aha...het opschuiven van wissels 17 en 18 en direct aansluiten op 13 kan nog. Het ligt nog los... Dat betekent dat blok 9 komt te liggen tussen bezetmelder 3.04 en wissel 17, bezetmelder 2.06 verhuist dan mee.
De route vanuit 21 en 22 gaat dan over de wisselstraat 17/18/13/16 naar blok 1. Kijk dat klinkt logischer en begrijpelijker voor mij.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 aug 2015 :  22:13:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Denk dan ook even na over de voordelen van een uithaalspoor... Rustig rangeren naast de voorbijrijdende treinen op de hoofdbaan.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Catweazle

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 26 aug 2015 :  22:15:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan verder....gaat lukken nu! Mijn denkwijze was niet helemaal juist. Uithaalspoor ga ik maken
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina