Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 144 / Bezoekers Vandaag: 728
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Voorstelling van een nieuwe forumlid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hanspieter

Belgium
3 berichten

Geplaatst - 09 jul 2015 :  17:23:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenavond geachte forumleden,

Mijn naam is Jean-Pierre; ik ben 68 jaar oud, franstalig, en schrijf U uit het Zuiden van België. Gelieve op voorhand mijn taalfouten en misverstanden in het Nederlands te vergeven, ik heb "Vlaams" bij het leger leren schrijven en ben nu mijn hobby-taalkennis aan het vervolmaken met KOPLOPER.

Mijn N-baan bestaat momenteel uit 5 tafel-modules (op een totaal van 12 hoop ik…) en wordt met de basis versie van de IBOX gecontroleerd.
Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met het leren van KOPLOPER. Tot nu toe heb ik :
- de basis handleiding van de heer C. BURGER grondig bestudeerd,
- zoveel links mogelijk met de KOPLOPER-handleiding (versie 7.5) gemaakt,
- mijn eigen handleiding in het Frans opgesteld,
- en een eenvoudige KOPLOPER database opgested.
Nu kan ik dus wissels en locs handmatig met KOPLOPER controleren, en maneuvreren tussen het station en een « depot » met opstelsporen.

Om met een baanoverzicht, bloks, wisselstraten, seinen en automatisch verkeer te leren werken ben ik nu op het KOPLOPERforum ingeschreven en zal ik de « filosofie » van de maliebaan onder de knie proberen te krijgen.

Ik word dus met een serieuse uitdaging geconfronteerd, mijn baan verder te bouwen en deze aan de KOPLOPER vereisten aan te passen. Veel moed en interesse heb ik, tijd iets minder gezien mijn leeftijd.

Ik dank U op voorhand voor de tijd en de aandacht die jullie aan deze mail zullen aanvaarden te besteden.

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 09 jul 2015 :  18:23:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op dit leerrijk forum.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .


Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 09 jul 2015 :  21:45:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jean-Pierre,

Welkom op het forum. Ik vind het heel geweldig om te horen dat u een Franse vertaling hebt gemaakt van delen van de Koploperinstructies.

Ik wens u veel plezier toe bij het verder opzetten van Koploper en mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om ze hier te stellen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina