Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 192 / Bezoekers Vandaag: 1687
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissels programmeren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

boemeltje

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 23 mei 2015 :  15:45:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben mijn wissels aangesloten op mijn wisseldecoders lenz ls 110
heb de spanning aangesloten om ze te programmeren , maar ze beginnen direct te reageren , voordat ik de kans krijg om ook maar iets in te stellen, hoort dat zo of heb ik iets niet goed gedaan .

gr Jan

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 23 mei 2015 :  17:36:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat bedoel je met ze beginnen gelijk reageren?

Maar aangezien dit niets met koploper te maken hebt kan je dit beter vragen op beneluxspoor.
En dan wat meer toelichting geven over hoe je het hebt aangesloten en wat je al gedaan hebt.

Gr. Eric
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 24 mei 2015 :  12:01:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik daarmee bedoel is dat zodra de spanning erop staat er direct wisselaandrijvingen gaan werken maw ze schakelen de standen zonder dat ik ze heb geprogrammeerd in koploper .

gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mei 2015 :  12:19:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jan,

Goed, dan de vraag anders. Gebeurd dat als je Koploper actief maakt met het groene spiegelei, of gebeurd het als je alleen de centrale aanzet en Koploper nog uit staat?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 24 mei 2015 :  13:08:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Het gebeurt als de koploper is opgestart en de centrale aanstaat.

gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mei 2015 :  13:20:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat de decoder op dezelfde adressen staat als een andere decoder en dat hij bij het opstarten daarop reageert, waarschijnlijk zul je de decoder eerst op zijn eigen unieke bereik moeten programmeren. Volgens mij is dit een kwestie van 1 plus 1 is 2 of gewoon appeltje eitje.
In koploper geef je alleen op welke decodersadressen je gebruikt en in de decoder zelf geef je op welke dat zijn.

Je kunt nu waarschijnlijk 2 wissels of een sein en een wissel bedienen met 4 dezelfde adressen.



Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 26 mei 2015 :  09:30:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

dat is nu juist het probleem , ik heb verder nog geen enkele decoder geprogrammeerd buiten de bezetmelders.

Gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 mei 2015 :  11:35:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Dan begrijp ik jouw probleem niet, en jij begrijpt niet hoe een digital systeem werkt en of hoe koploper werkt.

Maar als jij weet op welke wisseladressen de decoder reageert en op is geprogrammeerd, dan kun je die of veranderen via de digitale centrale of je gebruikt de wisseladressen in koploper op de juiste plek in het baanontwerp. Hoe moeilijk kan het nu uiteindelijk zijn.
In het eerste geval volg je de procedure om een LS110 te programmeren met behulp van de centrale, staat duidelijk beschreven in de handleiding van de LS110. In het andere geval is het een kwestie van de juiste getallen invullen bij de juiste wisselsymbolen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 26 mei 2015 11:38:40
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 26 mei 2015 :  17:04:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan.

Zet je database eens op het forum dan kunnen we gericht meekijken.
Ik heb namelijk een vermoeden maar daar heb ik je database voor nodig


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.6 )
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 28 mei 2015 :  13:47:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet ,

ik heb mijn database bijgevoegd zodat je hem kunt bekijken.

Gr jan


Download Attachment: baanjan.bck
36,99 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 mei 2015 :  14:11:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Wat is nu het probleem met de wissels?
Afgezien dat je nog een decoder moet aanmaken voor de adressen 1 t/m 4 in onderhouden digitale onderdelen (Adres 0) is er op wat andere zaken na niets mis aan.
Decoder adres 0 even aanmaken, en dan zal je situatie wel zijn opgelost.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 mei 2015 :  14:28:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Deze database met deze instellingen gaat never nooit niet werken.
Het overal plaatsen van het vinkje bij keerloc is natuurlijk niet de manier om deze toe te passen.
Er zijn recent een aantal onderwerpen behandeld waarin dat duidelijk wordt uitgelegd wanneer het vinkje wel gezet moet worden en wanneer niet.

De wisseladressen 1 en 12 heb je als gewoon wissel in je sporenplan opgenomen, en deze wisseladressen heb je ook gebruik als schakelaars voor het aanzetten van de kort/lang bediening. Het dubbel gebruiken van adressen is een no go binnen koploper.
Dus ook niet bij seinen. Zo kan sein 1 nooit te samen bestaan met wissel 1.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 28 mei 2015 21:20:17
Ga naar bovenaan de pagina

boemeltje

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 28 mei 2015 :  22:07:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Wat de seinen betreft die komen voorlopig niet op de baan , die moet ik nog aanschaffen.voor de rest zal ik de vinkjes weg halen.
dan kijken hoe het dan werkt.

gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 mei 2015 :  23:17:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Je moet alleen de vinkjes weghalen waar dat echt moet en daar waar ze echt moeten daar moet je ze laten staan. Dat is nu al zo vaak uitgelegd dat het zelf een beetje vervelend begint te worden om het iedere keer weer opnieuw te moeten uitleggen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina