Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 28
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Seinbeeld gaat niet mee in baanoverzicht als op IBII opdracht wordt gegeven
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carfreak

Netherlands
66 berichten

Geplaatst - 21 mei 2015 :  19:06:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb een IB II en deze is verbonden met de USB van de PC waar koploper 8.6b5 op draait.

alles gaat op zich prima.
Nu valt mij wat op,
Als ik de IB gebruik om wissels om te zetten gaan ze prima mee in het Baanoverzicht in koploper.
Maar al ik een Sein omzet op de IB dan gaat deze stand niet mee in het Baanoverzicht in koploper.

dit terwijl beide opdrachten eigenlijk wisselopdrachten zijn.

Mis ik iets, ben ik iets vergeten in te stellen.

mvg Adriaan

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 21 mei 2015 :  21:41:56  Toon profiel  Reageer met citaat
De melding van het omzetten van de wissel terug komt in koploper, ook de melding van het omzetten van het sein komt terug in koploper, dit komt in de logging voorbij.

het enige verschil is dat er met de melding van de wissel stand wijziging wel iets wordt gedaan maar met de wijziging van de seinstand niet.

op zich vreemd, het zou erg handig zijn als deze wijziging ook werd doorgevoerd.

ik gebruik namelijk de wisselstraten functie in de IB.

en nu niet allemaal roepen maar dat kan ook in koploper, dat weet ik wel, ik gebruik het namelijk voor mijn eigen gebouwde Externe tableau wat een omgebouwde Trix gleisstellpult is.

mvg
Adriaan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 21 mei 2015 :  23:22:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Oneigenlijk gebruik dus, zal niet worden ondersteund, denk ik zo maar.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 23 mei 2015 :  11:29:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Jammer dit soort reacties, probeert iemand het maximale uit een geweldig programma te halen, is het steeds weer dezelfde persoon die alles maar met negatieve reacties probeert de grond in te trappen.

Als Wim nu eens een normaal antwoord op een gestelde vraag wil geven vind ik het prima.

Dus Wim, als ik een vraag stel in dit mooie forum over een geweldig software pakket, geef dan een normaal antwoord, als je dat niet kunt dan heb ik liever dat je op mijn vragen geen antwoord of reactie geeft.

Als je dus wilt pissen doe dat dan niet meer bij mij.

Met de allervriendelijkst groeten

Adriaan.


quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Oneigenlijk gebruik dus, zal niet worden ondersteund, denk ik zo maar.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 mei 2015 :  11:45:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Allemachtig Adriaan, wat is er nu zo mis aan mijn reactie??
Ik denk minder dan aan je eigen reactie erop. Maar toch een fijne voortzetting, en geniet ervan.

Bye Bye

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 23 mei 2015 :  12:59:49  Toon profiel  Reageer met citaat

Wim,

Hoe kom je erbij om het "oneigenlijk gebruik" te noemen.

Ik heb een trix schakel tableau volledig omgebouwd naar mijn eigen behoeften en functionaliteit, dit schakel paneel heb ik in groot exemplaar en 3 opgedeelde kleinere exemplaren.

De kleinere komen langs de module bakken te hangen en de grote is centraal.

Nu kunnen de wissels en seinen op deze panelen met de hand omgezet worden, handig is dan dat de weergave hiervan ook op de andere panelen en in koploper meegaan, dit gebeurt dus wel met de wissels naar koploper maar niet de seinen.

Op de panelen gaan alle wijzigingen in standen wel mee omdat deze werken op basis van loconet, die zien de wissel opdrachten gewoon over loconet voorbij komen en de standen gaan dan gewoon mee, alleen koploper seinstanden gaan niet mee, de wisselstand en wel.

Doodgewone vraag en jij komt terug met oneigenlijk gebruik?

Ik schoot even uit de slof dit mede omdat dit niet de eerste keer is dat er vreemde afwerende antwoorden van jou kant komen op mijn vragen.

Vandaar deze reactie

Mvg adriaan



quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Allemachtig Adriaan, wat is er nu zo mis aan mijn reactie??
Ik denk minder dan aan je eigen reactie erop. Maar toch een fijne voortzetting, en geniet ervan.

Bye Bye
U
Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Download Attachment: IMG_20150523_124707.jpg
565,57 KB

Download Attachment: IMG_20150523_124915.jpg
570,84 KB
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 23 mei 2015 :  13:52:37  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carfreak


Hoe kom je erbij om het "oneigenlijk gebruik" te noemen.


Omdat het dat is.
Koploper gaat ervan uit dat het zelf de wisselstraten schakelt, zowel voor automatisch verkeer als voor handmatig verkeer. Alleen dan zijn wisselstraten beveiligd.
Wil je met een extern tableau werken, is daar binnen koploper een mogelijkheid voor. Wil of kun je die niet gebruiken en zelf een alternatieve oplossing kiezen, maar toch tegelijk koploper blijven gebruiken, maak je oneigenlijk gebruik van koploper. Niemand die je daarbij tegenhoudt, maar je moet dan niet gaan verwachten dat er een aanpassing in koploper wordt gedaan, om de tekortkoming van jouw methode op te lossen.

Specifiek je vraag mbt seinen. Die kun je nooit zelf zetten (behalve in het testprogramma). Wat je ziet is altijd het resultaat van verschillende voorwaarden. Dus vrij logisch dat koploper de stand niet mee wijzigt in het baanprogramma. Voor koploper verandert er niks aan de voorwaarden die bepalen welk seinbeeld te zien is.

Ik ken die Trix-kastjes niet, maar zou eens proberen die als extern tableau via koploper te laten werken. Dan wordt je in ieder geval niet verrast als koploper een wissel omzet waarvan het denkt dat het vrij is, terwijl jij dat net via het tableau hebt geschakeld.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina