Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 4107
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Aelderbaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

geert

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 30 mrt 2015 :  11:37:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste medespoorders,

Als grasgroene beginneling in Koploper moet ik nog van alles leren.
Daarom ben ik eenvoudig begonnen. Ik heb de handleiding "Koploper voor beginners" van de ModelSpoorGroepValkenswaard door Erik Teunissen door gewerkt. Eerst het baanovaaltje en later uitgebreid met een inhaalspoor.Dat is allemaal goed gelukt, af en toe met behulp van leden van o.a. dit forum. Maar de treinen rijden automatisch, zoals in de "cursus" beschreven wordt. Ik ben nu toe aan iets groter werk en mijn keuze is gevallen op de Aelderbaan van Chris Burger. Ik heb de database (Aelderbaan 8_5_mrt2015.bck) van deze baan gedownload van Pahasoft.nl. Het Zipbestand uitgepakt en op het bureaublad gezet van de laptop waar ook Koploper 8.5 op staat. Volgens de handleiding moet je dat bestand via [Algemeen]->[Backup/Resore] in koploper laden. Maar als ik in die wizard iets wil teruglezen kan ik de Aelderbaan database niet terug vinden, terwijl het toch echt op het bureaublad staat. Misschien niet typisch een Koploper probleem, maar ik stel mijn vraag toch maar hier. Hoe hrijg ik de Aelderbaan database in Koploper?

Vriendelijke groet: Geert S.

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2015 :  11:41:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Gewoon met restore. En uiteraard via restore zeggen dat hij op het bureaublad moet zoeken en niet in zijn default map.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 30 mrt 2015 11:42:31
Ga naar bovenaan de pagina

geert

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2015 :  12:03:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Staat erop.
Dankjewel Wim!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina