Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 141 / Bezoekers Vandaag: 3339
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 657
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 automatisch rijden + ECOS
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jean-Claude

Belgium
14 berichten

Geplaatst - 16 mrt 2015 :  09:56:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Graag zou ik mijn baan automatisch laten rijden en dit volgens de volgende vaste treinroutes:
Buitenring: richtingsblok 11, vervolgens blokken 18, 1, 10, 12, 18, 1, 10, 13, 18, 1 en 10.

ik dit probeer te laten rijden door 1 loc, gebeurd het volgende:
Vertrekkende uit blok 11 gaat deze naar blok 18 waar hij stopt en het locnummer knippert. Dan moet men deze handmatig naar blok 1 overbrengen waar hij stopt en de blauwe vlag komt te branden. Na hierop te klikken, vertrek deze naar blok 10 waar hij terug stopt en knippert en moet men deze terug handmatig opstarten naar blok 11, 12 of 13.

Waarom blijft hij steeds staan in plaats van door te rijden?

Graag had ik de volgende situatie bekomen met vier locs:
Eén vertrek op spoor 11 en 1één op spoor 1, die van spoor 11 gaat naar 1 en 1 gaat naar 11. Wanneer blok 18 vrij is zou blok 12 moeten vertrekken terwijl blok 1 naar blok 12 rijd, enz. zie vaste treinroute buitenring.

Mijn centrale is een ECOS2 met software versie 4.0.2.

Na het inbrengen van de locomotieven via onderhouden locomotieven, krijg ik steeds de melding dat er moet gesynchroniseerd worden tussen KL en ECOS. Wanneer dit toegepast word, zijn de locs zowel in de ECOS als in KL helemaal veranderd van plaats of verdwenen of in KL of in ECOS.

Weet er iemand raad met deze twee problemen?

Dank bij voorbaat

JC


Download Attachment: PITALversie2.bck
61,04 KB

PARLOIR JC

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2015 :  11:35:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, wat zal ik ervan zeggen?
Maar beste Jean-Claude, als je uit blok 10 in blok 11 komt en je rijdt verder naar blok 18, dan moet de trein toch helemaal niet vertrekken in de andere richting? Waarom zet je dan wel een vinkje bij keerloc, wat je op andere plaatsen eveneens doet, en ook op plaatsen waar het zeker niet moet. Dat is de rede dat een normale trein gaat knipperen in het blok, want die mag niet keren en normaal zijn weg vervolgen is niet mogelijk. De basis goed invullen en dan zal het gewoon werken.

Mvg
Wim.
PS. En hoe wil jij een trein van blok 11,12,13 rechtstreeks naar blok 3 laten rijden, laat je hem dan een stukje vliegen?

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 16 mrt 2015 11:38:49
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2015 :  13:54:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Het niet willen synchroniseren ligt zover ik uit andere berichten hierover heb begrepen, aan het verschil in schrijfwijze/spelling tussen wat er in de ECoS staat en wat er in Koploper is opgegeven.
Dit gelijk aan elkaar maken en het zal opgelost zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Jean-Claude

Belgium
14 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2015 :  18:37:27  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Wim het automatisch rijden werkt

PARLOIR JC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 16 mrt 2015 :  19:14:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Jean Claude,

koploper synchroniseert op Kenmerk in Koploper met de locnaam in je Ecos en op de juistheid van Decoderadres in combinatie met het Loc-id vergeven op je Ecos,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina