Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 83 / Bezoekers Vandaag: 1845
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 335
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisseldecoder niet aan de praat te krijgen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wimbongertman

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 02 mrt 2015 :  19:27:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Een vraag die niet helemaal hier , maar ook weer wel thuis hoort. Ik wil een wisseldecoder gebruiken in koploper. Ik heb er al verschillende draaien, maar ik ga weer verder uitbreiden.
Ik gebruik een wdd van rosoft. Eerst moet ik hem installeren in mijn multimaus. De volgende in de rij wissel nummers is 137. Dus ik zet mijn multimaus op rechtdoor bij wissel 0137. Vervolgens druk ik op het knopje van de decoder en het gele lampje gaat branden. Ik schakel de wissel met de multimaus op afbuigend en het gele lampje gaat uit. Alleen de aangesloten aandrijving is vervolgens niet te schakelen.
Pas nadat hij werkt met de multimaus kan ik hem toevoegen aan koploper. Ik heb er al 4 van rosoft draaien, maar deze 5e zwijgt in alle talen. Wordt ik gek of doe ik iets doms. Of zou hij gewoon defect zijn?

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2015 :  22:04:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Wim,

Waarom gebruik je van die hoge nummers?
Maar geef de module eens een nummer van een andere module die wel reageert. b.v. 133. Doet hij het dan wel of ook niet?

Wisselnummer kan gewoon bij wissel 1 beginnen overigens.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wimbongertman

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2015 :  22:31:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, bedankt voor de tip. Iets waar ik totaal niet op gelet heb. Deze wdd wijkt af van de anderen. Hij heeft een aansluitblok van 9 aansluitingen. Dus de aansluiting voor de rail en spanning. En aan de onderzijde 9 schroefjes. Begrijp ik dan dit 3 wissels zijn?

En de hoge nummers? Tijdens het instellen is dat - Joost mag weten waarom - zo ontstaan. Dat ga ik aanpassen. Lage nummers werkt wel zo gemakkelijk. Je hebt gelijk.

Ik hem aangesloten in de plaats van een een andere decoder. Maar ook op dat nummer werkt hij niet, of maak ik een vreselijke fout met mijn 9 aansluitschroefjes?

Overigens ben ik nog even verder aan het zoeken geweest. Is dit misschien een sdd? Een seindecoder? Op de print staat echter wel degelijk wdd.

Bewerkt door wimbongertman op 02 mrt 2015 22:43:08
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2015 :  23:06:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wim

bij 9 aansluitingen, is de meest rechtse de gemeenschappeliijke Plus een de andere 8 de wisselstanden RG1 RG2 RG3 RG4

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wimbongertman

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2015 :  23:46:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Tja, in dat geval hebben we iets heel anders. Een aansluitfout dus.
Ik heb het even wat druk, maar in het weekend is dit probleem aan de beurt.

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ga naar bovenaan de pagina

wimbongertman

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2015 :  20:58:33  Toon profiel  Reageer met citaat
En inderdaad met de tip van Wim Ros is de decoder netjes aangesloten en werkt.

Inmiddels ben ik begonnen met lagere nummers in te stellen. Dat was de tweede tip en uiteraard eentje die logisch is. Het is een keer instellen en dan is het daarna gemakkelijker om met de multimaus te schakelen. Voor koploper maakt het uiteraard geen fluit uit welk nummer je gebruikt voor een wissel.

Langzaam krijg ik koploper steeds beter onder de knie. Ik vrees dat ik nog wel een keer vaker jullie hulp inroep.

Bedankt maar weer.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina