Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 80 / Bezoekers Vandaag: 1541
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Verschillende vragen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ribliek

Netherlands
37 berichten

Geplaatst - 24 dec 2014 :  11:55:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Weer een vraag van een beginner.

Ik heb nu een lok die automatisch kan gaan rijden, maar de anderen blijven allemaal op handmatig staan.

De lok die automatisch rijdt heb ik opgesteld in blok 2, tijdens een noodstop reed hij in blok 14. Nu het volgende koploper zegt dat hij nu opgesteld staat in blok 14 (geel blokje en de lijn is rood gekleurd) en dat blok 2 bezet is. Hoe kan ik dat opheffen.

En de laatste vraag voor vandaag is:
Ik kan sommige loks niet aan koploper bekend maken waar ze fysiek opgesteld staan.Heb geprobeerd om het blokje(Huidig blok) te verslepen maar deed het niet.

Prettige feestdagen en een gelukkig en veilig nieuwjaar

Ruud

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 24 dec 2014 :  12:17:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hoi Ruud.

En wat geeft de uitgebreide handleiding voor antwoord op je 2 vragen ?

Ik weet dat dit geen rechtstreekse oplossing is voor jou, maar het staat gewoon in de handleiding hoor. Als je die gelezen hebt, en je komt er dan nog niet uit, dan even vragen. Zelf proberen nl. leer je het meeste van.

Groetjes,
Fred.

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 dec 2014 :  12:48:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ruud,

Een aantal antwoorden uit de meest voorkomende vragen en antwoorden over koploper.

Trein wordt niet gevolgd door koploper blijft in het blok waar hij vandaan komt.
Antwoord de volgorde van de bezetmelders in de blokken is niet de volgorde waarin hij ze op de baan tegenkomt.
Onder in het locwindow vind je op welk meldpunt er gewacht wordt.

Trein kan niet in blok worden geplaatst
Antwoord, er is voor deze trein/blok combinatie een uitzondering gemaakt, via een variabele treinroute.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina