Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 7354
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 8.3
 Versie 8.3 buildnummer 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 berichten

Geplaatst - 02 mei 2014 :  23:56:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Ik rij een jaar lang zonder problemen met Koploper. Heb duizenden schaal kilometers afgelegd. Geen probleem.

Sinds ik met 8.3 buildnummer 5 rij is het hommeles.
Krijg meldingen van storingen ect.
Vanavond nog erger. Tijdens rijden staat ineens alles stil. Nee geen noodstop. Kijk ik op de ECoS is die M4 aan het zoeken.
Sinds dien ligt in Koploper alle MFX adressen door elkaar.

Weet nog niet hoe ik dat weer goed moet krijgen.

Maar mijn vraag is kan iemand mij versie 8.3 buildnummer 3 bezorgen?
Die reed hier goed, zonder problemen maar ik heb die versie niet meer.

Bij voorbaat dank voor de moeite!



Mvg, Johan

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 mei 2014 :  00:19:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Zit in je postvak.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 03 mei 2014 :  00:45:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Wim, vriendelijk dank!

Mvg, Johan

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 mei 2014 :  07:46:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Johan,

heeft naar mijn mening niets met de Koploper versie te maken, echter het probleem is ontstaan dat een loc zich op de centrale (opnieuw) aanmeldde tijdens geopende communicatie met Koploper. Een klein advies van mijn kant om de verbinding tussen koploper en centrale altijd uit te zetten bij aanmelden van M4/Railcom etc.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 03 mei 2014 :  10:32:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Heb geen zicht op het M4 probleem. Ik denk zelf combinatie van ECoS en buildnummer 5. Voor heen nooit geen probleem gehad met M4 tijdens Koploper rijden.

Maar ik krijg veel meer storing meldingen onder het Koploper bedrijf met buildnummer 5
Vandaar dat ik terug ga naar versie build 3. Die deed het hier goed.
Ik ben van 3 naar 5 gegaan dus 4 heeft hier niet gereden

Dank voor meedenken!

Mvg, Johan

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 03 mei 2014 :  13:58:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Beste mensen dank voor alle hulp.

Buildnummer 3 is inmiddels weer her geïnstalleerd en voelt meteen weer goed aan.
Eerst alle MFX loks verwijderd uit Koploper daarna de ECoS opgestart.
De Koploper lok database wordt dan automatisch weer gesynchroniseerd met die van de ECoS. Daarna de loks weer ijken.
Maar er waren meer instellingen van de specifieke loks verdwenen zoals bij logische acties en aanvullende blokgegevens..
Gelukkig heb ik Koploper op twee computers staan met de baangegevens (één voor het echte rijden en één voor Koploper opbouwen en simulatie) zodat ik de missende gegevens snel terug kon vinden.
Al met al ben je wel weer een halve dag verder maar de baan rijdt weer als van ouds en daar gaat het om.


Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina