Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 626 / Bezoekers Vandaag: 8053
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Welke draaischijf in KL met TT-DEC??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 11 mrt 2013 :  19:52:47  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Ik rijd N-spoor, in het bezit van een Fleischmann 9152C-draaischijf en rijd met een ECoS 1.
Draaischijf wordt aangestuurd met een TT-DEC-Decoder van LDT. Het koste enig moeite om de draaischijf geprogrammeerd te krijgen. Met hulp van Peter Littfinski lukte dat vrij vlot.

Met behulp van de zoekfunctie gekeken of er reeds een "draadje" was over dit probleem, maar ik heb het niet kunnen ontdekken, vandaar een nieuw draadje.

De draaischijf staat in de ECoS aangemeld onder Märklin-draaischijf/decoder, met als adres: 209
De draaischijf functioneert prima: alle aansluitsporen zijn separaat geprogrammeerd (12 stuks). Bij keuze van een spoor gaat de draaischijf naar het geprogrammeerde spoor.

Plaatje uit Gebruiksaanwijzing ECoS1

Met de gebruiksaanwijzing van KL in de hand getracht de draaischijf in KL te programmeren.
In KL heb een draaischijf aangemaakt. Daar ontstaat de eerste uitdaging: óf er wordt gekozen voor Märklin met adres 14 of 15 óf voor Fleischmann met adres 209 of 225.
Inmiddels heb ik zo'n beetje alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar ik kan de draaischijf vanuit KL niet bedienen.

Iemand, die mij op het spoor kan zetten??

Groeten,

Barry



Download Attachment: BarJoDamHSI88.bck
586,26 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 11 mrt 2013 :  20:30:20  Toon profiel  Reageer met citaat
TT-DEC decoders worden aangestuurd als een Marklin decoder.
Als je adres 209 gebruikt kies je voor adresgroep 14.

Zoek maar een op TT-DEC en je vindt genoeg draadjes op het forum hoe je deze in koploper programmeerd.
Het is wel zaak dat je de LDT handleiding echt goed volgt bij het programmeren.
Dus eerst de decoder helemaal goed instellen en dan in Koploper verder instellen.
Download de file "Hoe automatiseer je een draaischijf" maar eens van Paul zijn site. Helpt je ook een stukje verder.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 11 mrt 2013 :  20:53:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Eric,

Dus Adres 14 ingeven in KL, met de Märklin draaischijf is de oplossing van het probleem?
De TT-DEC heb k ingesteld met hulpvan Peter Littfinski. Dus met Märklin, met adres 209. Of moe k volgens jou ook daar adres(groep) 14 ingeven?

Groeten,

Barry

Verstuurd vanaf mijn I-Pad

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2013 :  08:21:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,

Nog aanvulling op jouw reactie:
1. Is Adres 14 ingeven in KL, met de Märklin-schijf als keuze, de oplossing voor het probleem?
2. De TT-DEC is mijn inziens goed ingesteld. Zoals reeds aangegeven, heb ik (met hulp van Peter Littfinski op afstand) elke stap uitgevoerd. De draaischijf doet exact wat de beschrijving aangeeft.
In de ECoS staat de draaischijf ingesteld met Märklin, met als Adres 209. Is volgens jou de oplossing om ook daar Adres(groep) 14 in te geven?
3. Jij verwijst naar de draadjes over de TT-DEC. Ik heb alle draadjes, met als zoekopdracht TT-DEC, al nagelopen. Een aantal suggesties heb ik uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat. Heb jij een suggestie in welk draadje ik moet zoeken?
4. De helpfile op PaHaSoft heeft in eerste aanleg betrekking op de Draai15-kaart. Verderop wordt iets meer gezegd over het programmeren van een draaischijf in KL. Mijn eerste indruk is, dat dit vooral afgeleid is van de Draai15-kaart. Ik zal deze handleiding als verdere leidraad gebruiken.
Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2013 :  08:49:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de draaischijf via adres 209 kunt aansturen werk je in adresgroep 14. Dat moet je dan bij de eigenschappen van de draaischijdecoder opgeven.
Als je via de Ecos de draaischij kunt aansturen zoals het moet heb je in ieder geval de decoder goed kunnen programmeren. Dat is uiteraard een eerste vereiste om het in Koploper ook goed te krijgen.
Het genoemde document is inderdaad gebaseerd op de draai15 maar de procedure om een draaischij in te stellen in koploper is verder hetzelfde.
Gewoon proberen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2013 :  08:53:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Eric,

Ik ga einde deze week wat experimenteren.
Laat weten hoe het is afgelopen (of kom met vragen terug )

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  13:06:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric (en anderen uiteraard),

Ondanks verwoedde pogingen (inmiddels een hele zaterdag experimenteren verder) kan ik de draaischijf in KL nog steeds niet bedienen. De instelling voor automatisch rijden heb ik voorlopig achterwege gelaten: als de schijf handmatig in KL niet werkt, werkt deze ook in automatische bedrijf niet.
Ik heb ook het stuk van Rene Bagchus, dat op de site van PaHaSoft staat, gebruikt en stap voor stap gevolgd.

Wat inmiddels allemaal gedaan:
- De draaischijf compleet uit de ECoS verwijderd.
- Alle instellingen van de draaischijf uit KL weggehaald.
- De draaischijf in de ECoS opnieuw geprogrammeerd: als instelling gekozen voor Märklin, adres: 209.
- Met de ECoS getest: alles werkt prima. Alle gekozen aansluitingen worden gezien en correct benaderd.
- In KL de eigenschappen van de draaischijf: Fleischmann met adres 209. (De keuze voor Märklin met adres 209 is niet te maken.)
- KL gestart en getracht de draaischijf te bedienen: geen resultaat. In het bedienveld in KL draait de schijf keurig naar het opgegeven spoor. Bij communicatie-logging worden keurig de juiste adressen van de gekozen sporen weergegeven.

Dit bovenstaande nog een keer herhaald, maar nu met adres 14, zowel in de ECoS als in KL. Nu kan in KL wel de Märklin worden gekozen, met adresgroep 14. Het resultaat: in de ECoS werkt alles correct, in KL is de handmatige bediening van de draaischijf niet mogelijk.

Voor mijn gevoel heb ik alles (met letterlijk alle gebruiksaanwijzingen in de hand) stap voor stap doorgenomen en uitgevoerd. Helaas nog steeds zonder resultaat.

Iemand suggesties wat ik kan doen, danwel welke stap(pen) ik ondanks alles toch nog vergeten ben?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,


Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

Download Attachment: BarJoDamHSI88.bck
590,61 KB

Bewerkt door Barry op 17 mrt 2013 13:07:56
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  16:08:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Ik weet niet wat het probleem nu eigenlijk is, maar volgens mij werkt het gewoon.
Zie afbeeling met logging.
En nals je de bediening voor het het handmatig laten draaien in beeld wil brengen klik je dubbel op het draaischijf symbool in je baanontwerp.

Mvg
Wim.



Download Attachment: Ecosdraaischijf.jpg
151,95 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  16:14:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een warrige gedachte daar ik al jaren geen ecos onder handen heb gehad (en dat houden we ook zo): heb je daar ook een item waarmee je de draaischijf aanstuurt? Zo ja, dan moet je deze zeker verwijderen voordat Koploper deze aan kan sturen. Zelfde verhaal als de seinen.

Verder van mijn kant geen verder support.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  17:36:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Heel erg bedankt, dat je toch wilt reageren, ondanks dat je wat KL betreft alleen op achtergrond aanwezig bent.
Ik ga mij (met de helpfile in de hand en de beschrijving voor seinen op jouw website) verdiepen in het verhaal van de seinen en kijken of ik (met jouw opmerking in gedachten) een analogie kan vinden naar de draaischijf.
Als het lukt, laat ik dit uiteraard via het forum weten.
Kan even duren,want ik ben deze week weg voor een korte vakantie.

@Wim: wat betreft de simulatie, heb je helemaal gelijk: bij mij werkt het ook zo. Ik dacht, dat ik dat had aangegeven, maar kennelijk niet voldoende duidelijk geweest.
Concreet: in KL werkt de draaischijf in de simulatie. Als ik KL gebruik voor mijn baan (met deze database), werkt alles: automatische rijden , wissels, enz. Ik kan dan de draaischijf ook aankiezen en draaisopdrachten geven. In het scherm en in de logging zie de juiste sporen en adressen voorbij komen. Helaas, van enige reactie bij de draaischijf is niets te bespeuren, terwijl de rest gewoon werkt.

Dus nog enig spitwerk te gaan.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

Bewerkt door Barry op 17 mrt 2013 17:45:41
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2013 :  17:16:26  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Weer terug met een update: helaas nog geen succes met het (handmatig) bedienen van mijn draaischijf.

Op suggestie van Paul de schijf in de ECoS gewist, computer en ECoS opnieuw gestart. De draaischijf blijft dienst weigeren. Alles met de helpfile en file over de seinen erbij.

Voor de zekerheid een keer helemaal opnieuw begonnen, ook in de ECoS.
@Wim: in de simulatie stand werkt alles nog steeds perfect. Ook de logging in KL geeft de juiste sporen en commando’s door. Ik begrijp, dat het voor de forumleden lastig is, want in simulatie werkt de draaischijf zoals bedoeld.

Nu kan ik wel weer opnieuw beginnen, maar dat lijkt mij weinig zinvol. Als ik ergens iets verkeerd doe, zal ik waarschijnlijk elke keer opnieuw dezelfde (denk)fout maken.

Heeft een van de wijze mannen (of vrouwen) nog tips, trucs of aanwijzingen, die ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groeten,

Barry



Download Attachment: BarJoDamHSI88.bck
590,6 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2013 :  20:35:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Probeer het eens met deze database.

Mvg
Wim.


Download Attachment: BarJoDamHSI8831.bck
591,69 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  09:05:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Wim,

Ga ik doen. Wordt echter pas morgen: vandaag andere plannen.
Ik laat je weten, wat het resultaat is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 01 apr 2013 :  14:02:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Wim,

Ik heb de door jou aangepaste database geladen en getest.
Helaas, zonder resultaat. Nog steeds geen beweging in de draaischijf vanuit KL.

Kun jij aangeven, wat je hebt gewijzigd in de database? Kan ik meekijken en weet dan in welke richting jouw gedachtengangen gaan.

In ieder geval bedankt voor de moeite tot nu toe.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 apr 2013 :  14:19:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Je kunt bij de eigenschappen van de draaischijf voor een bepaald digital protocol kiezen. Dat stond op DCC dat heb ik op default gezet, de overgebleven mogelijkheid (Motorola) zou je nog eens kunnen proberen.
Verder zou ik het niet weten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 01 apr 2013 :  14:38:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor de reactie. Ik ga het eens proberen.
Laat je horen hoe het afloopt.

Anders nog maar een keer helemaal van het begin starten met programmeren. Mijn insteek is een aparte (nieuwe) database te maken en te beginnen met alleen de draaischijf en een spoor, dat rond loopt tussen 2 aansluitingen.
Dan kan ik naar hartelust programmeren en proberen, zonder dat ik de rest van mij database "de nek omdraai".
Lukt het dan wel, dan kan ik die instellingen vergelijken met met huidige database. Dan weet ik waar de veschillen zitten.
Als het lukt, zal ik het op het forum laten weten. Misschien kunnen anderen er hun voordeel mee doen.
Gaat wel even duren. Er liggen nog wat andere klussen thuis te wachten.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 01 apr 2013 :  14:51:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Wim,

Sneller resultaat dan verwacht. En "to whom it may concern":
ik heb bij de eigenschappen van de draaischijf het digitale protocol ingesteld op "Motorola" (Voor anderen: alles is bij mij DCC).

Resultaat: de draaischijf kan nu vanuit KL worden aangestuurd. Alle sporen worden benaderd. Kortom: het werkt, zoals bedoeld.
@Wim: nogmaals bedankt voor de suggestie>

Volgende stap: geautomatiseerd werken met de draaischijf in KL. Het blijft leuk, zo'n hobby.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  10:09:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim en Barry,
Op dit forum heb ik al eerder vragen gesteld omtrent het instellen van de LDT decoder en antwoord van o.a. Wim gekregen.

Ik rij Lenz;Roco draaischijf met LDT decoder TT-DEC-R en Koploper.

Als Koploper uit staat ( rode sein brand ) kan ik in Koploper draaischijf verplaatsen. Zet ik Koploper aan ( groen sein brand ) dan kan ik de draaischijf 1 x verplaatsen zowel in Koploper als op de baan. Als ik dit heb gedaan is het uit met de pret en kan ik de draaischijf niet meer verplaatsen.
Zojuist geconstateerd dat als ik EDIT aanvink alles wel werkt echter de draaischijf gaat dan niet naar de aangegeven plek maar een paar plaatsen verder. Zoals ik lees zou dit moeten kloppen omdat bij EDIT de aansturing 3 plaatsen verschuifd.

Aan de hand van het resultaat bij Barry heb ik geprobeerd het protocol te veranderen maar dat lijkt - waarschijnlijk door de Lenz instelling - niet te lukken.

Wie weet raad?

Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  12:32:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Coen,

Je bedoeld met EDIT waarschijnlijk EDiTS met een S erachter.
Nu dan weet ik niet waarom je dat aanvinkt, want je hebt een LENZ systeem en dus geen EDiTS systeem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  13:38:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry

Hai Wim,

Sneller resultaat dan verwacht. En "to whom it may concern":
ik heb bij de eigenschappen van de draaischijf het digitale protocol ingesteld op "Motorola" (Voor anderen: alles is bij mij DCC).



Beste Barry,

Eigenlijk zo logisch als dat één plus één twee is.

Heb de manual van de ECoS er eens bij gepakt, maar daar kies je voor de draaischijf sturing van Marklin en de daarbij behorende draaischijf decoder. En laat die decoder nu alleen het Motorola format herkennen en spreken. Dan lijkt het me logisch als je de TT-Dec programmeert deze automatisch via het Motorola format wordt geprogrammeerd. ;)

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  14:29:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Normaal gesproken had ik EDITS niet aangevinkt maar het is wel heel apart dat de draaischijf dan wel reageert. Ik denk dat hieraan toch een conclusie zou moeten kunnen worden verbonden.

Zal ik dan als digitaal systeem Ecos invullen dan protocol wijzigen naar DCC en systeem weer terugzetten op Lenz of heb jij een andere oplossing/idee?.

Groet,
Coen.


Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  15:00:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Coen,

En jij denkt dat je Lenz systeem dan het PC protocol voor de ECoS begrijpt.
De enigste conclusie die ik eruit trek is dat je er geen sikkepit van begrijpt.

Gewoon doen wat je moet doen en niet zelf het wiel proberen uit te vinden.
Verder ga ik hier maar geen tijd of aandacht meer aan besteden.

Jouw TT-Dec wordt automatisch in DCC format geprogrammeerd, want dat is het enigste protocol wat een Lenz systeem begrijpt.

Mvg
Wim.

PS,: En als er een koploper probleem is dan is het jammer, want ik kan het niet testen, en Paul waarschijnlijk ook niet.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  15:24:26  Toon profiel  Reageer met citaat
@wim,

Ik had in manual van de ECoS gelezen, dat ik de TT-DEC-decoder gewoon als Märklin moest aankiezen. Had daarbij niet de conclusie getrokken, dat de ECoS dan ook het Märklin-protocol ging gebruiken. Alles werkt in DCC en mijn aanname was, dat de ECoS en de TT-DEC dan zelf een soort vertaalslag maakten naar een DCC-protocol.
Uit jouw woorden maak ik op, dat de ECoS gewoon 2 protocollen door elkaar gebruikt. Ik wist niet dat zoiets kon met de ECoS. Weer wat geleerd.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  16:07:51  Toon profiel  Reageer met citaat
OK Wim,

Ik ga het lekker zelf uitzoeken. Wedden dat het zonder jouw hulp ook gaat werken!

Adieu,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2013 :  16:25:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Coen,

Helemaal toppie. Want niemand zegt dat ik je probleem kan of moet oplossen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 18 apr 2013 :  11:52:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Op de beurs Intermodelbouw in Dortmund heb ik mijn synchroniseerprobleem aan Littfinski voorgelegd.
Het blijkt dat tijdens het synchroniseren voor het verplaatsen van de brug naar het referentiespoor niet 211 + of - ( step.) maar het nummer van het referentiespoor ( in mijn geval 213 - ) moet worden ingegeven.
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina