Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 118 / Bezoekers Vandaag: 1718
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 vaste treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

755philippe

Belgium
34 berichten

Geplaatst - 11 jan 2013 :  22:53:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een vaste treinroute. Graag zou ik bij diverse opties de wissel in blok 19 op rechtdoor willen zetten. Bij mijn poging om dit te doen zoals beschreven in de handleiding lukt dit echter niet. Ik kan de wissel niet slepen naar diverse opties als ik op de shifttoets duw en blijf duwen. Weet iemand raad.
mvg
755philippe

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 jan 2013 :  23:39:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Heb je bij instellingen per database op tabblad Algemeen-1 dan al de uitgebreide mogelijkheden aangevinkt?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 12 jan 2013 :  22:33:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Bij intellingen database staan de uitgebreide mogelijkheden wel aangevinkt maar in het grijs. Is dit normaal ?
Mvg

755philippe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 jan 2013 :  23:04:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, dat is normaal, eenmaal aangezet kun je het niet meer uitzetten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 12 jan 2013 :  23:09:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Als dit gaat hoe kan ik mijn wissel slepen naar het tabblad van vaste route want met de shift toets lukt dit nog niet.
Mvg

755philippe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 jan 2013 :  23:13:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geen idee, even je database plaatsen en precies aangeven wat je wil en wat je doet of gedaan hebt tot nu toe.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Krispl

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 14 jan 2013 :  10:59:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
Hallo 755philippe,
Als ik het goed heb, vaste route openen dan gaan naar het blok waar deze handeling moet plaats vinden. Dan ga je op het baanontwerp naar het wissel zet het in de juiste stand muis er op houden en dan de swift toets indrukken en slepen naar diverse opties van het blok in de vaste route swift los laten, dan opend zich een scherm voor de juise tijdstip van aktie.
succes.
Bob
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 15 jan 2013 :  21:18:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bob,

Je redenering is volledig juist. Het betreft hier vaste route blok 15 -> blok 21. Ik open de vaste route en selekteer blok 19. Ik zet de wissel in stand rechtdoor. Wanneer ik de wisselstand aanpas verdwijnt het tabblad van de vaste route. En hier zit het probleem. Wanneer ik zou slepen met de shift toets kan ik niet naar dit tabblad slepen.
Mvg
philippe
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 15 jan 2013 :  21:44:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt toch de vensters met het baanplan en onderhouden vaste route zo verschuiven dat ze naast of onder elkaar staan?
Dan kun je gewoon volgens de beschrijving de wissel slepen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 jan 2013 :  23:27:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ik snap nog niet helemaal waarom er een wissel in een bepaalde stand gezet moet worden, dat doe je toch gewoon met een wisselstraat die bij een van naar over instelling hoort.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 16 jan 2013 :  09:36:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik in baanoverzicht ben en heb daarnaast het venster onderhouden vaste route en selekteer het betreffende blok kan ik met de shifttoets niet slepen. Er gebeurd gewoon niets. Ligt het misschien aan windows 7 of is er een bug. Mijn koploper heeft versie 8.0.
Ik heb trouwens een wisselstraat aangemaakt maar de ene keer neemt hij in de vaste route de wissel rechtdoor de andere keer afbuigende wat dan niet meer overeenstemt met de blokken in de vaste route.
mvg

755philippe
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 16 jan 2013 :  10:15:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Philippe,

Het ligt niet aan Windows 6,7, of 8 en ook niet aan koploper 6,7,of 8.
Ik denk dat er een bug in jouw database zit.
Misschien verstandig om deze eens te plaatsen.
Het plaatsen van logische acties of (wissels) werkt uitstekend op deze manier.
Maar zoals Wim zegt wissels schakelen, doe je met een wisselstraat.
MV Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 jan 2013 :  11:57:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door 755philippe

Ik heb trouwens een wisselstraat aangemaakt maar de ene keer neemt hij in de vaste route de wissel rechtdoor de andere keer afbuigende wat dan niet meer overeenstemt met de blokken in de vaste route.



Dan zit er dus gewoon een fout in je database of in de manier van denken en ingeven. Database plaatsen dan kijken we er naar en lossen je probleem op.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 jan 2013 :  19:27:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door 755philippe

de ene keer neemt hij in de vaste route de wissel rechtdoor de andere keer afbuigende wat dan niet meer overeenstemt met de blokken in de vaste route.




Dat kan best, met alternatieve blokken in een vaste route, maar dat is niet de bedoeling ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 jan 2013 :  20:30:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Dat kan best, met alternatieve blokken in een vaste route, maar dat is niet de bedoeling ?

Theo vanop de heide.



Dan kan het nog niet want ook voor die alternatieve route moet een geldige en goedwerkende wisselstraat als basis zijn opgegeven.
De basis gegevens in de database kloppen gewoon niet, dat wordt nu via een vaste route geprobeert te omzeilen waarschijnlijk, maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Krispl

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 17 jan 2013 :  10:18:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
Hallo Philippe, het banenplan wat naar links verschuiven en de vaste route naar rechts dan komt het vlak waar je de opdracht moet droppen vrij, dat van het verdwijnen van de vaste route was mij bekent.
Ik gebruik deze optie om een ontkoppelrail te bedienen.
Mvg. Bob
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  13:10:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Na een lange rustpauze in koploper wou ik dit draadje terug opnemen aangezien ik toch tijd heb en in de gips lig.
Ik heb een vaste route aangmaakt van Blok23->Blok 16. Dit is trouwens maar om te testen. Hierbij 2 problemen nl de trein rijdt niet door blok 1 maar door 2 wat niet zou mogen. 2de probleem is dat in blok 1 een ontkoppelrail is geplaatst. Deze zou ik in aanvullende opties willen zetten om deze te aktiveren om wagons te ontkoppelen (als test). Het probleem is dat ik het ontkoppelrail niet kan slepen naar aanvullende opties bij de vaste treinroute want dit scherm verdwijnt bij het aanklikken zoals beschreven in het begin van dit draadje.
Even backup zodat de eventuele fout kan gevonden worden.
Mvg

755philippe

Download Attachment: 2010524151428.bck
195,58 KB

Bewerkt door 755philippe op 05 mei 2015 13:26:37
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  13:52:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Philippe,

Ik heb zo maar het idee dat dit niet een backup is van de laatste veranderingen/versie van de database welke je gebruikt.
Deze is van Koploper versie: 8.3 / 8 Backup gemaakt op: 25/10/2014 17:47:23

Verder kan ik gewoon alles slepen naar het schermpje voor het onderhouden van de vaste treinroutes, dus je doet iets niet goed, als het scherm verdwijnt staat het over een ander scherm heen, en dan moet je dus het scherm even daar buiten slepen, maar dat is ook al eerder aangegeven, als oorzaak en oplossing.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  15:09:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Had inderdaad verkeerde database opgezet. Hieronder de huidige in laatste versie KL.
Mvg

755philippe

Download Attachment: 2010524151428.bck
199,8 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  17:37:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Philippe,

Bij deze opgelost. Wat jij wil werkt en gaat gewoon.

Mvg
Wim.


Download Attachment: 755philippe.bck
72,47 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  19:02:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Had het op het laatste moment gevonden maar eigenlijk wil ik die ontkoppelrail automatisch laten ontkoppelen als trein zich in het blok aankomt.
mvg

755philippe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 mei 2015 :  21:08:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dat gebeurd nu toch ook, alleen als hij weer daadwerkelijk vertrekt, dat is beter en geeft meer kans op suc6 bij het ontkoppelen, dan is de trekspanning van de koppeling af. Maar je bent helemaal vrij om het moment van ontkoppelen anders in te geven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 05 mei 2015 21:09:52
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 06 mei 2015 :  15:32:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Bij de simulatie krijg ik geen kleurverandering van de ontkoppelrail. Wou dit weten of dit normaal is ? Ik dacht als hij ontkoppel dat het symbool van geel naar rood gaat of omgekeerd.
Mvg

755philippe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mei 2015 :  16:45:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geen idee, maar zet gewoon de communicatie logging aan en kijk of wissel 50 bediend wordt. Ik denk zomaar dat dit het geval zal zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

755philippe

Belgium
34 Posts

Geplaatst - 08 mei 2015 :  13:03:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik heb in de logfile gekeken en het schakelt. Maar wat ik raar vind is dat het ontkoppelsymbool niet rood kleurt. Wanneer ik manueel het symbool aanklikt wordt het wel rood. Of heeft het rood kleuren een bepaalde betekenis ?
Mvg

755philippe

Bewerkt door 755philippe op 08 mei 2015 13:04:19
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 mei 2015 :  15:03:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kijk dan eens in die zelfde logfile en kijk en zie wat er gebeurd als jij op het symbool klikt en het rood toont. Verder zou ik aanraden de handleiding eens te lezen over dit onderwerp. Dan zal gerust beschreven staan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina