Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 317 / Bezoekers Vandaag: 11329
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loc vertrekt alleen uit één blok..
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MJRoest

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 05 jan 2013 :  12:44:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Mijn loc vertrekt alleen uit blok 4.Ik zou graag willen dat hij ook uit andere blokken vertrekt.
Nadat hij een paar blokken heeft gereden stopt hij in een willekeurig blok en schakelt hij over op handmatig, terwijl ik hem op automatisch wil laten rijden.
Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe?

Alvast bedankt!
Marcel Roest mijn E-mail

Download Attachment: Baan01.bck
20,88 KB

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 05 jan 2013 :  13:04:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan gewoon vanuit de andere blokken vertrekken.
Ik denk dat je alleen als de lok in blok 4 staat, een blauwe pijl ziet?
Als je geen blauwe pijl ziet, kun je de loc gewoon met de linkermuisknop ingedrukt van het blok waar de loc staat naar een aangrenzend blok slepen.
Wanneer de muiscursor wijzigt van het rondje met de schuine steep in een pijltje met wit rechthoekje, kun je de muisknop loslaten. Dan gaat de loc automatisch rijden.
Dat je loc af en toe overschakelt op handmatig, komt omdat je bij diverse blokken alleen het eerste tabblad (bij onderhouden blokken) hebt ingevuld. Als er meerdere tabbladen zijn, moet je ze ook allemaal invullen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1088 Posts

Geplaatst - 05 jan 2013 :  13:22:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Een klassiek misverstand.
Als de lok maar in 1 richting kan vertrekken krijg je de blauwe pijl te zien. Als de lok in meer richtingen kan vertrekken (je overige blokken) weet koploper niet welke kant je wilt en moet je met slepen het juiste blok aangegeven.
Zie ondrstaand citaat uit de handleiding.
quote:
Zorg dat nu de richting van de locomotief klopt en sleep dan het 'volgend blok' (rechthoekje achter tekst 'volgend blok') naar een aansluitend blok in het baanoverzicht »Page 326. Dit wordt het blok waar de locomotief naartoe zal rijden. Als er slechts gekozen kan worden uit één blok of als in het blok is aangegeven dat het vertrek altijd naar één richting is, kan ook de knop [bluwe pijltje] worden gebruiken om de locomotief te starten. Dit is alleen mogelijk als de locomotief niet rijdt! Je kunt ook het blok in het baanoverzicht naar een volgend aansluitend blok slepen. Je kunt het blok alleen laten vallen op blokken waaruit gekozen kan worden.


Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

MJRoest

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 05 jan 2013 :  13:23:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Huub,

Door jouw tips rijdt de trein precies zoals ik het in gedachten had.
Bedankt voor de goede tips!!

Groeten, Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

MJRoest

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 05 jan 2013 :  13:45:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Eric,

Ik begrijp wat je bedoeld,maar ben erg tevreden over hoe mijn baan nu functioneert. Zal er met uitbreiding van mijn baan zeker rekening mee houden.Bedankt!

Groeten, Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina