Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 519 / Bezoekers Vandaag: 8288
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Koploper en Lenz interface LAN/USB
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Leon

Netherlands
49 berichten

Geplaatst - 24 okt 2012 :  15:18:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen

Ik wilde m'n lenz interface LAN/USB via IP aansturen, dat is mij gelukt
voor diegene die er belang bij heeft, de uitleg hieronder.


- Ga naar http://www.hw-group.com/products/hw_vsp/index_en.html#download en download het programma HW VSP3 Singleport - Only for one virtual port (Freeware for personal use)
- Bij gebruik van HW VSP3, installeer de stand-alone versie, start het en configureer het als volgt:

1 Onder de Virtual Serial Port tab
-klik op login (standaard wachtwoord = admin)
-klik op OK
- Port Name = kies een seriële poort die nog niet gebruikt wordt op je PC (bijv. COM3)
-IP Address = 192.168.0.200 (standaard Lenz) of zelf ingesteld IP adres
- Port = 5550
- External NTV Command Port = UIT



2 Onder de Settings tab
- Log Enabled = UIT
- Create VSP Port when HW VSP Start-up = UIT
- TCP Server Mode = UIT
- Purge Buffers when Port is Opened = AAN
- Connect to Device even if Virtual COM is closed = AAN
- NVT Enabled = UIT
- Remote Port Setup = UIT
- Keep Connection = UIT
- Strict Baudrate Emulation = UIT
- Close Inactive Connection = UIT
- Klik op Save Settings to INI file



3 Ga terug naar de Virtual Serial Port tab
- Klik op Create COM

4 Start Koploper op en configureer het om de de virtual poort te gebruiken , die gemaakt is in HW VSP3 (bijv. COM3) en LI-USB interface = AAN en Lenz versie keizen






201292522258_Lenz_interface.pdf

Leon Moerdijk

hennie

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  13:50:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag,
De stappen doorlopen, maar helaas krijg ik in koploper als antwoord geen respons centrale eenheid

enige idee ??

Hennie
Ga naar bovenaan de pagina

Leon

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  16:10:32  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi Hennie

Staat bij bij Tab Virtual Serial Port, Lan op Connected?



Zie omcirkeld



Leon Moerdijk
Ga naar bovenaan de pagina

hennie

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  18:15:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede avond

Helaas niet, ben wel verder aan het zoeken geweest, Ik heb software versie 3.5 van Lenz en ik lees bv bij Touchcab wat ik wil gaan gebruiken dat versie 3.6 de eis is, misschien is dat het probleem en moet ik de centrale opsturen voor een upgrade

Hennie
Ga naar bovenaan de pagina

Leon

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 11 nov 2012 :  19:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hennie

heb je de Lan interface rechtstreeks aan je pc of via de router?
Als je rechtstreeks aan je pc hebt. Krijgt je pc geen ipadres van de Lan interface, moet je pc ip, instellen in de reeks van de interface bijv. Ip adres interface 192.168.0.200
dan pc bijv. 192.168.0.10




ik heb ook lenz 3.5 werkt wel met koploper
Leon Moerdijk

Bewerkt door Leon op 11 nov 2012 19:29:39
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bennink

3 Posts

Geplaatst - 16 jan 2016 :  13:06:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bennink  Reageer met citaat
Beste forumleden,

In mijn eerste berichtje wil ik jullie bedanken voor alle berichten die ik in de afgelopen week gelezen heb. Met name die van Leon in dit draadje. Wat was er aan de hand:

Ik had tot 2008 een goed rijdende H0 baan voorzien van Lenz interface LI100 en Koploper. Nooit geen problemen mee gehad. Vanaf september 2015 bouw ik weer aan een nieuwe baan, ditmaal H0m, en de keuze voor het besturingssysteem stond na de goede ervaringen al vast: Lenz en Koploper. Alleen was er geen laptop meer met een seriële poort en dus kwam er de nieuwe LI USB interface van Lenz. Die heb ik aangesloten via de USB Serial poort. Dat leek goed te gaan tot dat bezetmelders werden uitgelezen. Na enkele minuten waren in Koploper alle bezetmelders uit en er viel niets meer te doen. Ik heb drie dagen lopen sleutelen aan alle instellingen, heb alles nog een keer geïnstalleerd op een tweede laptop, maar met hetzelfde resultaat.

De wanhoop nabij nam ik een oude LI100 over. Onze homecomputer had ik bij aanschaf nog laten voorzien van een seriële poort. Maar voordat die er was las ik dit draadje van Leon. Toch de Ethernet aansluiting gebruiken. Dat kan dus wel met Koploper. Ik heb Leon's handleiding gevolgd en tot mijn grote blijdschap deed alles het. Geen probleem meer in Koploper.

Nadeel is dat bij het opstarten eerst in het HW programma de ethernet verbinding moet worden gestart. Maar met dat kleine nadeel is natuurlijk te leven.

Vandaag kwam ook de LI100. Die heb ik aangesloten op onze homecomputer die inmiddels was voorzien van de juiste Koploperdatabase en ook dat functioneerde als vanouds!

Ik ben een tevreden man . Op mijn Blog zal ik uitvoerig ingaan op de werkende aansluitingen.

Met groet, Jan Bennink.

Lenz 3.6
Bemo H0m RhB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina