Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 4551
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vastleggen van wisselstraten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 07 apr 2006 :  18:34:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik ben bezig geweest met het vastleggen van de wisselstraten op mijn baan in Koploper.Ik heb daarr nooit problemen mee gehad.
Het volgende gaat niet goed:
Als ik een bepaalde wisselstraat wil vastleggen(Met V - N) dus, dan kan ik wel de rijweg tussen de verschillede betrokken wissels geel maken,maar bij het geel maken van het lijnstukje dat eindigt bij een wissel,verdwijnt het hele wisselsymbooltje!
Het is het symbool van een enkele wissel,die gekoppeld is met de helft van een Engelswissel,(als dat uitmaakt.)
Wie weet wat ik fout doe?
-Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 apr 2006 :  18:52:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Het klinkt mij een beetje in de oren van: er liggen een aantal items over elkaar heen getekend. Een van de zwakke punten van Koploper is het tekenen. Koploper kan er niet goed mee omgaan als items over elkaar heen zijn getekend.

Weet je zeker dat niets over elkaar is heen getekend?

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 07 apr 2006 :  19:42:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,
ik heb dat wisselsymbooltje al eens weggehaald,en dan opnieuw neergezet,maar dat helpt niet, het gebeurt opnieuw bij de volgdende poging.
-Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 apr 2006 :  20:28:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Plaats je database dan even op het forum en geef aan waar het fout gaat. Ik (of iemand anders) zal er dan ook even naar kijken.

Zonder het te zien kan ik niets zinnigs meer zeggen

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 08 apr 2006 :  18:46:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en andere meelezers,
Het probleem met de wisselstraat is opgelost.Dankzij zoon Hans ,die een zelfde soort probleem eerder had gehad,is het opgelost.
Ik had n.l. een gewone wissel en een Engelswissel,dat een dubbele aandrijving heeft met elkaar in de tekening voor op de monitor als een gekoppeld wissel getekend. In dit geval had ik het E.w. moeten tekenen als 2 gewone wissels met de tongen naar elkaar, waarvan er dus een is gekoppeld ,als overloop wissel met een derde wissel. Koploper ''ziet'' de helft van deze false E.w. plus de gewone wissel dan wel als een gekoppeld stel,waardoor dit ook is te tekenen.
Als je een ''los'' e.w.met 2 aandrijvingen ergens hebt liggen op je emplacement,die verder nergens mee is gekoppeld,kan je wel gewooon het symbool van dit type gebruiken.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 apr 2006 :  21:49:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Prettig voor je dat het is opgelost, maar ik snap echt niets van wat jij schrijft over oorzaak en oplossing. Zal wel door mijn slechte begrip zijn van Engelse wissels.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 08 apr 2006 :  23:00:52  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Paul,
Dat meen je toch niet?
Dat is toch zeker een grapje.
Een Engels wissel is een belangrijk ding op je baan.
Verbaasde groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Sprinter

70 Posts

Geplaatst - 08 apr 2006 :  23:19:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Peter Kleton

hallo Paul,
Dat meen je toch niet?
Dat is toch zeker een grapje.
Een Engels wissel is een belangrijk ding op je baan.
Verbaasde groeten,Peter



Peter,

Ik moet ook zeggen dat ik er ook geen snars van begrijp. Ook dat zal wel aan mij liggen.

Sprinter.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 apr 2006 :  08:29:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Helaas het was echt geen grapje. Wat jij probeert uit te leggen dat vat ik echt niet. Geeft ook niet; het werkt bij jou en dat is het voornaamste

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1908 Posts

Geplaatst - 09 apr 2006 :  09:14:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul en anderen,

Ik denk dat ik Peter wel begrijp. Als je een gewoon wissel en een engels wissel met twee aandrijvingen op de baan tegen elkaar legt, is het mogelijk om een van die twee aandrijvingen van het engels wissel en de aandrijving van het gewone wissel op dezelfde uitgang van de functiedecoder aan te sluiten, ze mogen altijd tegelijk geschakeld worden. Je zou verwachten dat je het geheel dan als overloopwissel kunt definiëren, maar dat werkt alleen als je in deze situatie drie gewone wisselsymbolen gebruikt. Bij het gebruik van het (halve) engelse wisselsymbool, wordt het geheel niet als overloopwissel gezien.

Huub

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 apr 2006 :  10:58:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub,

Oke zoals jij het uitlegt snap ik het. Een overloopwissel werkt alleen maar als er echt 2 normale wissels worden gebruikt. Dit is bekent (al jaren) en nee het wordt voor voorlopig zeker niet aangepast (wegens technische problemen hiermee).

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 09 apr 2006 :  11:14:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub en Paul,
Ik heb die situatie op 3 plaatsen ,een Engels wissel en een gewoon wissel samen.Na een paar uurtjes ''tekenwerk'' staat het er nu wel goed op..Ik ben blij,dat jullie het probeem nu begrijpen.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina