Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 333 / Bezoekers Vandaag: 5408
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 502
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Overigen
 Koploper multimedia
 Miniworld Rotterdam
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 17 jul 2012 :  10:09:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Hierbij een HD film (30 minuten) van de grootste modelbaan aangestuurd met Koploper.

Miniworld Rotterdam op 23 oktober 2011

Mvg,
Paul.

project oN the rail

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 18 jul 2012 :  15:50:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Leuke film om naar te kijken, mooi gedaan. Ik ben zelf een paar keer geweest, de laatste keer een jaar terug. Wat ik wel heel jammer vind is dat de vele mooie mogelijkheden van koploper niet worden benut waardoor het het beetje saai wordt...

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om in het industrie deel rangeren,ontkoppelen/koppelen, omlopen en dergelijke te kunnen zien. Ook zou er meer afwisseling kunnen zijn daar, nu zie je telkens dezelfde treintjes heen en weer rijden. Zie ook het havendeel en bij het strand.

Verder is het jammer dat bij Rotterdam CS (en Marendam) het zo rustig is, waarom laten ze bij CS de treinen niet wat langer wachten met verschillende wachttijden per treintype zodat er meer sporen bezet zijn (ipv het schaduwstation). Hierdoor krijg je ook meer variatie in de wisselstraten. Nu zie je dat meestal dezelfde sporen gekozen worden.

Paul, wellicht kan jij eens je invloeden aldaar toepassen? ;-)

Wat verder jammer is maar niets met KL te maken heeft is dat je telkens dezelfde treinen voorbij ziet komen (Thalys met 3 bakken...), een kijkje in de werkplaats geeft aan waarom, daar liggen stapels defecte treinen, wagons en rijtuigen. Onderhoud is inderdaad veel werk, maar in mijn ogen besteden ze daar te weinig tijd aan. De afwisseling maakt het juist leuk.

My 2cents

Greetz, Jeroen


Spoor N (III/IV/V),ECoS
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina