Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 89 / Bezoekers Vandaag: 6597
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 811
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelding blijft
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Richardt

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 11 feb 2012 :  16:11:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Bij mij blijft 1 blok bezet hoewel er geen lok in het desbetreffende blok staat.
Situatie is als volgt. Vanuit blok 22 gaat de lok naar blok 23 en vanuit blok 23 ontstaat een wisselstraat waaruit de lok naar diverse stations sporen of opstelsporen kan.
Wanneer de lok zijn weg vanuit blok 21 naar 22 kiest en dus blok 22 reserveert wordt al aangegeven dat blok 23 bezet is. Met als logisch gevolg dat de lok stopt in blok 22.
Wanneer ik de lok plaats in blok 23 en er voor kies om, vanuit overzicht locomotieven, de lok naar het volgende blok verder te laten rijden (een willekeurig aansluitend blok) dan rijd deze verder en vervolgt zijn weg om dan weer bij blok 22 uit te komen.

Soms reserveert koploper blok 23 wel goed zodat de lok verder rijd maar dan zegt koploper, terwijl de lok uit blok 23 zijn weg kiest naar laten we zeggen een stationsspoor, dat de lok zich nog in blok 22 bevind terwijl hij net blok 22 en 23 gepasseerd is.

Dit probleem heb ik niet eerder gehad. Waarschijnlijk heb ik iets onbewust aangevinkt. Of juist weg gevinkt!

Wie kan mij zeggen wat te doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt.

groet,
Richard

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 feb 2012 :  17:21:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

quote:
Wie kan mij zeggen wat te doen om dit op te lossen?



Om te beginnen een backup van je database plaatsen, dan kunnen we zien wat je gedaan hebt of juist niet gedaan hebt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Richardt

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 11 feb 2012 :  17:46:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Zie backup.

Richard



Download Attachment: miljoenenlijn.bck
86,78 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 feb 2012 :  18:45:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

Het enigste wat ik kan vinden is dat in blok 21 de meldpunten van het blok en de gegevens bij bezet bij niet in overeenstemming zijn. Verder zie ik niets in de database waarom blok 23 bezet gemaakt zou worden als de trein van 21 naar 22 gaat. Ben bang dat je dit in je bedrading moet gaan zoeken, of in de blokkaarten van Dinamo.

Of als het een bepaalde lok is dan even kijken in de variabele treinroutes daar heb je vanaf blok 23 een aantal richting verboden gemaakt als je uit blok 22 komt.

Maar als hij echt bezet wordt gemaakt, dan zit het niet in de database, of in koploper.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 feb 2012 :  20:54:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Richard,

ik denk dat je de bezetmelders in onderhouden blokken moet controleren van Blok 21. De bezetmelders in bezet bij komen niet overeen met de te verwachten bezetmelders.

succes,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Richardt

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 12 feb 2012 :  19:54:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Het is opgelost. De sub-D connector maakte slecht contact op de blokkaart. Paar uur zonder valse bezetmelding gereden.
Bedankt voor het meedenken. Heeft me aan het denken gezet en zodoende oplossing gevonden.

@Walter. Wat je zag bij de bezetmelders op blok 21 was me bekend. Heb namelijk blok blok 19 en 20 samengevoegd en had het in koploper nog niet helemaal goed samengevoegd. Maar toch bedankt.

Groet,
Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina