Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 79 / Bezoekers Vandaag: 1347
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 675
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 armsein later op rood
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

iser

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2011 :  19:10:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers.

Als de armsein op groen springt en de lok is voor de helft voorbij(lok rijd dan het volgende blok binnen) dan springt de armsein alweer op rood.

Nu is mijn vraag; heeft koploper een optie de armsein later op rood te laten springen?

Mvg,

Patrick

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2011 :  19:26:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Waarom zou je dat willen, het werkt nu geheel volgens de realiteit, waarvoor en waarom daarvan afwijken?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

iser

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2011 :  00:42:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim.

Omdat vroeger de armseinen handmatig werd bedient ga ik er van uit dat er ook later werd op gereageerd.

Mvg,

Patrick.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2011 :  14:45:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Patrick,

Ga er dan maar vanuit dat de seinwachter in koploper heel erg alert is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

iser

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2011 :  20:36:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Okee Wim ik begrijp het.

mvg,

Patrick.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2011 :  20:51:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

Het is zoals Wim zegt. Mogelijk is er met speciale acties nog iets te doen om het sein later op rood te krijgen. Het is maar een suggestie, want zelf ben ik nog niet uitgecheckt op de seinen, laat staan de armseinen. Je kunt door speciale en logische acties ook wissels recht of afgebogen laten staan, dus mijn gevoel zegt dat je op die manier ook iets met seinen zou moeten kunnen doen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Pecro

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2011 :  21:05:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Bij speciale acties onder de kop "actie" is het mogelijk om een vertraging op te geven. Misschien kun je daar iets mee.

PeterC
Ga naar bovenaan de pagina

Modelspoorkelder

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 18 mrt 2011 :  18:13:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

Ik heb zo gauw geen idee of en hoe je met Koploper een sein wat later op onveilig zou kunnen laten zetten.
Wel is het zo, dat het helemaal niet ongewoon is dat een (arm)sein pas later weer in de stand Stop gebracht wordt. Ik heb talloze filmpjes gezien, waarbij een trein vaak al in zijn geheel een sein gepasseerd was, voordat het sein op onveilig gezet werd. Vooral vroeger, op grotere bedienposten en op plaatsen waar het zicht wat beperkt was voor de treindienstleider, kwam dit regelmatig voor. Maar ook nu nog zie je op grotere stations (waarschijnlijk met oudere type beveiliging, maar wel met lichtseinen) nog wel dat een sein pas weer op rood komt nadat het het voorgaande blok volledig verlaten heeft. Ik heb het hier dan over het Duitse seinstelsel. In het huidige Nederlandse seinstelsel worden seinen automatisch "afgereden" na het passeren ervan en springt het weer in de stand stop, zoals dat heet.
Gr,
Daan

Märklin C en K rails, Central Station. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 7.1 build 2).

Bewerkt door Modelspoorkelder op 18 mrt 2011 23:56:56
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina