Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 180 / Bezoekers Vandaag: 5686
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Baanoverzicht
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 05 dec 2010 :  16:05:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Is het mogelijk om 2 baanoverzichten op 2 schermen naast elkaar te hebben.
Ik vraag dit omdat ik een totaaloverzicht van mijn baan heb en daarnaast deel baanoverzichten zodat als ik b.v. aan het rangeren ben toch ook gelijk tijdig het overzicht op de gehele baan kan houden.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 05 dec 2010 :  19:50:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Volgens mij niet. Je kunt niet twee tabbladen tegelijk tonen. Wat je zou kunnen doen is een heel groot tabblad maken met beide banen erop en dit tabblad zo positioneren dat een deel op het ene scherm en het andere deel op het andere scherm zichtbaar is. Met wat puzzelen moet dat wel lukken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 06 dec 2010 :  19:56:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk

Dit gaat niet omdat het tekenveld van het baanoverzicht niet vergenoeg uitgerekt kan worden om 2 baanschema's naast elkaar te zetten.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 07 dec 2010 :  21:21:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Lukt dat ook niet met ontkoppelen. Ik zal het zelf eens proberen. Ik zal weten wat mijn bevindingen zijn.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 07 dec 2010 :  21:50:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk

Op de computer waar ik alles op uitprobeer draai ik met Windows-7 en daar werkt het ontkoppelen niet.
Op de computer waar ik mijn baan mee bestuur draait Windows-XP en daar lukt het ontkoppelen wel, maar daar wil ik eigenlijk niets in de data base veranderen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 08 dec 2010 :  20:45:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Wat bijzonder. Op de laptop waar ik nu werk, heb ik ook Windows 7. Het ontkoppelen werkt er prima, net als op de laptop waar mijn baan op draait. Die laptop draait onder XP. Ik blijf dus zoeken

Aanvulling 9 december 2010:
Ik heb nog even gekeken. Ik merk dat het baanoverzicht in de tekenmode uitgerekt kan worden tot een bepaalde grootte. Ik had gehoopt dat je daar ook een formaat, dat over twee beeldschermen ging, van kon maken, maar dat is niet zo. Ik denk dan dat wat je wilt, niet mogelijk is.

Aanvulling 11 december 2010.
In Koploper op een XP machine met een dubbele monitor, kan ik inderdaad het tekenblad van het baanontwerp zover uitrekken, dat er een baanplan over twee schermen ontstaat. In mijn laptop op W7 (zonder extra monitor lukt dat niet). Ik weet nog niet of het aan XP of W7 ligt of de aanwezigheid van een extra monitor. Ik zal dat ook nog testen.
Het makkelijkste lijkt dan om op je baanpc een nieuwe database aan te maken en die zo te configureren dat hij goed is ingesteld. Je kunt dan met die database verder werken op de ontwikkelpc. Je oorspronkelijke database blijft dan ongewijzigd.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 11 dec 2010 20:29:11
Ga naar bovenaan de pagina

gertmeppelink

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 12 dec 2010 :  15:31:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gertmeppelink  Reageer met citaat
Hoi allemaal,
Ik heb het bovendeel:
Download Attachment: baanlayoutblad1.jpg
54,84 KB

in een scherm en het:

Download Attachment: baanlayoutblad2.jpg
23,09 KB

ontzichtbare deel in een ander scherm.
Hoe leer ik de verbinding van het 1e en 2e blad aan elkaar?
Of kan dit niet.??!!!
(Durf te vragen)

Bedankt,
Gert
N-spoor.nl



GMK
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 12 dec 2010 :  16:25:05  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door gertmeppelink


Hoe leer ik de verbinding van het 1e en 2e blad aan elkaar?
Of kan dit niet.??!!!
(Durf te vragen)





Je kan de bloknummers tonen op beide schermen...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 12 dec 2010 :  18:46:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Update voor Piet,

Hallo Piet,

Ik heb wat uitgeprobeerd op verschillende PC's. Ik krijg daarbij sterk de indruk dat de grootte van het blad voor het baanontwerp wordt bepaald door de grafische mogelijkheden op je PC. Op een laptop met extra scherm moet wat je wilt, met een truc dus wel mogelijk zijn. Gewoon een extra langgerekt baanontwerp maken en zowel in de linkerhelft, als in de rechterhelft een deel van je baan tekenen.

Voor wat betreft de vraag van Gert geeft Theo het goede antwoord volgens mij.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina