Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 165 / Bezoekers Vandaag: 1648
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Afremmen gemiddelde
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wijbe

Netherlands
172 berichten

Geplaatst - 27 okt 2010 :  18:17:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hallo,

Is het mogenlijk in te stellen hoeveel een loc kan afremmen als hij de eerste melder tegenkomt? Bij mij remt hij eerst tot 78 km/h maar ik zou dit graag meer willen laten worden. Hoe en waar is dit mognelijk?

Mvg, wijbe

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  19:00:27  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wijbe



Is het mogenlijk in te stellen hoeveel een loc kan afremmen als hij de eerste melder tegenkomt? Bij mij remt hij eerst tot 78 km/h maar ik zou dit graag meer willen laten worden. Hoe en waar is dit mognelijk?





Dat zit onder treintypes..voor elk treintype kan U dit opgeven.bv. zware staaltrein tov TGV

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  19:13:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hallo,

Zou u dit nader kunnen toelichten? Betreft dit de massasimulatie? Het is zeg maar een marklin koploper, die van 160 naar 78 gaat, maar ik wil juist dat hij bijvoorbeeld nog sneller naar beneden gaat. Wat dien ik dan aan te passen?

Mvg, Wijbe
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  19:19:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wijbe

Wat dien ik dan aan te passen?




Het treintype....wel eerst een treintype maken... sneltrein, stoptrein enz. Daarin kan je maximale , gemiddelde en minimale snelheid kwijt. en op hetzelfde tabblad ook de massasimulatie.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  19:36:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hey,

Dit heb ik inmiddels.

Maar als ik het goed begrijp is dat het dus per 50 km gaat om zoveel sec te remmen.

dus van 50 naar 0 staat bij mij nu op 2 sec (niet veel ruimte...) dus van 150 naar 0 duurd 6 sec?

Mvg, Wijbe
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina