Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 222 / Bezoekers Vandaag: 543
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 herhaalde noodstop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 26 okt 2010 :  21:00:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb kortsluiting gehad in iets wat ik op een functiedecoder had aangesloten hierdoor werd in Koploper de noodstop geactiveerd.
Als ik op opheffen heb gedrukt wordt de noodstop na 2 a 3 seconde weer actief.
Ik heb alle functiedecoder losgekoppeld maar de noodstop werd steeds weer actief, vervolgens heb ik alle loc's en wagons van de baan gehaald maar de noodstop werd steeds weer actief.
Als ik koploper op testen zet is er niets aan de hand dan wordt de noodstop wel actief maar kan ik hem gewoon opheffen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?, zodat koploper niet steeds de noodstop activeerd.



Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 26 okt 2010 :  21:28:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

het lijkt erop dat de kortsluiting nog niet geheel is opgelost, ik vrees dat je meer los cq. alles los moet koppelen, en stuk voor stuk weer aansluiten.

Doet mij denken aan het railschroefje wat ooit tussen de puntcontacten van de M-rail terecht was gekomen, ik zal maar niet vertellen wat mijn rigoreuse oplossing was, maar het rijdt nu wel een stuk beter met andere rails

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 26 okt 2010 :  23:39:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter

Ik kan schakelen tussen de complete baan en een programeerrail van 50 cm. als deze ingeschakeld is is de gehele baan stroomloos en staat er alleen stroom op de programeerrail. Als hier niets op staat komt het probleem nog voor.
Als ik koploper niet opstart kan ik via de loc-control normaal met de treinen rijden dus kan er geen kortsluiting zijn want dan zou dit ook niet lukken.

Ziet er niet ergens een resetfunctie in koploper waarmee ik het op kan lossen?

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 okt 2010 :  23:59:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Piet, wat heeft een kortsluiting van het digitale systeem met koploper te maken, dat is toch een probleem van de baan (rails) of iets anders.

Wat denk je in vredesnaam te kunnen resetten dan in koploper?

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
989 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  09:18:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Heb je misschien een speciale actie aangemaakt die de noodstop activeert.
Overkwam mij namelijk en dan ook nog op een bezetmelder die niet gebruikt werd, testje, totdat hij werd aangesloten, dan gaat hij af en begrijp je er niets van.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  13:43:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim (Romijn)

Ik heb geen speciale actie's aangemaakt. Ik heb zeker al 3 maanden gereden zoder aanpassingen te maken. Het ging fout toen ik bij het aansluiten van een functiedecoder per ongeluk de + aan de - aanraakte, toen werd de noodstop actief en wil er vervolgens niet meer af.


Wim (Ros)

Ik denk niet dat het een probleem van de baan is, want als ik deze afkoppel blijft de noodstop zich herhalen. En als ik koploper niet opstart kan ik gewoon ,zonder kortsluiting, met alle treinen rijden.
Dus zit er volgens mij iets mis in koploper omdat als ik koploper aansluit op het programeerspoor en niet op de baan het probleem niet verholpen is. Met resetten bedoel ik dat je de instellingen kunt terug zetten zoals ze staan als je het programma installeerd.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  16:21:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Het ligt niet aan je baan zeg je. Het opverschillende manieren aansluiten biedt ook geen oplossing.
dus het ligt niet aan je ban het ligt niet aan koploper.
En wat zit daar tussen, juist de centrale. Ik heb het vermoeden dat deze het kortsluit commando blijft versturen.
Is het mogelijk de centrale te resetten naar de fabrieks instellingen?
En dan opnieuw alle instellingen doen?
Mvg Ab Boezerooij

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 okt 2010 :  17:21:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst




Wim (Ros)

Ik denk niet dat het een probleem van de baan is, want als ik deze afkoppel blijft de noodstop zich herhalen. En als ik koploper niet opstart kan ik gewoon ,zonder kortsluiting, met alle treinen rijden.
Dus zit er volgens mij iets mis in koploper omdat als ik koploper aansluit op het programeerspoor en niet op de baan het probleem niet verholpen is. Met resetten bedoel ik dat je de instellingen kunt terug zetten zoals ze staan als je het programma installeerd.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )



Piet, hoe sluit jij koploper dan aan op het programmeerspoor.

Volgens mij sluit je de computer aan op je interface van de centrale via een Comport of een Serial naar USB converter.

Dus dan zijn er dus nog 3 mogelijkheden die het probleem veroorzaakt.

1.: Interface kapot
2.: Comport kapot
3.: USB to serial kapot of een probleem met een driver.

Mvg

Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 28 okt 2010 :  20:03:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor alle reacties en suggesties.
Ik heb om het probleem op te lossen Koploper gedeinstalleerd en weer geinstalleerd en hiermee is het probleem opgelost, alles draait weer als van ouds

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina