Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 127 / Bezoekers Vandaag: 1730
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treinroute vraag: alleen langs perron indien nodig voor passeren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Catweazle

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 15 mei 2010 :  21:03:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een probleem met het volgende:
Ik heb voor mijn personentrein een variabele route die altijd stopt bij het station, hiervoor heeft de trein twee opties (rechtdoor of afbuigen ) en dat wordt leuk afgewisseld door koploper.
Voorts heb ik een goederen trein en die mag niet stoppen bij het station, koploper bepaald hierbij ook of de goederentrein rechtdoor of afbuigt. Hierdoor voorkom ik natuurlijk botsingen op het station.

Ik wil nu echter dat als het station geheel leeg is de goederentrein ALTIJD kiest voor het recht doorgaande spoor en alleen uitwijkt naar het afbuigendespoor als rechtdoor bezet is door mijn personentrein.

Graag jullie raad.

gr. Edwin

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 15 mei 2010 :  21:42:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Edwin,

Als zowel het rechtdoorgaande als het afbuigende stationsspoor elk uit één blok bestaan, kun je een korte vaste route maken voor de goederentrein, die begint in het blok voor het stationspoor en de goederentrein over het rechtdoorgaande spoor stuurt met als alternatief het afbuigende spoor. De vaste route eindigt na na de stationsporen, waarna de goederentrein automatisch verder rijdt.
Als je meer blokken in je stationssporen hebt liggen, kun je een logische actie maken, die wordt bepaald door het feit of het rechtdoorgaande spoor vrij is. Als dat zo is, wordt een speciale actie actief, die de wissels in de goede stand voor het rechtdoorgaande spoor zetten. Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden, bijvoorbeeld door het ook meenemen van de plaats van de personentrein. In ieder geval succes met het verder puzzelen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 mei 2010 :  09:50:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Edwin,

Bij onderhouden blokken kan je je voorkeur instellen kans en volgorde. Als je volgorde 1 voor rechtdoor en 2 voor afbuigend zal die altijd indien niet bezet rechtdoor rijden.
Met Kans gaat dat ook echter wordt het een mix van Random en rechtdoor. Kans 1 voor rechtdoor Kans 2 of groter, voor afbuigend.
Daar heb je geen enkele route voor nodig.

Grtzz Rob


TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 15 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 16 mei 2010 :  19:24:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob en Edwin,

In heb ook aan de instelling "volgorde" zitten denken, maar dat geldt dan voor het blok en dus voor alle treinen, ook de personentrein. Die zal dus niet meer afwisselend op het ene en dan op het andere spoor binnenkomen. Vandaar dat ik met mijn oplossingen ben gekomen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 16 mei 2010 19:25:48
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina