Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 265 / Bezoekers Vandaag: 2624
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 LocWissel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Shadow

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 10 mei 2010 :  15:38:45  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste Allen.

Ben bezig met locwissels en heb hier voor een paar vaste trein routes voor aangemaakt . Gaat allemaal prima . Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een loc op een kopspoor een keuze te laten maken naar welk spoor hij rijdt . Veronderstel dat een goederen trein van de vrije baan binnenkomt op 1 van de 2 kopsporen . Er staat een andere loc te wachten op een zij kopspoortje en deze moet de wagens ophalen . Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat deze loc zelf kiest om naar het spoor te gaan waar de goederentrein is binnengekomen ? Ben al een tijd aan het puzzelen , maar kom er niet uit . Hoop dat iemand me hier mee kan helpen .
B.v.d.
M.v.g. Ruud .

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 10 mei 2010 :  16:53:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Ik ben wel nog geen gevordende, maar bij mij wordt lokwisselroute van de wachtende lok gestart op het moment dat mijn lok na ontkoppelen (vanuit vrije baan ) in een bepaalde blok komt te staan met bepaalde treintype. ( Losse lok BR-151 ).
Volgens mij kun hier dan nog aan koppelen vanuit welk blok hij is gekomen en zo de 1 van de 2 lokwissel route start, dus vanuit bv blok 1 treintype losse lok Br151 start lokwissel spoor1 en vanuit blok2 treintype losse lok Br151 start lokwissel spoor2.

Grt Ferdi

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 10 mei 2010 :  17:14:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud,

Ik denk dat je dan gebruik moet gaan maken van logische acties in combinatie met vaste route's.

De trein die binnenkomt en de wagons achter laat zet, zodra de lok wegrijdt, een schakelaar om of start de vaste route op van de andere lok.
Op basis van de schakelaar of een logische actie die kijkt waar wel lengte aanwezig is wordt de vaste route van de ophalende lok gestart die dan naar dat blok gaat om de wagons op te halen.

Het komt er op neer dat je moet onthouden waar de wagons zijn achter gelaten en dat kan met logische acties of telfuncties.

Misschien verstandig om je database hier neer te zetten zodat we eens kunnen kijken hoe het zou kunnen werken.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 10 mei 2010 :  22:53:35  Toon profiel  Reageer met citaat

Bedankt zover voor de ideeén . Ben er bijna uit maar moet nog een beetje spitten in vaste routes . Waar ik nog mee zit is dat een loc volgens mij alleen automatisch gaat rijden als je het blok waar hij op staat naar een ander blok sleept of met het pijltje als hij maar één richting op kan . Kan dit niet met een logische actie ?
Nu staat er ook een optie om een vaste route te beginnen ( Speciale acties ) maar hier ben ik ook nog niet uit .
Mensen die me opweg kunnen helpen met dit , graag .

B.v.d.
Mvg. Ruud .
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 mei 2010 :  01:27:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud.

Bij mij wordt de losse lok opgevangen door logische actie's met daaraan gekoppeld een speciale actie.

Als ik de losse lok bij mij in blok 15 zet en deze naar blok 12 sleep wordt hij gelijk opgevangen in zijn route, totdat er in blok 13 de los gekoppelde loc komt te staan, en deze geeft de lok in blok 15 vrij door een logische actie.

zal straks wel mijn datebase uitkleden met alleen de logische en speciale acties die alleen nodig zijn op mijn testbaan en deze hierop zetten. Misschien dat je er iets aan hebt.

Zit nu op het werk.

Mvv Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 11 mei 2010 01:30:10
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 mei 2010 :  08:24:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud.

HIerbij de database met de lokwissel, ik werk met 1 spoor waar ontkoppeld wordt, maar misschien geeft het een duw in de goede richting.

In blok 15 staat de BR-111 en deze wordt door een Speciale actie tegen gehouden, om lokwissel te starten, druk op de schakelaar waar BR-151 bij staat en de lokwissel zal starten.

Bij deze lokwissel hebben beide 2 lokwisselroute's

Grt Ferdinand


Download Attachment: 201033231643.rar
9,87 
N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 11 mei 2010 08:39:42
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 12 mei 2010 :  00:32:42  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo Ferdinand .

Bedankt , ben hier erg mee geholpen , vooral dat met die schakelaars . Denk dat ik het bijna voor elkaar heb en dan blijkt plotseling dat als je een begin blok opgeeft voor een start van een vaste route dat er in het eerste blok niet gereden kan worden naar een bezet spoor . Heb hier trein lengte en soort trein achtergelaten .
Andere vaste route wil er niet in , ondanks vinkje bij rijden naar bezet spoor . Nog even verder puzzelen .

Mvg. Ruud .

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina