Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 174 / Bezoekers Vandaag: 11749
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Automatisch rijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Robbin

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 27 apr 2010 :  14:47:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Hallo allemaal,
Als ik op automatisch rijden klik rijden de treinen niet. Ik moet ze dan naar het volgende blok slepen en dan rijden ze wel. Dan rijden ze een rondje en dan staan ze weer op handmatig. Hoe krijg ik het voor elkaar om ze wel automatisch te laten rijden totdat ik zeg dat ze moeten stoppen.

Alvast bedankt voor jullie aandacht

Groeten Robbin

Bewerkt door Robbin op 02 mei 2010 18:58:12

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 27 apr 2010 :  15:30:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Robin,

Dat zou normaal ook moeten gebeuren.
Post je backup van je baan eens hier, dan kunnen we daar eens naar kijken.

Theo.

http://www.geenbergen.nl
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 apr 2010 :  18:58:41  Toon profiel  Reageer met citaat
KIjk blokken even na.
Blok 5
Als de trein van 2 naar 5 rijdt mag hij van jou naar de andere sporen doorrijden, maar moet wel "keren". Dit terwijl je ganse baan enkele richting is... Ik denk dat hij dus stopt in 5 of in 2.
Koploper kan niet beslissen tussen de "tegenstrijdige" orders.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 apr 2010 :  18:58:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Sleep gewoon eens je lok naar het volgende blok. Op het blok gaan staan waar de lok staat rechter muisknop ingedrukt houden en slepen naar het volgende blok.

Of in het lokwindow het valkje volgd blok slepen naar een vrij blok op het sporenplan.


En overal in onderhouden blokken het vinkje bij keerlok weghalen.

Loks kunnen niet keren je baan heeft alleen maar de mogelijkheid in 1 richting te rijden, de andere kant op heb je niet opgegeven in je spinnenweb.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

Robbin

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 02 mei 2010 :  19:02:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb nu drie treinen op de baan staan. Ik ben begonnen met twee treinen en deze reden automatisch nadat ik jullie tips had toegepast. Nu heb ik een derde trein erbij gezet. Deze trein rijdt bij het automatisch rijden 1 rondje en daarna beland hij op een opstelspoor. Dan blijft hij aangeven dat het vervolgblok bezet is terwijl hij de andere twee treinen gewoon door laat rijden. Deze derde trein wordt dus helemaal niet betrokken in het automatisch rijden.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze trein wel meerijdt en dat een andere trein een keer stopt om ook deze trein te laten rijden?

Alvast bedankt voor jullie aandacht,
groeten Robbin
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 mei 2010 :  23:55:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Robin,

verander 1 blok in een blok die niet gedefinieerd is als normaal blok(dit bloktype met eigenschap blok in vrije baan heeft in principe een stopkans van 0% en als het volgende blok vrij is zal de trein altijd willen doorrijden) Zie allereerst bloktypen en verander daarna in onderhouden blokken het bloktype.

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina