Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 567
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Remgegevens
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JackvdW

Netherlands
340 berichten

Geplaatst - 14 aug 2009 :  21:45:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers,

Het leren remmen heb ik nu een tijdje via de logging bestudeerd en ik snap dit proces nu redelijk, alleen..........

Ik zou graag willen weten wanneer koploper de remgegevens van een bepaalde lok weg gooit en deze opnieuw gaat leren.

Is er een mogelijkheid dit ten alle tijde te voorkomen, dus het proces te fixeren indien ik vind dat alles goed geleerd is.

Als bij een lok "leer remmen" uit staat worden dan wel oude remgegevens in bepaal gevallen verwijdert zonder dat er nieuwe geleerd zullen worden. Ik was in de veronderstelling dat als leren remmen uit stond er ook niets weg gegooit zou worden omdat er niets nieuws geleerd kan worden.

Volgens mijn ervaring gooit KL de remgegevns weg als je van type lok wisselt (lijkt mij ook wel enigsinds logisch, de lok gedraagd zich waarschijnlijk anders met het nieuwe type).
Maar zag ergens als optie staan "treintype veranderen", dit zal dus de remgegens verwijderen. Klopt dit.

Groeten Jack.

Bewerkt door JackvdW op 14 aug 2009 21:47:27

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 aug 2009 :  22:11:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Jack,

Bij mijn weten wordt er niets weggegooid alleen wordt een andere 'set' remgegevens ingeladen. Als je weer terug wijzigt naar het eerste treintype worden de oorspronkelijke remrecords weer gebruikt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 14 aug 2009 :  22:15:01  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JackvdW


Volgens mijn ervaring gooit KL de remgegevns weg als je van type lok wisselt (lijkt mij ook wel enigsinds logisch, de lok gedraagd zich waarschijnlijk anders met het nieuwe type).
Maar zag ergens als optie staan "treintype veranderen", dit zal dus de remgegens verwijderen.




1) Als de lok een ander type trein gaat trekken krijgt hij via treintype andere optrek en vertragingstijden...en begint hij nieuwe remgegevens op te bouwen, dat klopt. Maar zelfs dat valt na een paar maal niet meer op , waarschijnlijk onthoudt hij toch iets..

2)Ik denk dat hij ook "opnieuw" begint remgegevens op te bouwen als de lok her-ijkt is. Dat doe ik wel eens met een nieuwe lok, die na bv. 1000 km rijden soepeler loopt en iets te ver begint door te rijden. Dan blijkt meestal dat hij iets harder rijdt dan koploper denkt. Nadien zie ik die lok weer gaan "leren" remmen.

Ik heb nooit een reden gehad om remgegevens weg te gooien... het process valt stil als er geen afwijkingen meer zijn en herstart als er afwijkingen ontstaan...

Het aantal remrecords wordt wel stevig (zit nu op 12800)


Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 14 aug 2009 22:19:27
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
340 Posts

Geplaatst - 14 aug 2009 :  23:51:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Theo,

Als ik het nu dus goed begrijp wordt van elke lok per treintype waarmee hij gereden heeft een set remgegevens onthouden en mee gewisseld als hij van type wijzigd.

Als "leer remmen" bij een lok wordt uit gezet zijn de gegevens dus gefixeerd?

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 aug 2009 :  07:11:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Jack,

Volgens mij staat je antwoord op deze plaats:
- start Koploper
- start onderhouden locomotieven
- ga een willekeurige locomotief onderhouden
- ga naar het veld leer remmen
- druk nu op F1



Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
340 Posts

Geplaatst - 15 aug 2009 :  17:25:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul bedankt,

Dat is precies wat ik wilde weten, ook dat wisselen van sets remgegevens wist ik niet en verklaart het gedrag wat ik zag toen ik een lok van type veranderde (waar ik dus wel eerst verkeerde conclusies uit trok).

Nogmaals bedankt,

groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 16 aug 2009 :  14:55:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Volgens mij staat je antwoord op deze plaats:
- start Koploper
- start onderhouden locomotieven
- ga een willekeurige locomotief onderhouden
- ga naar het veld leer remmen
- druk nu op F1



@Paul: Note: Ik zie daar een kleine typo staan. (.... nog wel gebruikt gemaakt ....)

Groetjes,

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 aug 2009 :  20:09:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

In de volgende echte versie is het aangepast. Bedankt!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina