Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 5376
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 361
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wat doe ik fout? Ecos communicatie koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MrRieske

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 13 jun 2009 :  07:44:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Zal het proberen kort en duidelijk te houden.
Heb Ecos nu 2 weken, ovaaltje gelegd 2 massadetectie punten aangebracht, de Ecos laat trein leuk pendelen, zeer betrouwbaar zelfs.
Koploper geïnstalleerd, communicatie met Ecos via internet browser geen probleem.
Koploper opgestart en nieuwe database aangemaakt, locomotief toegevoegd. Kijken of er communicatie is, geen communicatie met digitaal systeem. Raar wel in de internet browser. ( overigens de pendeltrein beëindigd op de Ecos tijdens alle beschreven delen hier)

Als ik, ondanks bovenvermelde, trein handmatig wil laten rijden gaat de Ecos over de emmer *. Hoe kan dit er is toch geen communicatie?
Op de Ecos in het scherm van de S88 zie ik ineens allerlei blokje oplichten m.a.w. terwijl ik maar 2 detectie punten heb signaleert ziet hij er ineens 8 tegelijk ofzo.

Ik heb het geprobeerd met een router, geen effect
Zonder router en met 'n crossed cable geeft hetzelfde probleem.
Ergens maak ik 'n fout, alleen ik zie het niet, het kost me al 2 dagen.

In handleiding van koploper kom ik niet echt een voorbeeld tegen hoe te werk te gaan met 'n Ecos. Kijk ik eroverheen?
Heeft iemand dat toevallig ergens "duidelijk" beschreven staan?

* Moet de Ecos daarna uitschakelen om het weer tot "rust" te laten komen, anders blijft de storing erin zitten ook zonder utp kabel.

O ja, ik ben 'n beginner.


Hoop dat iemand bekend is met dit probleem.

Grt Rieske

MrRieske

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 13 jun 2009 :  09:06:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Ingewikkeld verhaal, je beschrijft meerdere problemen tegelijk.

Zorg eerst dat je communicatie Koploper - Ecos goed werkt, zie onder. Heb je de juiste software versie in de Ecos?

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1919

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1939

Als je een lok kunt besturen met Koploper weet je ieder geval dat de communicatie goed is.

Dat pendelen vanuit Ecos zou ik maar even uitzetten anders wordt het ingewikkeld voor je. Voorts zorg je eerst dat je S-88 betrouwbaar werkt met je Ecos (spontaan oplichtende detectiepunten).

Gr, Ben.



Hoi Ben,
dank voor je reactie. Zoals aangegeven heb ik het pendelen uitgezet eer ik met koploper ging "stoeien". De werking Ecos en de S88 is zeer betrouwbaar dit had ik ook vermeld meen ik. Echter, als ik op de Ecos de pendel functie verwijder omdat ik met koploper de trein wil laten bedienen, gaat de Ecos over de emmer. ( op meer dan 2 plaatsen ziet Ecos detectie, dat kan niet want ik heb er maar 2 aangesloten.) De Ecos raakt deze storing pas kwijt nadat deze uit heeft gestaan.

Ik krijg geen controle over de lok. Ik gebruik overigens de laatste updates op de Ecos, dat zou het niet mogen zijn.
Ik zal jouw gestuurde linkjes nog eens doornemen.
Zoals ik al zei ik zie mijn eigen fout niet.
De Ecos gaat over de emmer als ik tracht een lok aan te sturen met koploper.
Terwijl ik eigenlijk geen communicatie heb.



Grt Rieske
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 13 jun 2009 :  12:11:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rieske,

Welke bezetmelders gebruik je. Als je Viessmann 5233 gebruikt moet je die altijd in paren gebruiken, omdat één 5233 maar een halve S88 is. De IB (en TC) raakt ook helemaal van slag als je er een oneven aantal 5233s aanhangt. Er worden dan zeer veel spookmeldingen gegenereerd, die het hele systeem op hol jagen. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

MrRieske

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 13 jun 2009 :  12:51:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben,

dan is mijn eigen topic op 3rail. Leuk je komt elkaar overal tegen.
Ik sprak gisteren 'n collega van me die alle kabels getwist heeft om juist storing tegen te gaan. Bij hem geen problemen met overspraak.
Maar toch bedankt voor je inbreng ook deze keer.

Maar ik heb goed nieuws, het WERKT!
Ik heb communicatie met de Ecos via Koploper. Ik stuur eindelijk 'n lok aan. YES !!
'n klein vinkje over het hoofd gezien, testen zonder communicatie stond aangevinkt.
Snap alleen niet waarom het systeem (Ecos) zo raar deed met het bezetmelders scherm.
Die fout metingen heeft hij nu niet meer. Tevens heb ik de router ertussen uit gehaald en zit het aangesloten met een crossed cable.
Maar goed alle begin is moeilijk de eerste grote stap is gezet.
Kan ik gaan beginnen aan mijn testbaantje

Nogmaals iedereen bedankt


Grt Rieske
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina