Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 213 / Bezoekers Vandaag: 5413
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 502
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.6
 [MCC] Foutmelding na installatie 6.6
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp   

Sunbeamtech

59 berichten

Geplaatst - 02 jan 2009 :  20:34:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
Ik heb zojuist 6.6 geinstalleerd en mijn MCC database geladen. Wanneer ik op het groene spiegelei klik krijg ik een foutmelding: "Het aantal TM-H blokken in onderhouden digitale onderdelen wijkt af van het werkelijke aantal TM-H's in Dinamo!"

Nu heb ik ook even een nieuwe database aangemaakt om te kijken of dit het oplost en daarin de backup teruggezet, maar dan krijg ik: "De configuratie van koploper in DINAMO heeft een te hoog versienummer. Jouw DINAMO systeem is versie 0. Pas eerst in koploper in instellingen per database / systeem specifiek het versienummer aan.

Hoe kan ik dit probleem oplossen/ wat doe ik fout?

Bewerkt door Sunbeamtech op 02 jan 2009 20:35:46

Sunbeamtech

59 Posts

Geplaatst - 02 jan 2009 :  20:46:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
onder algemeen/ instellingen per database/ speciaal digitaal systeem kan ik het vinkje "controle aantal tm-h in dinamo en koploper" uitzetten, dit lijkt het probleem op te lossen. Heeft dit verdere consequenties?
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 jan 2009 :  22:12:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi ???,

Zie het begin van mijn andere reactie!!!

Om te controleren of Dinamo aanstaat controleert Koploper het aantal TM-H's uit Dinamo met het aantal welke in Koploper zijn ingevoerd.
Als Koploper hiervan een melding geeft is of het aantal echt verschillend of de Pc staat wel aan doch Dinamo niet.

Oplossing:
- in geval van punt 1: het aant TM-H's in Koploper juist invoeren
- in geval van punt 2: Dinamo aanzetten

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Sunbeamtech

59 Posts

Geplaatst - 02 jan 2009 :  22:34:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
Hallo,

Ik maak gebruik van de UCCI, hoeveel tm-h's moet ik dan opgeven? (128/8= 16?)

Groet,

Gerard ()
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  07:13:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Gerard,

Geen idee; het is een gedachte geweest van Leon om het op deze manier te doen voor Dinamo. Ik denk dat je dezelfde vraag even moet de lijst voor Dinamo moet stellen. Dit wordt voor mij te technisch richting het digitale systeem.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Sunbeamtech

59 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  09:46:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
Hallo,

Ok, perfect. Dank!

Gerard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp   
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina