Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 82 / Bezoekers Vandaag: 10467
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1717
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ecos en Marklin Seinen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ahoogend

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 26 dec 2008 :  22:11:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie weet hoe ik naast wissels via een Esu Switchpilot (of willekeurige andere DCC wisseldecoder) ook de Marklin seinen met ingebouwde decoder (76xxx, Motorola protocol) kan aansturen? Ik kan nergens ontdekken hoe ik deze combinatie kan aansturen omdat ik nergens kan instellen wat voor type decoderd (motorola of dcc) ik gebruik. Wie heeft hier ervaring mee?

Ariaan Hoogendijk

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 dec 2008 :  22:34:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ariaan,

Kan je deze seinen wel bedienen vanaf de centrale?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

ahoogend

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 27 dec 2008 :  08:13:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul, jazeker. Natuurlijk moet ik op de centrale wel aangeven dat het sein het Motorola protocol gebruikt.

Bv. sein 76393 (Hp0/Hp1/Hp2) hoef je maar 1 keer in te stellen (ook al gebruikt het sein twee adressen). De Ecos trekt bij het instellen van het adres bij zo'n sein dus automatisch het tweede adres erbij (moet ik natuurlijk niet per ongeluk zo'n sein op bv. adres 16 en een andere op 17 zetten, want dan schakelen er dus soms twee te gelijk)...

Ariaan Hoogendijk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 dec 2008 :  09:10:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ariaan,

Koploper maakt geen onderscheid tussen Motorola en DCC wissel/sein decoders. Koploper stuurt een adres aan in de centrale en daar is geregeld welk protocol er gebruikt moet worden.
Dit heeft 1 nadeel: je kan/mag niet hetzelfde adres gebruikt voor DCC en Motorola.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

ahoogend

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 27 dec 2008 :  12:11:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, kan het zijn dat een en ander afhankelijk is van de default instelling voor magneetartikelen in de Ecos? Als ik deze nl. op DCC laat staan, reageert het sein nergens op (de wissels wel), als ik deze omzet naar Motorola dan reageert het sein wel (met Hp0/Hp1/Hp2) (de wissels blijven het gelukkig ook doen...).

Voor alle zekerheid vast opgemerkt dat ik slechts 1 wissel en 1 sein heb aangemaakt op de Ecos. De wissel op adres 1:1 (DCC), het sein op adres 5:1 (Motorola). Er kan dus geen sprake zijn van dubbel gebruik van hetzelfde adres...

Ariaan Hoogendijk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina