Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 439 / Bezoekers Vandaag: 10528
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 test ovaaltje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sbbhenk

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 19 nov 2008 :  22:24:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers,

Sinds kort ben ik gestart met koploper en dinamo.

Om te beginnen ben ik met een ovaal gestart. Sinds enige dagen kom ik echter niet verder meer.
Met het testprogramma onder algemeen kan ik de lok vooruit, achteruit en sneller en langzamer laten rijden door alle blokken heen precies zo als ik wil.
Daar waar de lok rijdt kleuren de lijnen van het sporen plan blauw.

Als ik de lok in een blok zet en het plaatje van de lok naar het bloknummer sleep wordt dit geel.
Verder lukt het mij om in het rijwindow onder blokken in het huidige blok het nummer te krijgen waar de lok staat en ik krijg in het volgend blok ook het nummer te staam waar de lok heen moet rijden.
De lok rijdt echter de andere kant op als ik gedacht had en hij stop bij het volgende blok. ( dit doet hij in elk blok vanwaar uit ik start)
Hij reageert niet op vooruit /achteruit

Mijn baantje heb ik bij gesloten.

Wie kan mij weer verder opweg helpen?

Ik hoop dat alles duidelijk overkomt ( mijn eerste keer )

Download Attachment: test.bck
5,97 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 nov 2008 :  22:34:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk (denk ik tenminste),

Voor deze keer zal ik hier antwoorden. De afspraak die ik met Leon van Perlo heb gemaakt is dat hij in principe de ondersteuning doet voro Koploper en Dinamo. Zou je een volgende keer dus gebruik willen maken van zijn mailinglijst?

Je hebt of al je blokken verkeerd om aangesloten of je moet overal in onderhouden blokken bij de eigenschappen van een blok de default rijrichting op achteruit zetten. Die heb jij nu op vooruit staan en dat is dus blijkbaar verkeerd.
Deze default rijrichting werkt alleen voor analoge locs. Als jij met digitale loc zou rijden moet je wel eerst in het rijwindow de de rijrichting goed zetten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

sbbhenk

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 19 nov 2008 :  22:49:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik heb naar eer en geweten eerst mijn problemen met dinamo in dat forum opgelost. Ik zal dit ook trachten te blijven doen
Ik probeer nu verder met koploper te gaan vandaar dat ik deze vraag nu hier stel.
Al mijn loks zij analoog.
Bij rijrichting stond vooruit aangevinkt.
Ik heb alles op nvt gezet en de lok rijdt nu tenminste rond wat jij eerder niet deed.
Bedankt voor de snelle reactie.

Henk

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 nov 2008 :  22:55:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Nogmaals ook support voor Koploper in combinatie met Dinamo gebeurd niet op deze lijst.

Je kan in jouw geval beter op achteruit zetten. Het gaat dan met analoge locs genminste altijd goed!

Voor mij nu verder een gesloten discussie.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina