Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 989 / Bezoekers Vandaag: 9631
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1016
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treinstel blijft pendelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JB47

74 berichten

Geplaatst - 15 nov 2008 :  16:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste collega's,

Het is geen groot probleem, maar ik heb al een tijd geprobeerd te begrijpen wat ik fout doe, zonder resultaat.
Dus, ik heb een treinstel dat ik een vaste route laat volgen, waarbij in het station wordt gekeerd, het treinstel rondrijdt en van de andere kant het station binnenkomt en weer keert. De route staat op "herhaal route". Ik heb de route in "vaste treinroutes" aangemaakt, waar ik geen locs heb geselecteerd, dus default "alle locs". Niets is aangevinkt.
In het rijwindow van het treinstel is onder rijgedrag een vinkje gezet bij deze route. Werkt prachtig!
Nu wil ik af en toe die pendel stoppen en haal dus het vinkje in de rijwindow van het treinstel weg. Dat heeft geen enkel effect. Ook niet na rood spiegelei of zelfs helemaal afsluiten van koploper en weer opstarten........dit treinstel blijft vastbesloten het trajectje uitvoeren....
Iemand een tip wat ik fout doe?

Ik rij met koploper 6.5 buid 504 en MRDirect 7.01 en heb een bck bestandje toegevoegd. (geloof ik...)
mvg,
Jaap

Download Attachment: Rocotest.bck
91,29 KB

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 15 nov 2008 :  16:35:43  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JB47

In het rijwindow van het treinstel is onder rijgedrag een vinkje gezet bij deze route. Werkt prachtig!
Nu wil ik af en toe die pendel stoppen en haal dus het vinkje in de rijwindow van het treinstel weg. Dat heeft geen enkel effect. Ook niet na rood spiegelei of zelfs helemaal afsluiten van koploper en weer opstarten........dit treinstel blijft vastbesloten het trajectje uitvoeren....(geloof ik...)
mvg,
Jaap





Je kan in het rijwindow "automatisch rijden" ook stopzetten... Klikken op knopje links boven en dan kiezen "verwijderen uit blok" of "alleen automatisch rijden stoppen". Ik zou het laatste kiezen, en dan denk ik dat hij moeten blijven staan (ik kan het NU niet proberen).
Dus bv. doen tijdens keertijd in station.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

JB47

74 Posts

Geplaatst - 15 nov 2008 :  16:48:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Bedankt, dat is de manier!
Ik heb inderdaad automatisch rijden opgeheven voor dit treinstel, daarna het automatisch rijden weer op gang gebracht door hem naar het volgende blok te slepen en ja hoor, hij blijft nu keurig in dezelfde richting doorrijden.
Bedankt!
mvg,
Jaap
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1914 Posts

Geplaatst - 15 nov 2008 :  17:02:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jaap,

In het rijwindow op het tabblad rijgdrag kun je onderaan zien welke vaste routes actief is. Daarachter kun je op een kruisje klikken om die vaste route te beeindigen. De trein gaat dan weer gewoon automatisch rijden.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina