Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 977 / Bezoekers Vandaag: 9619
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1016
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 te vroeg afremmen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marco

Netherlands
107 berichten

Geplaatst - 27 okt 2008 :  18:54:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Als de trein uit blok 23 naar blok 13 rijd gaat hij in blok 13 helemaal afremmen terwijl hij gewoon op snelheid moet blijven rijden tot de 2e bezetmelder.
Ik heb ik alles meerdere malen nagekeken maar kom er niet uit.
Dit gebeurt bij alle treinen.
Groetjes Marco


Download Attachment: treinbaan.bck
54,16 KB

een beginner die nog een beginner blijft!!

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 okt 2008 :  19:35:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

Als de trein uit blok 23 naar blok 13 rijd gaat hij in blok 13 helemaal afremmen terwijl hij gewoon op snelheid moet blijven rijden tot de 2e bezetmelder.
Ik heb ik alles meerdere malen nagekeken maar kom er niet uit.
Dit gebeurt bij alle treinen.

een beginner die nog een beginner blijft!!



ha die Marco

Ik denk dat je de begrippen lokomotief en treintypes door elkaar gebruikt.
Bij de Benelux zit het bv.net andersom, de lok is 1186 , het treintype is benelux.

Bij de koploper Aegon hoort treintype sneltrein, stoptrein of zoiets.
Dan kun je hem ook in bepaalde blokken laten stoppen enz.

Bij de Aegon heb je max snelheid vooruit van het treinstel 10 kmh, is "nogal" traag, bij het treintype is het 35kmh maar dat helpt niet koploper neemt het maximum.
Normaal ligt de lok het hoogste in snelheid , maar hij kan natuurlijk ook tragere treintypes rijden.

Dus Duitse e-lok : bv max 50 kmh (nu 25, jij rijdt wel traag) en dan
treintype sneltrein bv . max 50, min 10 gem:30 0-50 10 seconden of
goederentrein bv. max 40 min 10 gem 25 0-50 20 seconden.

Uit de combinatie lok en zijn treintype ontstaat dan het gedrag van de trein in een bepaald blok. De 1186 kun je dan ook een geoderentrein laten rijden bv. en dit zonder de stops etc. van de Benelux.

gegroet kplRsd

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 okt 2008 :  19:48:31  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

Als de trein uit blok 23 naar blok 13 rijd gaat hij in blok 13 helemaal afremmen terwijl hij gewoon op snelheid moet blijven rijden tot de 2e bezetmelder.
Ik heb ik alles meerdere malen nagekeken maar kom er niet uit.
Dit gebeurt bij alle treinen.




Let op je hebt ook snelheidreductie staan voor de wisselstraat 13 naar 14 15kmh !!!
13 naar 1 is iets sneller 20kmh....

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 27 okt 2008 :  19:50:40  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi Theo,

Ik denk dat ik eerst alles eerst maar de juiste benaming moet gaan geven. Wat betreft de snelheid; dit valt wel mee hoor. Zo langzaam rijden ze niet. De koploper Aegon is een tijdje niet op de baan geweest, daarom klopt de snelheid voor-achteruit niet.
Bedankt voor je reactie.
Tot gauw,
Marco

een beginner die nog een beginner blijft!!
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 okt 2008 :  20:05:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

hoi Theo,

Ik denk dat ik eerst alles eerst maar de juiste benaming moet gaan geven. Wat betreft de snelheid; dit valt wel mee hoor. Zo langzaam rijden ze niet. De koploper Aegon is een tijdje niet op de baan geweest, daarom klopt de snelheid voor-achteruit niet.




Ik verdenk vooral die wisselstraat beperking, want die geldt voor alle treinen.
Indien je de "uitgebreide versie" opzet, kun je het afremmen voor die snelheid uitstellen tot bv de stopsectie van 13.

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 okt 2008 :  20:34:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

het probleem begint in de basis, jij rijdt met geijkte snelheden, maar naar mijn mening met ongeijkte locomotieven. Je hebt 4 locs geijkt met dezelfde constant oplopende naar mijn mening lage waardes, met exact dezelfde instellingen. Het ontbrekende ijktraject bevestigde mijn vermoeden, dat je zo maar wat waarden ingevoerd hebt. Als je het ijken daadwerkelijk uitgevoerd hebt, kan je gaan beginnen met maximum snelheden in blokken en wisselstraten. Bovendien lijken een aantal blokken zoals blok 23 erg lang, je zou een extra bezetmelder in kunnen bouwen, waar vanaf de loc zou mogen gaan remmen. Ook de snelheden bij treintypes en een afremtijd van 10 seconde vanaf 50 km./uur zullen lang uitrijden veroorzaken.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 27 okt 2008 20:39:19
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 28 okt 2008 :  15:15:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik rijd inderdaad met treinen die (nog) niet zijn geijkt.
De snelheden die zijn opgegeven vond ik wel aardig al is dit op deze manier natuurlijk niet de bedoeling.
Toch rijden de treinen niet onaardig. Ook de wisselstraten worden rustig bereden.

Blok 23 is later tussen gevoegd maar is echt niet te lang. De totale lengte van het blok is ongeveer 3 mtr. Er zitten wel langere blokken in mijn baan.

Ik ga eerst alles maar eens van de juiste naam voorzien (zie eerder bericht), probeer daarna een trein te ijken en kijk hoe het één en ander zich gaat gedragen. Als er nog problemen zijn meld ik me wel weer. Bedankt voor de reactie's.
Met groet, Marco

een beginner die nog een beginner blijft!!
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 29 okt 2008 :  15:26:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Marco,

Nu pas je bericht kunnen lezen. Ik denk dat je nu al de goede weg op bent, ook met de adviezen over het ijken over de locs. Als je nog verdere vragen hebt hoor ik het wel weer.

KPLRZD

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina