Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 201 / Bezoekers Vandaag: 12576
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Stop sensor wordt voorbij gereden ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Willy

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 24 okt 2008 :  19:09:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
Ik heb het volgende probleem (eigenschap) een trein rijd het een blok binnen en in het daarop volgende blok is bezet (schaduwstation van 3 sporen)de trein die richting het blok gaat stopt vervolgens op de wissel (ontsporing ten gevolgen omdat het wissel schakeld) of komt in het volgende blok tegen de volgende trein in dat blok. De sensor zit voor de wissel of moet deze een bepaalde afstand hebben voor de wissel, voor de rest doet alles het goed voor een eerste test, maar dit is een lastig probleem of doe ik het gewoon fout als beginner zijnde.
O ja ik rij met Märklin C rails.

Met vriendelijke groet Willy

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 okt 2008 :  23:58:00  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy

Ik heb het volgende probleem (eigenschap) een trein rijd het een blok binnen en in het daarop volgende blok is bezet (schaduwstation van 3 sporen)de trein die richting het blok gaat stopt vervolgens op de wissel (ontsporing ten gevolgen omdat het wissel schakeld) of komt in het volgende blok tegen de volgende trein in dat blok.



Willy, remt de trein "zichtbaar" af of niet ?
Loopt op het scherm het decoder nummer mee naar het volgende blok of staat het nog in het vorige blok ?

Het zou kunnen dat koploper de trein "verliest" bij het binnenrijden van dat laatste blok (bv. door typefout in bezetmelder nummers).
Ofwel is de stopsectie veel te kort voor de gekozen minimum snelheid (bij treintype, NIET bij loc eigenschappen).

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  06:51:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Even een aanvulling: de minimumsnelheid uit treintype geldt alleen als er wordt gereden met geijkte snelheid. Anders geldt toch hetgeen is ingevuld in onderhouden locomotieven op tabblad "decoderstappen".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  09:28:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
@ Dentheo
De trein remt zichtbaar af en het decoder nummer waar de trein zich bevind loopt mee, heb de contacten dmv een handmatige rit gecontroleerd en ze doen het allemaal in de juiste volgorde,
misschien niet onbelangrijk ik met de treinen n og leren remmen.

@ Paul
Ik heb in trein treinhonderhoud de snelheid van de treinen terug gezet naar 50 a 45 km en het probleem blijft, maar hij rijdt niet zover als hij eerst deed maar nog wel het volgende blok in of half op de wissel en met de zelfde trein steeds een ander probleem anders zou het aan de trein kunnen liggen, maar dat is het helaas niet.


Met vriendelijk groet Willy (met veel vertraging op de baan)

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  11:09:55  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy

@ Dentheo
De trein remt zichtbaar af en het decoder nummer waar de trein zich bevind loopt mee, heb de contacten dmv een handmatige rit gecontroleerd en ze doen het allemaal in de juiste volgorde,
misschien niet onbelangrijk ik met de treinen n og leren remmen.



Willy,
Heb je de locomotieven geijkt, of rij jij met decoderstappen ? Hoe lang is uw stopsectie ?

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  12:39:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
dentheo

Ik rij nog niet geijkt, lijkt me nu wel een goed plan om te doen,
mijn stop sectie is ongeveer 12 cm (is dat wel genoeg?)
Mijn stop sensor zit net voor de wissel ?! is dus niet goed denk ik nu.

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  17:48:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Willy,

In HO houd ik zelf stopsecties van minimaal 40 ā 50 cm aan. Dan wordt er mooi gestopt. 12 cm is voor HO in ieder geval echt te kort. Ik denk dat daar je probleem zit en zou zeker de stopsectie vergroten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 25 okt 2008 17:50:36
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  18:47:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
Hoi Dirk,

Ik zat daar al over na te denk maar dat zal nu niet lukken heb een proef baan liggen en kan daar de lengte niet op kwijt maar zal zeker met de echte bouw er rekening mee houden de schaduwstations en hoofdstation zullen sporen van rond de 1,50M krijgen en dan zal het beter moeten gaan heb nu stukken van hoog uit 30 a 40 cm liggen en dat rijd dus niet fijn.

Heb de locs langzamer doen rijden en dat geeft een kleine verbetering maar dan duurt de test wel heel erg lang en krijg dan de melding dat de trein stil staat in blok . maar dat heb ik al op gelost door de tijd wat hoger te zetten.

En voor Paul ik ben dik te vrede over de werking van JOUW KOPLOPER weer een te vrede en blij Koploper rijder erbij.

Met vriendelijke groet Willy.

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.

Bewerkt door Willy op 25 okt 2008 18:48:40
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  22:36:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Willy,

Mijn baan is nog in opbouw. Ik bouw het geheel in gedeeltes en ik rijd ondertussen op het gedeelte dat klaar is. Ik ben nu bezig met het schaduwstation. In het oude gedeelte daarvan zitten nog stopsecties van 30 cm (HO). Dat betekent dat de treinen in die blokken echt langzaam moeten rijden, om er voor te zorgen, dat ze niet doorschieten. Ik heb dus ook al doende geleerd.
In ieder geval veel plezier met Koploper en ik ben het helemaal met je eens: het is een fantastisch programma met een fantastische ondersteuning.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 26 okt 2008 :  12:36:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
Hoi Dirk,

Heb de remsectie naar achter gezet +- 20 com en nu gaat het beter aar natuurlijk niet te hard rijden maar voor het testen is het oke.

Thanx iedereen voor de reacties.


Met een vriendelijke groet Willy ( zonder vertragingen)

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina