Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 93 / Bezoekers Vandaag: 1311
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders in kopspoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 15 okt 2008 :  21:15:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb momenteel in de kopsporen van mijn station twee bezetmelders.
De eerste als inrij de tweede NA de ontkoppelrail.
Maar dat geeft problemen.

Rij ik na aankomst iets terug om te ontkoppelen, dan staat de lok na het ontkoppelen in de stopsectie en treinstam in de rest , OK.
Nu rangeer ik achteraan andere lok ... hoe krijg ik die in dat blok om automatisch weg te rijden ?? De eerste terug eruit gooien en tweede erin.

Is beetje gek, want ik wil de eerste binnengekomen lok nadien naar een blokje in bundel slepen zodat hij daar netjes "semi-automatisch" naartoe rijdt...

Zou ik een derde bezetmelder moeten gebruiken en de trein over de tweede bezetmelder laten doorrijden. Dan kan ik van de derde bezetmelder een "kort" blok maken...

Iemand idee en ervaring ?

Theo vanop de heide

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 okt 2008 :  23:33:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Theo,

ik gebruik zelf hiervoor een kort blok van 18 cm., de lok rijdt vanuit de stopsectie door naar het volgende blok van 18 cm. De stopmelder is nu dus vrijgekomen, en kan je de 2e loc binnen laten rijden, die de wagons doordrukt tot de 1e stopsectie. Je idee was dus helemaal goed.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 okt 2008 :  10:18:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels

Hallo Theo,

ik gebruik zelf hiervoor een kort blok van 18 cm., de lok rijdt vanuit de stopsectie door naar het volgende blok van 18 cm. De stopmelder is nu dus vrijgekomen, en kan je de 2e loc binnen laten rijden, die de wagons doordrukt tot de 1e stopsectie. Je idee was dus helemaal goed.

Software modeltreinen



Walter kun je dan die eerste stopsectie kort maken en de trein als het ware "erover" laten doorrijden ? Anders scheelt mij dat snel één rijtuig in de lengte ..

Theo

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 16 okt 2008 :  10:43:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Je moet er altijd voor zorgen dat de 1e stopsectie vrij is.
Als jij over die sectie doorrijdt en er staat een wagon op de 1e stopsectie dan werkt het ook niet.

Dat komt als de 2e lok aan wil koppelen en de stopsectie is al bezet dan stopt deze direct, de stopmelder is immers al bereikt volgens Koploper.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina