Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 340 / Bezoekers Vandaag: 1426
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 340
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Communicatie probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

F. Roest

25 berichten

Geplaatst - 03 okt 2008 :  19:36:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal
Ik krijg in mijn communicatielog af en toe de melding " 6857921(v):Joystick enable: Er is geen joystickdriver aanwezig! ". Ik gebruik KL in combinatie met Lenz 3.5. Ik gebruik geen Speciale Fucnties (kraan,e.d.) en dus ook geen joystick. Het gevolg is wel dat de communicatie met Lenz ongemerkt(zonder beeldschermmelding/signaal) wordt afgebroken. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor. Maar de chaos is dan wel compleet met 9, out-of control rijdende, treinen. Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?
vrgr
Floor

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 03 okt 2008 :  19:51:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Floor,

Ik herinner me dat er eerder problemen zijn geweest met een joystick. Zie hiervoor het bijgevoegde draadje. http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1333
Ik weet niet of het je probleem oplost, maar het zeker de moeite van het nalezen waard. Het Joystick verhaal begint overigens pas op bladzijde 2. Het probleem toen was dat er ergens een joystick driver op een poort was blijven hangen, als ik het goed begrepen heb.
Eventueel kun je met zoeken op "joystick" in het forum nog meer gerelateerde draadjes vinden. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 04 okt 2008 :  20:04:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, Dirk en ik hoop dat Paul meeleest.

Dirk,
bedankt voor je tips. Ik heb ze opgevolgd, maar het heeft me helaas niet veel verder gebracht.

Paul,
kun jij mij iets verder helpen. Koploper genereert eerder genoemde melding op een bepaald moment, wat zou hier de aanleiding van kunnen zijn? Er moet toch een rede zijn waarom het programma opeens een joystick wil inschakelen en vervolgens tot de ontdekking komt dat er hiervoor (op zich terecht) geen driver beschikbaar is op com1. Of interpreteer ik deze melding verkeerd?

vrgr
Floor

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 okt 2008 :  21:25:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Floor,

Melding komt in principe altijd te staan in het logwindow als jij de optie voor diverse foutmeldingen aanzet. Heeft niets maar dan ook niets met commpoorten te maken. De link die jij legt kan ik dan ook niet volgen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 07 okt 2008 :  13:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul
Als ik je goed begrijp, zegt je dat het feit dat de communicatie met de Lenz centrale af en toe ongemerkt wegvalt, niets te maken heeft met de foutmelding van/over de joystick. Je begrijpt dat ik er maar van de buitenkant tegen aankijk. Opvallend voor mij was dat er telkens deze foutmelding had plaatsgevonden voordat het communicatieprobleem zich voordeed, vandaar mijn oorspronkelijke suggestie en vraagstelling. Rest natuurlijk de vraag wat adviseer je mij te doen om het probleem cq de oplossing dan wel boven water te krijgen?
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 okt 2008 :  13:50:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Floor,

Ik zou het niet weten wat de oorzaak is. Van mijn Lenz testers krijg ik deze berichten niet te horen (en ook niet van andere Lenz rijders). Welke versie van Koploper gebruik jij?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 09 okt 2008 :  19:14:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul
Ik gebruik versie 6.5 build 515.
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 okt 2008 :  20:50:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Floor,

Oke dat is in ieder geval 6.5. Ik weet niet of er nog andere Lenz rijders zijn met hetzelfde probleem. Ik zou niet weten hoe we de oorzaak van jouw probleem naar boven kunnen krijgen.
Ik zou graag willen weten of er meerdere gebruikers zijn met het door jouw beschreven probleem.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1091 Posts

Geplaatst - 10 okt 2008 :  12:54:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Dinsdag was ik wat seinen aan het testen (adressering en seinbeelden checken) en daarbij had ik even de communicatielogging aangezet om te kijken welke adressen verstuurt werden.
Ik heb daarin een keer dezelfde melding over de joystick gezien. Heb er verder geen acht op geslagen omdat ik met de seinen bezig was.
Ik had geen verlies van communicatie, kon gewoon doortesten.
Ik zal van het weekend eens proberen of ik het kan reproduceren.

Ik rijdt ook met Lenz 3.5 (LZ100+ LI100 + LV100 + LV102).

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 okt 2008 :  13:21:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

Die melding over de joystick komt altijd; daar hoef je dus niet naar te zoeken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina