Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 2276
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Beginnersvragen Marklin c-rail
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rdevisser

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 17 sep 2008 :  18:48:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Ten eerste is dit een super forum voor koploper wat ik al gemerkt en gelezen heb.

Ik ben helemaal nieuw met Koploper, en uiteraard heb ik ook wat vragen waar jullie me uiteraard mee kunnen helpen.
Ik rij op dit moment met Marklin C-Rails en Central station met de oude manier van seinbeinvloeding stopsectieonderbreking dmv de rode driehoekjes. Op dit moment kan ik ongeveer 20 blokken creeren.
Nu de vragen:

Moet ik elk blok apart isoleren (rijstroom) van het volgende blok? (met de rode driehoekjes). Zodat elk blok apart wordt aangesloten op de ringleiding met in elk blok twee bezetmelders begin en eind?
Ik wil als bezetmelder de C-rail massa knippen aan de onderzijde.
En waar de seinen staan begrijp ik uit div forums kunnen de secties eruit want koploper weet waar de trein moet stoppen? Dus dan blijven de frontseinen van de loc branden bij een rood sein?

En dan voorlopig de laatste vraag: