Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 337 / Bezoekers Vandaag: 3583
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Carsysteem MCC
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

balthazor

Netherlands
117 berichten

Geplaatst - 25 aug 2008 :  16:12:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Na aanleiding van http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1525

Heb ik een vraag

Ondersteunt Koploper nu 2 digitale systemen (twincenter + UCCI controller) op 1 pc of moet je voor het Carsysteem een aparte pc met een aparte koploper versie hebben ?

Wat dus kan betekenen 2 schermen 2 toetsenborden en 2 muizen.

Erik.



MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 aug 2008 :  16:41:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Het zijn 2 verschillende databases die niet samen in 1 Koploper passen.

Wat wel zou kunnen is dat je op 1 Pc 2x Koploper kan draaien die naar verschillende commpoorten en databases kijken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 25 aug 2008 :  16:43:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Krijg je dan niet de melding in de trend van: "Koploper is reeds gestart"? Staat me namelijk bij dat ik dat wel eens gezien heb als ik Koploper (per ongeluk) 2x startte.

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 aug 2008 :  17:24:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Klopt maar daar kan je omheen Ik noemde het bewust nog niet. Eerst maar even afwachten wat Erik wil. Je kan met die omweg ook zaken omzeep helpen als je niet goed weet waar je mee bezig bent.

Ik gebruik dit zelf om de netwerkversie op 1 Pc te kunnen testen. Soms dus wel 3 of 4 verschillende Koploper sessies actief op 1 Pc.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 26 aug 2008 08:12:47
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  07:54:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik

Twee beeldschermen, muis en toetsenbord is niet nodig. Je kan namelijk met een switch met 1 toetsenbord, muis en beeld scherm twee of meer pc bedienen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  09:15:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst

Erik

Twee beeldschermen, muis en toetsenbord is niet nodig. Je kan namelijk met een switch met 1 toetsenbord, muis en beeld scherm twee of meer pc bedienen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )



Daarom zij ik ook KAN betekenen.

Erik.



MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  09:54:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Dave,

Eerst maar even afwachten wat Erik wil.

Mvg,
Paul.



Wat Erik wil kan dus niet.
B.v. de S88 aangesloten op twincenter ook gebruiken voor car system,
Speciale acties gebruiken die ik nu ook voor treinen gebruik.


@paul

Wat is er nu veranderd in koploper. Wat houd de ondersteuning van het carsystem in koploper nu in ?
Ik heb nog nooit dinamo gebruikt dus weet ook niet of daar meer opties bij gekomen zijn.






MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  11:24:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Je kan wanneer je een database aanmaakt voor Dinamo nu ook kiezen om het MCC-carsysteem van Leon van Perlo te creeren.

Het combineert zeker niet met andere digitale systemen in 1 database.

Voor meer informatie over het MCC-carsysteem zie: http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 26 aug 2008 :  22:41:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Bedankt paul voor de info ik weet even genoeg.
Het MCC systeem snap ik ging mij even over de combinatie met koploper
Ik zit nog te twijfelen daar het duitse systeem (via infarood) wel te combineren valt daar het ook aangestuurd wordt door de twincenter.

Het wordt dus toch 2pc's of meerdere Koplopers op 1 pc draaien of het infarood systeem.

Erik.






MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 27 aug 2008 :  22:24:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik maak reeds verschillende jaren gebruik van het DCCar systeem (zoals Erik zegt het Duitse systeem ) en dat werkt perfect samen met trein- en autosturing via één Koploper-programma op één systeem.

Zo blijven de speciale functies ook bruikbaar voor het car-systeem,
dit daar je ze eigenlijk beschouwd als een trein (aansturing via dcc) in een andere rijlus. De bezetmelders kunnen via dezelfde rijregelaar worden ingelezen.
Maar vergeet niet dat er ook een enorm aantal nadelen zijn aan dit DCCar systeem ... Om een mooi verloop van het car-systeem te krijgen dien je verschrikkelijk veel bezetmelders in je rijweg in te bouwen.
Het IR-signaal kan gestoord worden door andere zenders en/of lichtbronnen (denk hier bijvoorbeeld aan direct zonlicht, TL-verlichting, afstandsbedieningen, etc ...).

Geen afbreuk aan 't systeem van Leon Van Perlo ... ('k Heb het zien werken op Railz), per slot van rekening vind ik zijn snelheidsregeling realistischer dan het DCCar systeem, en om het DCCar systeem optimaal te doen werken dien je toch wat kennis in CV's te hebben ... De laatste decoder heeft vele extra's aan boord, maar vragen ook weer de nodige instellingen. En 't is niet goedkoop.

Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.4
Ga naar bovenaan de pagina

Aad V

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 04 jul 2009 :  21:06:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Aad V  Reageer met citaat
Hoi Bert,

jij gebruikt dccar met Koploper.
Maak je ook gebruik van de te verkrijgen
pc-zender van DC-Car in Koploper?


Groetjes,

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

Aad V

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 08 jul 2009 :  21:15:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Aad V  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

zijn er hier nog andere die werken emt dc-car en koploper??

Zoek namelijk informatie omtrent de pc-zender die heri bij zit.
Of het ook werkzaam is te maken met Koploper

Groetjes,

Aad
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina