Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 190 / Bezoekers Vandaag: 6014
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmeldingen niet uit blok te verwijderen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Thomass

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:24:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
Goedenavond met zijn allen,

Vandaag ben ik bezig geweest met het fysiek aansluiten van de blokken. Dus ook vanuit Koploper.
nu had ik wat foutjes gemaakt, door in twee (6 en 8)blokken gelijke bezetmeldingen te plaatsen (1.09 en 1.10). Achteraf was blok 6 niet nodig, en heb deze weer netjes (binnen Koploper) afgekoppelt en de bezetmeldingen ongedaan gemaakt. Echter koploper komt telkens weer terug met de mededeling dat zowel 1.09 en 1.10 in twee blokken (6 en 8) voorkomen. als ik blok 6 dan weer oproep, en in de eigenschappen de bezetmeldpunten verwijder (ont-vinken)daarna de database weer safe, blijkt dat de twee bezetmeldpunten toch nog (of weer) in blok 6 staan.
waar maak ik een fout met het verwijderen van deze twee bezetmeldpunten in blok 6

Thomass


Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:32:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Thomass,

Zonder in je database te kijken is het lastig aan te geven waar nog wat is blijven hangen. Heb je bijvoorbeeld bij het baanontwerp ook weer alles netjes teruggezet. Als je je database op het forum zet, kan er even gerichter gezocht.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:33:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomass,

Ik heb geen idee. Als je even je database upload wil ik ook wel eens kijken wat er gebeurd.
Worden eventueel andere wijzigingen wel opgeslagen?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:40:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Thomass,

Ik heb geen idee. Als je even je database upload wil ik ook wel eens kijken wat er gebeurd.
Worden eventueel andere wijzigingen wel opgeslagen?

Mvg,
Paul.



Natuurlijk sorry'...

Download Attachment: Fleimelen.bck
60,47 KB

Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:46:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomass,

Ik ga naar de eigenschappen van blok 6 en dan het tabblad bezetmeldingen. Bij "Bezet bij" haal ik alle bezetmeldpunten weg en druk op "Ok".
Hierna sluit ik onderhouden blokken af en op de vraag of de gegevens weggeschreven moeten worden antwoord ik bevestigend.

De bezetmeldpunten zijn nu weg en blijven weg bij blok 6.

Ra ra, wat doe jij anders?

Kan je wel andere wijzigingen aanbrengen?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:48:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Thomas,

kijk eens bij onderhouden blokken, open nu blok 6, onderaan in bezet bij staan nog steeds de 2 bezetmelders aangevinkt, haal deze ook weg, dan is jouw probleem opgelost,

Edit Walter Oeps Paul was mij 2 minuten voor.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 07 aug 2008 22:50:08
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  22:59:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
heb ik het nogmaals gedaan, zoals jullie het beschreven, (en op welke wijze ik het ook eerder had gedaan) dan zijn ze daadwerkelijk ook weg. maar bij het afsluiten van onderhoud blokken, krijg ik wederom deze melding. bij het weer openen van de onderhoud en blokken en eigenschappen staan ze er weer in.
ik heb dit ook gedaan bij een ander blok, en daar gaat het wel goed.
Ik zou natuurlijk blok 6 gewoon kompleet kunnen verwijderen, maar dan weet ik nog niet wat er niet goed gaat.!!!

Thomass

Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  23:04:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Thomas,

je kan het niet gebruikte blok 6, zonder meer verwijderen, levert geen nieuwe problemen op,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  23:14:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
Ahh, zelfs de blokken verwijderen dus zowel 6, 13, 21 en 28, gaat goed tot het gesaved wordt. en ik vermoed dat het daar fout gaat.
bij het herstarten van het systeem, staan de blokken gewoon weer op hun plaats en de bezetmelding staan er ook weer in.

Ik kreeg nog wel het idee om de hele databaas te wissen, maar als ik "algemeen, >> database verwijderen" gebruik, blijkt mijn database niet aanwezig ???? maar kijk ik in de directory "C:\ProgramData\pahasoft\koploper\database" dan staat ie er gewoon bij????
..
Afin, morgen weer een dag,

Thomass

Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)

Bewerkt door Thomass op 07 aug 2008 23:18:58
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  23:31:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomass
Misschien staan je rechten ingesteld op "alleen lezen", je kunt dan bestanden niet veranderen. Probeer eens in te loggen als beheerder, wellicht dat het probleem dan niet optreedt.


quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomass

Ahh, zelfs de blokken verwijderen dus zowel 6, 13, 21 en 28, gaat goed tot het gesaved wordt. en ik vermoed dat het daar fout gaat.
bij het herstarten van het systeem, staan de blokken gewoon weer op hun plaats en de bezetmelding staan er ook weer in.

Ik kreeg nog wel het idee om de hele databaas te wissen, maar als ik "algemeen, >> database verwijderen" gebruik, blijkt mijn database niet aanwezig ???? maar kijk ik in de directory "C:\ProgramData\pahasoft\koploper\database" dan staat ie er gewoon bij????
..
Afin, morgen weer een dag,

Thomass

Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)



Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 07 aug 2008 :  23:38:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bverbiest

Thomass
Misschien staan je rechten ingesteld op "alleen lezen", je kunt dan bestanden niet veranderen. Probeer eens in te loggen als beheerder, wellicht dat het probleem dan niet optreedt.



Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
[/quote]

Daar had ik zelf in eerste instantie ook aangedacht, maar Koploper wordt al automatisch in de "beheerder mode" opgestart, dit om bekende problemen met vista te voorkomen.
Thomass


Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 aug 2008 :  06:59:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomas,

Het is niet aan te bevelen om databases te zetten in programfiles. Als je nu ook een volledig schone installatie zou doen, plaats Koploper de databases ook op een andere plaats.
Je zou zelf even de databases kunnen verplaatsen en dan in Koploper de andere basisdirectory aangeven bij selecteren databases.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 08 aug 2008 :  09:48:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Thomas,

Het is niet aan te bevelen om databases te zetten in programfiles. Als je nu ook een volledig schone installatie zou doen, plaats Koploper de databases ook op een andere plaats.
Je zou zelf even de databases kunnen verplaatsen en dan in Koploper de andere basisdirectory aangeven bij selecteren databases.

Mvg,
Paul.



Goede morgen allen,

Vanmorgen Koploper compleet gedeinstaleerd, en opnieuw geinstaleerd.
in Een eigen directory. De databaas (backup) stond toch op de server, dus veel ging er niet verloren.
En zie het werkt weer allemaal.

Ik ben weer helemaal blij, en ga weer vrolijk verder met deze veelzijdige bezigheid.

Thomass

Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet op FL-Picolo rails)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina