Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 189 / Bezoekers Vandaag: 104
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Littfinsky Dicostation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kramer

Netherlands
73 berichten

Geplaatst - 17 jul 2008 :  21:47:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Heeft er iemand al gestoeid met de combinatie Dicostation en koploper?
Als ik het goed heb gelezen kan deze knoploze centrale met het P50 of P50X protocol omgaan.
Dus zonder dat Paul een bit hoeft te verzetten zou dit moeten kunnen samenwerken met koploper.
of ben ik wat te optimistisch?

http://www.ldt-infocenter.com/english/dicostation_e.htm



Met vriendelijk groet,
Peter Kramer
Digitaalservice.nl

N-Spoor IB, HSI, OM32, Selectrix, DCC, Motorola, Koploper

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 jul 2008 :  22:10:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Helaas hoor ik hier negatieve berichten over. De plek waar deze opmerking vandaan komt zal je misschien verbazen (mij ook): italie!!
Ergens bij de loc aansturing gaat het volgens mij fout. Maar dat weet ik zelf dus ook niet 100%

Er is dus ergens iets wat niet geheel klopt met het P50 wn P50X protocol. Ik zou het graag verhelpen, maar heb de spullen niet en dus is support hiervoor niet te doen.

Was het ook niet zo dat er nog een software laag tussen geplaatst moet worden om dit aan de praat te krijgen. Het is dan ook niet echt een ideale situatie. Hoe meer lagen ergens tussen hoe groter de kans op fout en dat de producenten naar elkaar gaan lopen wijzen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 17 jul 2008 :  22:23:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Paul,

Wat ik ervan begrijp is dat de module met aparte software wordt ingesteld.
Voor Koploper zou het gewoon een IB met een compoort.

Er zal dus wel een driver geladen moeten worden om de USB <-> Serieëel conversie voor zijn rekening te nemen.
Als er meer dan een driver tussen moeten zitten,(de DSI software misschien?) zal dit de betrouwbaarheid inderdaad niet doen toenemen.

Ik heb hem ook nog niet in mijn handen gehad maar het concept lijkt mij interresant.



Met vriendelijk groet,
Peter Kramer
Digitaalservice.nl

N-Spoor IB, HSI, OM32, Selectrix, DCC, Motorola, Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

E03

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 14 aug 2008 :  22:09:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Jij verkoopt Littfinski.
Kun je niet een kleine testbaan opzetten met Koploper met het DICO station en deze laten proef draaien?
Mocht dit goed gaan dan heb je denk ik iets zeer moois in handen wat betreft de combinatie met Koploper.
Ben zeer benieuwd want ik ben vast niet de enige die de "spontane" resets van het TC of IB meer dan zat zijn.

Werner


TC, Koperloper, Fleischmann, TRIX en ROCO, Trix C-rails, HSI88, Periode II, III en begin IV, SBB, DB en DR

Bewerkt door E03 op 14 aug 2008 22:09:59
Ga naar bovenaan de pagina

E03

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 15 aug 2008 :  11:29:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Sorry, Littfinski wordt door Jaap Kramer verkocht.

Misschien kunnen we hem eens benaderen. Ik zal hem een mailtje sturen.

Werner

TC, Koperloper, Fleischmann, TRIX en ROCO, Trix C-rails, HSI88, Periode II, III en begin IV, SBB, DB en DR
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 aug 2008 :  11:40:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Werner,

Ik denk niet dat dit veel zin heeft. Jaap Kramer is een keer langs geweest bij mij en we konden vanuit Koploper wel de spanning aan/uitzetten. Meer konden we eigenlijk niet testen.

Toch vermoed ik ergens dat er een opdracht zit die niet of onjuist is vertaald in de Dicostation, want anders had Koploper er wel mee kunnen werken. Nu hoor ik van verschillende kanten dat het niet werkt (zelfs uit Italie!).
Daar Dicostation zelf zegt compatible te zijn met het protocol van de IB ga ik zelf beslist geen aanpassingen in Koploper en ook niet zoeken waarom het fout gaat. Er speelt nog meer maar dat ga ik en wil ik niet algemeen neerschrijven.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

E03

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 15 aug 2008 :  21:05:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Het is wel jammer, maar helaas.
Vanavond weer 2x een "spontane" reset gehad. (Alleen bij mij gaat hij helemaal uit.)

Denk er serieus over na om een andere centrale (geen IB of TC) te kopen. Ik weet alleen nog niet in welke richting ik moet zoeken.
Aangezien ik hoofdzakelijk met Koploper rij dacht ik in het DICO station de ideale oplossing te hebben gevonden.

Ik snap ook wel dat jij je programma niet gaat aanpassen, met de andere centrales werkt het prima, dan zal de Littfinski hardwarematig iets niet goed hebben.

Werner

TC, Koperloper, Fleischmann, TRIX en ROCO, Trix C-rails, HSI88, Periode II, III en begin IV, SBB, DB en DR
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 16 aug 2008 :  12:43:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Werner,

Als ik jou was, zou ik eens kijken naar een Tams. Aan te sturen als een Intellibox en geen resets. Er lopen draadjes over dit onderwerp. In een Tams zit echter geen booster ingebouwd, die moet je dus wel kopen. Jaap Kramer heeft boosters van Lifftinsky voor 70 euro. De Tams Easy Control is ook verkrijgbaar bij Conrad. Rechtstreeks uit Duitsland gaat ook goed. Voor een Intellibox krijg je meestal nog wel 225 of zo en dan ben je al een heel eind. Een HSI heb je dan nog niet, die zal je los moeten kopen. Die combinatie werkt bij mij goed in ieder geval. Bij een Dicostation heb je het nadeel dat je niet even met de hand kunt rijden, en dat doe je in de praktijk er toch wel vaak even tussendoor.

Succes

Tom Prins

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 16 aug 2008 12:51:06
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 19 aug 2008 :  23:57:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Als het Dicostation (nog) niet Koploper compatibel is, is de DCC command station zelfbouw pakket uit de Elektor het misschien al wel.
Ook daar wordt Koploper genoemd als mogelijk software pakket.

Een vraag aan Paul, ben jij ervan op de hoogte cq. bij betrokken geweest en kan je ons vertellen of deze centrale wel goed reageert op koploper?
Hoewel een prijs van deze zelfbouw centrale nog niet bekend is kan het mogelijk voor sommige interresant zijn.

zie http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2008/september/dcc-command-station.645354.lynkx


Met vriendelijk groet,
Peter Kramer
Digitaalservice.nl

N-Spoor IB, HSI, OM32, Selectrix, DCC, Motorola, Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 aug 2008 :  06:55:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Simpel antwoord: totaal niet bij betrokken en ik geef derhalve geen enkele garantie dat het met Koploper werkt!!!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

HFV

11 Posts

Geplaatst - 22 sep 2008 :  16:30:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Al een keuze gemaakt Peter?
Op Beneluxspoor hebben Karst Drenth en Wim Ros een computerinterface inclusief S88 aansluiting voor de Roco muizen gepresenteerd. Tientjeswerk en functioneert uitstekend met Koploper.

groet,

Henk

Bewerkt door HFV op 22 sep 2008 16:31:20
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 22 sep 2008 :  22:45:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat
Ja, Ik weet het Henk ook zeer interresant.

maar ik heb een DCCcommandstation besteld.
Ik wil graag weten wat je daarmee kan en of deze ook 'koploper' geschikt is. Het gaat mij dus niet zozeer om de prijs maar meer om de mogelijkheden van het aparaat. Zoals je hebt gelezen valt het Dicostation buiten de boot voor wat betreft koploper.


Met vriendelijk groet,
Peter Kramer
Digitaalservice.nl

N-Spoor IB, HSI, OM32, Selectrix, DCC, Motorola, Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 sep 2008 :  10:03:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Kramer
Ik wil graag weten wat je daarmee kan en of deze ook 'koploper' geschikt is. Het gaat mij dus niet zozeer om de prijs maar meer om de mogelijkheden van het aparaat. Zoals je hebt gelezen valt het Dicostation buiten de boot voor wat betreft koploper.




Graag een woordje uitleg ?
Hoe belangrijk zijn de mogelijkheden van een centrale als men met koploper rijdt ??
De mogelijkheden van de centrale worden dan toch NIET gebruikt, de centrale verzorgt dan alleen de communicatie of heb ik het verkeerd begrepen ?


Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina