Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 3266
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JB47

74 berichten

Geplaatst - 16 jul 2008 :  17:34:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo treinenvrienden,

Als beginnende koplopergebruiker ben ik steeds weer enthousiast over de mogelijkheden!
Inmiddels heb een vaste treinroute gemaakt, waarbij een treinstel van spoor A op het station naar spoor B rijdt via een vaste route, daar omkeert en weer terugkeert naar A, waarna het hele traject zich weer herhaalt.
Het werkt echt prachtig, maar......
Het treinstel volgt dit patroon zonder dat ik de vaste treinroute in "rijgedrag" heb aangevinkt, of blijft trajectrijden nadat ik de vink heb weggehaald.
Alleen als ik de vink in het scherm "vaste treinroutes> locomotieven" weghaal, stopt het trajectrijden.
Ook wordt het traject gevolgd, onafhankelijk van rijden op bestemming of automatisch rijden. Pas als ik op de stopknop S druk, valt alles stil.
Het is geen probleem, maar ik vraag me af of ik iets fout doe.

Heeft iemand een suggestie?

groeten,
Jaap

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 jul 2008 :  17:40:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap,

Misschien wel even handig als jij jouw database even upload en daarbij aangeeft om welke vaste treinroute en locomotief het gaat.

Ik kan wel van alles gaan roepen, maar dat heeft denk ik niet echt veel zin.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

JB47

74 Posts

Geplaatst - 16 jul 2008 :  23:56:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Bedankt voor je vlotte reactie, ikzelf vond hem pas vanavond laat, dus excuus voor de vertraging.
Bij deze vindt je mijn bck bestand. Het gaat om treinstel Mat 54 met decoder nummer 30. Het volgt treinroute "Pendel 2".
Tegelijkertijd laat ik een andere trein in een(1) richting rijden, de laatste waarmee ik dat deed was DB150 met decoder nr 27.
Verder maak ik gebruik van een dos comp. met MRD 7.01 van Dec 2007.
Die stuurt weer een edits booster aan en mijn locs zijn vnl. uitgerust met Lenz decoders. Het betreffende treinstel heeft echter een ROCO 10745 (=ESU) decoder aan boord. Vergelijkbaar met een Lenz Gold decoder is mij verteld.... Jouw Koploper (versie 6.5, build 504) draait op een aparte windows XP computer.

Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel,

groeten en alvast bedankt voor je hulp
Jaap

Download Attachment: Rocotest.bck
82,66 KB
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 jul 2008 :  07:04:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Ik kan niets vreemds ontdekken. Volgens mij verwacht jij dat iets anders werkt dan ik heb geprogrammeerd.

Het vinkje in het rijwindow bij de vaste treinroute geeft alleen aan dat indien de start situatie zich voordoet dat de vaste treinroute gestart mag worden.
Als een vaste treinroute herhalend is, zal deze route altijd actief blijven ook als je jij het vinkje weghaald voor het starten. Om een vaste treinroute te beeindigen moet je het kruisje aanklikken achter de omschrijving van de actieve vaste treinroute. Dit is de manier om een vaste treinroute te beeindigen.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 18 jul 2008 06:50:20
Ga naar bovenaan de pagina

JB47

74 Posts

Geplaatst - 17 jul 2008 :  23:01:07  Toon profiel  Reageer met citaat
OK Paul,

Mooi om te horen dat ik niets fout heb aangevinkt, nogmaals ik vind het een fantastisch programma!
Bedankt voor je reactie,
Jaap

Trouwens, de aansturing van wissels en seinen met de OM32 van Leon van Perlo bevalt me ook erg goed. Werkt prima en ik kan alles met 16V wisselstroom blijven voeden.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina