Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 78 / Bezoekers Vandaag: 889
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 snelheid ijken treinstel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 28 mei 2008 :  21:03:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb het treinstel Gottardo hiervan zitten het voorste en achterste sleepcontact 74 cm. uit elkaar.
Nadat ik de snelheid geijkt had op een maximum snelheid van 120 km. ging die als een razende over de baan, nadat ik de max. snelheid had terug gebracht tot 80 km. kwam dit overeen met 120 km. van andere loc's.
Nu is mijn vraag, berekend koploper de snelheid op basis van de tijd die er is tussen het vrijkomen van de eerste en het bezet melden van de tweede bezetmelder en de opgegeven lengte van het gedeelte tussen de bezetmelders zoals opgegeven bij instellingen per database algemeen - snelheid/bestemming in mijn geval is dit 180 cm.
Als dit zo is moet ik dan de lengte van het tussen stuk verminderen met de 74 cm. van het treinstel dus 106 cm. dit is dan het stuk baan wat over is tussen het vrijkomen en bezetmelden van de bezetmelders?

Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 mei 2008 :  23:24:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

bij de snelheidsmeting wordt niet gekeken naar de lengte van de trein, maar naar de tijdsduur dat de trein er over doet om van het melden van de bezetmelder nr 1. naar het melden van bezetmelder nr. 2, hij kijkt dus naar de 1e bezetmelding, voor het meldtraject is de afstand dus de lengte van de 1e bezetmelder + de lengte tussen de bezetmeldingen in. Voor een goed resultaat bij heen en weer rijden met ijken moet de lengte van bezetmelder 2 net zo lang zijn als de lengte van bezetmelder 1.

Weet je zeker dat je ook in het tabblad stamgegevens het vakje aangezet hebt met geijkte
snelheden?

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 29 mei 2008 :  00:10:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet / Walter,

Heeft het niet te maken met het feit dat de trein zich 2 keer meld op bezetmelder 1 en 2 keer op BZM 2 omdat het middelste gedeelte van de trein geen stroom opname heeft.



Grtz Rob

Live isn't easy and simple but very exciting....
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 29 mei 2008 :  00:16:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

nee want het gaat alleen om de 1e melding op een terugmelder, het werkt dus bij stroom detectie, massa detectie, schakelrail, reedrelais allemaal op dezelfde manier,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 29 mei 2008 :  09:47:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Wissels / Rob

Bedankt voor de reaktie, het is mij nu duidelijk hoe er gemeten wordt en dan heeft het dus niets te maken met de lengte van de trein.
Ik ga gewoon overnieuw ijken.


Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)
Ga naar bovenaan de pagina

hkkh1908

Belgium
32 Posts

Geplaatst - 29 mei 2008 :  16:36:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet

Bij hoge snelheden doet er zich geen probleem voor! Bij zeer kleine snelheden (lage digitale stappen)doet zich echter het probleem voor dat het treinstel niet volledig voorbij 1ste noch de 2de bezetmelderpunt komt. Het treinstel staat over het punt heen. Wanneer het treinstel nu naar de andere richting rijdt doen zich wel problemen voor. Ik probeer dit als volgt op te lossen. Zodra op het scherm "ijken snelheden" een bezetmelder geel oplicht, houd ik deze manueel actief tot het volledig treinstel het punt is voorbij gereden. Ik doe dit door de bewuste bezetmeldpunten (massadetectie)m.a.w. de ingangen van de S88 module via een geleider met de massa te verbinden.
Bij een volgende stap bevindt het treinstel zich steeds voorbij de beide bezetmeldpunten zodat een juiste ijking mogelijk is.

mvg
Hendrik
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina