Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 70 / Bezoekers Vandaag: 8921
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Van koploper 6.4 naar 6.5 voor een `digibeet´
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Richard Snijder

Austria
33 berichten

Geplaatst - 12 apr 2008 :  00:18:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben na een winterstop weer met mijn baan begonnen en zag dat versie 6.5 beschikbaar was dus wil ik mijn baan in 6.4 overzetten naar 6.5 maar hoe doe ik dit?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 apr 2008 :  07:10:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,

In principe is het nu heel simpel. Er zit echter 1 knikje in de kabel en dat hangt af met welke versie jij Koploper hebt geinstalleerd in 6.4.

Als jij even kijkt in Koploper menu help en dan kiest voor info, welk buildnummer toont Koploper dan? Is dat lager dan 205 dan moet je nog even vragen voor een iets uitgebreidere handleiding. Is dit 205 of hoger dan is het simpel: gewoon de installatie downloaden en installeren.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Richard Snijder

Austria
33 Posts

Geplaatst - 12 apr 2008 :  11:56:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul het buildnummer is 200.

mvg.
Richard
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 apr 2008 :  13:13:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Richard,

Oke, dan heb jij nog met de 'oude' installatie procedure Koploper op je Pc geplaatst. Als je dit het netste wil oplossen ga je als volgt te werk:
- start Koploper en maak vanuit menu algemeen een backup van je database en schrijf die weg naar een bestandje bv op het buroblad. Mocht je meerdere databases hebben, dan moet je iedere database apart wegschrijven.
- Schrijf ook even voor de zekerheid jouw registratienummer op een papiertje
- hierna kan je Koploper 'deinstalleren' (de oude installatie ben je dan geheel kwijt). Dit kan je doen door in windows in het configuratie menu te kiezen voor software. In het rijtje staat Koploper 6.4 ook en verwijder hier dan deze versie van Koploper
- Hierna Koploper 6.5 installeren met de nieuwe procedure en eventueel het registratienummer weer invoeren in globale instellingen
- Vanuit menu algemeen /backup&restore kan je nu de databases restore(inlezen) in de nieuwe versie.

Een volgende update/patch hierna is eigenlijk kinderspel: gewoon downloaden en de installatie uitvoeren. Meer is het dan niet en zal het niet worden ook.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Richard Snijder

Austria
33 Posts

Geplaatst - 15 apr 2008 :  14:37:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is gelukt alles rijd weer.
Bedankt voor de uitleg.

Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina