Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 166 / Bezoekers Vandaag: 2219
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 557
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 advies
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dieky

Netherlands
104 berichten

Geplaatst - 09 apr 2008 :  22:53:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Koplopers,

Ik heb een baantje welke ik nu met koploper aan het digitaliseren ben. Nu kom ik bij het punt waar ik gebruik moet maken van (denk ik) variabele treinroute's. Ik heb bij het station 1 kopspoor waar alleen treinstellen mogen komen.
Ik heb nu bedacht dat ik alle overige treintype's middels een variabele treinroute uitsluit van dit kopstation/spoor.

Zo te zien werkt dit, maar is dit de juiste werkwijze of is er nog iets anders wat ik nog niet gezien heb. (en handiger en/of beter werkt)

Meine

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 apr 2008 :  08:57:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Ik denk dat jij prima op weg zit. Ik kan er alleen niet uit opgemaken hoe jij het spoor voor treinstellen hebt uitgesloten. Je kan in variabele treinroute opgeven dat deze alleen moet geleden voor getrokken treinen. Dit zou de makkelijkste manier zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 10 apr 2008 :  11:50:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Paul, (en anderen)
Ik heb blok 23 als kopspoor in het hoofdstation. Deze moet later gaan pendelen naar twee andere kopsporen (zijn nog niet opgenomen, ben iknog mee bezig)
Ik heb nu alle treintypes verboden om in blok 23 te komen met uitzondering van treinstellen.

Meine

Download Attachment: WilDijk.bck
138,5 KB
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 apr 2008 :  13:11:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Op deze manier kan het wel. Echter het is afhankelijk van het treintype. Volgens mij kan je beter bij "geldt voor" kiezen voor "getrokken" ipv "treintype". Deze variabele route geldt automatisch wanneer een loc niet is gedefinieerd als treinstel (onderhouden locomotieven) of als trekduw (rijwindow).
Je hoeft het dan niet aan te geven bij het aanmaken van een treintype en de kans op fouten is kleiner.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina